کد خبر : 1771554 | 09 مرداد 1400 ساعت 17:38 | 35.5K بازدید | 2 دیدگاه

در متن و حاشیه المپیک؛

یک روز به اسم قهرمان المپیک نامگذاری شد

یک روز شهر سنت پل به نام در سونیسا لی، ژیمناست موفق آمریکایی نامگذاری شده است.

یک روز به اسم قهرمان المپیک نامگذاری شد

به گزارش "ورزش سه"، پس از کسب مدال طلای رشته ژیمناستیک در مسابقات انفرادی زنان در المپیک توکیو توسط سونیسا لی، یک روز در زادگاه او سنت پل در مینه سوتا، به نام این ورزشکار ثبت شده است. سونیسا لی در شرایطی موفق به کسب مدال طلای این رشته شد که به علت فوت دو تن از اعضای خانواده و البته مصدومیت خود اوضاع دشواری را برای ورود به المپیک سپری کرده بود، اما در نهایت موفق به کسب این افتخار بزرگ شد.

 

حالا ملوین کارتر، شهردار سنت پل در صفحه رسمی خود اعلام کرد که روز جمعه این هفته را به عنوان روز سونیسا لی، قهرمان المپیک توکیو نامگذاری کرده تا اینگونه از او تجلیل به عمل آورد.

 

در پست شهردار سنت پل آمده است: "ما در کنار اعضای همونگ (مهاحران آسیای شرقی به آمریکا) و همه کسانی که در سنت پل، در سراسر ایالت مینه سوتا، در سراسر کشور ما و در تمام جهان قهرمانی سونیسا لی را جشن گرفته و از او برای الهام بخشیدن به همه ما تشکر می کنند، هستیم. بنابراین من ملوین کارتر، شهردار سنت پل، بدین وسیله جمعه 30 ژوئیه 2021 را به عنوان روز سونیسا لی در این شهر نامگذاری می کنم."

 

سنت پل محل زندگی 65 هزار نفر جمعیت از همونگ بوده و بیشترین جمعیت این منطقه در یک کلان شهر در ایالات متحده محوب می شوند. بسیاری از ساکنان این شهر به عنوان پناهنده از لائوس به آنجا مهاجرت کرده اند.

 

1629353

دیدگاه‌ها