کد خبر : 1772044 | 12 مرداد 1400 ساعت 10:01 | 19.7K بازدید | 0 دیدگاه

از متن و حاشیه المپیک؛

هیجان‌انگیزترین مسابقه تاریخ پرش طول زنان

به گزارش "ورزش سه"، مالایکا میهامبو، قهرمان جهان آلمانی، با پرش 7.00 متری خود در فینال جذاب بازی های توکیو، سه شنبه مدال طلای المپیک را در پرش طول زنان از آن خود کرد.

هیجان‌انگیزترین مسابقه تاریخ پرش طول زنان

یک روز پس از آنکه میلتیادیس تنتوگلو از یونان با آخرین تلاش خود توانست مدال طلای پرش طول مردان را پس از رقابتی دیدنی به دست آورد، رقابت زنان نیز از سناریویی مشابه پیروی کرد.


پس از یک رقابت بسیار هیجان انگیز که طی آن پیشتازی بین بریتنی ریس و ایس بروم مرتباً دست به دست می شد، میهامبو که در رده سوم به فینال گام نهاده بود، با آخرین پرش خود موفق شد رقبا را پشت سر بگذارد.


میهامبو گفت: "غرق احساسات هستم. فکر می کنم این هیجان انگیزترین مسابقه پرش طول زنان در تاریخ بود. بخشی از این مسابقه بودن بسیار هیجان انگیز بود و خوشحالم که در پایان موفق شدم.


من می دانستم که می توانم بیش از 6.95 متر بپرم. فقط باید به تخته می رسیدم. من همیشه می دانستم که می توانم این کار را انجام دهم. می دانستم که فقط یک  فرصت دیگر برای انجام این کار دارم و از اینکه طلا را به چنگ آوردم بسیار خوشحالم."

 

فقط سه سانتیمتر بین مدال آوران این رشته فاصله بود؛ ریس و بروم هر دو با رکورد 6.97 به کار خود پایان دادند، اما ریس آمریکایی به دلیل اینکه دومین پرشش با 6.95 متر، پنج سانتی متر بیشتر از پرش بروم نیجریه ای بود، مدال نقره را گرفت و بروم  مدال برنز را بر گردن آویخت.

دیدگاه‌ها