کد خبر : 1772135 | 12 مرداد 1400 ساعت 16:42 | 154.2K بازدید | 15 دیدگاه

روایت یک شکست تلخ؛

وقتی سنجاب پرنده سقوط کرد (عکس)

محمدعلی گرایی که روز گذشته با فن بی نظیرش در لحظات پایانی توجه تمام دنیای کشتی را به خودش معطوف کرده بود امروز تلخ ترین شکست عمرش را تجربه کرد.

وقتی سنجاب پرنده سقوط کرد (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، پیش از شروع مسابقات انتظار از کاپیتان تیم کشتی فرنگی بالا بود و پیش‌بینی می‌شد این کشتی گیر خوب ایران بتواند مدال خوشرنگی را به دست آورد که چنین اتفاقی نیفتاد. گرایی کار را خیلی خوب شروع کرد و دو فن بی نظیر او به حریفانش حسابی وایرال شد. ابتدا با یک سالتو بارانداز بی نظیر و پس از آن با یک فن "من درآوردی" به گفته خود محمدعلی.

 

اما کشتی گیری که فن‌ها و پیروزی‌هایش یک تنه برای نشان دادن زیبایی‌های کشتی فرنگی کافی بود در نهایت تلخ ترین پایان را در توکیو تجربه کرد و به سکوی المپیک نرسید و دستش از مدال کوتاه ماند. او روز گذشته با سنجاب پرنده‌اش مثل یک شاهین پرواز کرده بود و وقتی اسکوربرد شمارش معکوس پایانی را نشان می‌داد دو امتیاز حساس گرفت و حریفش را مات و مبهوت کرد.

گرایی که در دیدار نخست خود به مصاف یوسوانیس پنا فلورس کوبایی رفته بود، در همان وقت نخست با اجرای یک سالتو بارانداز تماشایی توانست 4 امتیاز از حریف خود پیش بیفتد و در ادامه با نتیجه ۷ بر ۳ پیروز و راهی یک‌چهارم نهایی شد. او در دیدار بعدی خود به مصاف استارسویچ کروات رفت. تایم اول برای کاپیتان تیم ملی خوب پیش نرفت و در زمان دوم نیز حملات او برای رسیدن به حریف کروات کافی نبود اما در ثانیه های پایانی معجزه اصلی و فن استثنایی گرایی همه را شوکه کرد و همین جا این باور برای گرایی به وجود آمد که می‌تواند در رقابت‌های بعدی‌ نیز این شگرد را به کار بگیرد و علاوه بر پیروزی خارق العاده این فن را به نام خودش ثبت کند اما گویا با وایرال شدن حرکت کاپیتان ایران رقیبانش او را آنالیز کرده و مربیان راه‌های مقابله با پرواز گرایی را به شاگردان خود نشان دادند.

 

در نیمه نهایی نیز وقتی کار با نتیجه بسیار نزدیک به ضرر گرایی مقابل تاماس لورینچ قهرمان جهان و دارنده مدال نقره المپیک از مجارستان دنبال می‌شد او تصمیم به پرواز گرفت و این حریف دست او را خواند و اجازه اجرای فن را به او نداد تا این مرد شیرازی ببازد و از رسیدن به فینال بازبماند.

امروز نیز گرایی برای رسیدن به مدال برنز برابر شوهی یابیکو از ژاپن قرار گرفت. او که قبلا چند بار این فرنگی کار ژاپنی را شکست داده بود، در تایم اول یک امتیاز از اخطار حریف و دو امتیاز از اجرای سالتو بارانداز گرفت و به نظر می رسید همه چیز برای او خوب پیش می رود اما در تایم دوم  ورق برگشت و کشتی گیر ژاپنی با استفاده از اشتباهات گرایی با اختلاف زیاد برنده بازی شد. در شرایطی که گرایی در ثانیه‌های پایانی چهار امتیاز عقب بود باز هم دست به دامن سنجاب پرنده شد و این بار نه تنها امتیازی نگرفت بلکه با سقوط او و بدلکاری حریف امتیازات پایانی برای ژاپن ثبت شد و محمدعلی وداع تلخی با المپیک توکیو داشت.

 

تصاویر ثبت شده از پرواز بلند گرایی به قصد سر و گردن حریف و اجرای فن از بالا، همچنین عکس العمل خوب یابیکو و امتیاز گیری از خنثی کردن سنجاب پرنده از تصاویر جذاب امروز المپیک بود که شادی ویژه‌ای را برای کشتی گیر ژاپن که چندبار مغلوب گرایی شده بود به وجود آورد و حسرت سهم گرایی ایران شد.

 

1630445

 

1630446

 

1630447

 

1630448

 

1630450

 

1630449

 

1630451

 

 

دیدگاه‌ها