کد خبر : 1772273 | 13 مرداد 1400 ساعت 13:25 | 32.6K بازدید | 3 دیدگاه

رده بندی فیفا؛ ایران یک پله به ژاپن نزدیک می شود

به نظر می رسد تیم ملی در تازه ترین رنگینگ فیفا با جهش خوبی در جدول رده بندی مواجه شود به این خاطر که هر چهار بازی خود را در منامه با پیروزی پشت سر گذاشت.

رده بندی فیفا؛ ایران یک پله به ژاپن نزدیک می شود

به گزارش "ورزش سه"، هم اکنون تیم ملی فوتبال ایران با امتیاز 1500 تیم سی و یکم جهان و تیم دوم آسیا بعد از ژاپن بشمار می رود که با 1509 امتیاز در جایگاه بیست و هشتم قرار گرفته است. تازه ترین رده بندی تیم ها از سوی فیفا 21 مرداد اعلام می شود و سایت رنکینگ پیش بینی کرده است تیم ملی فوتبال ایران به سبب نتایجی که در منامه به دست آورد 5 پله در جدول رده بندی صعود خواهد کرد و به رتبه 26 جهان خواهد رسید. این اتفاق بسیار خوبی خواهد بود.

 

در زمان کارلوس کی روش تیم ملی فوتبال ایران سال های سال تیم نخست آسیا بشمار می رفت اما دو شکست در برابر تیم های عراق و بحرین در زمان مربیگری مارک ویلموتس وضعیت فوتبال ایران را بعد از سال ها تغییر داد و اینبار تیم ژاپن به تیم اول آسیا تبدیل شد. اما با روی کار آمدن اسکوچیچ در تیم ملی شرایط بار دیگر به سود فوتبال ایران تغییر کرده است و تیم ملی علاوه بر بازی های منامه پیش از این دیدارها در سه دیدار دوستانه که در فیفا دی در برابر بونسی – ازبکستان و سوریه برگزار کرد به پیروزی دست یافت و یا به عبارت ساده تر هر 7 مسابقه ای که تیم ملی در زمان مربیگری اسکوچیچ برگزار کرده با پیروزی به پایان رسیده است.

 

1630754

 

در پیش بینی که سایت فوتبال رنکینگر داشته است ایران به جایگاه 26 و ژاپن در جایگاه 24 قرار خواهد گرفت. ادامه این روند در دور دوم مقدماتی جام جهانی حتی می تواند موجب صعود ایران به رده های بالاتر رنکینگ فیفا شود. این یک اتفاق مثبت برای فوتبال ایران است به خصوص که تیم ملی شهریور ماه بازی های خود را در مقدماتی جام جهانی 2022 شروع خواهد کرد و می تواند با روحیه بالاتری مهیای حضور در بازی ها می شود. نکته جالب در جدول رده بندی که قرار است 21 مرداد اعلام شود ایران یک پله به ژاپن نزدیک تر می شود. در آخرین جدول فاصله ایران با ژاپن 3 پله است و اینبار به 2 پله کاهش خواهد یافت و این می تواند در آینده و با ادامه این روند فاصله را کم کند و بار دیگر شاهد بازگشت فوتبال ایران به رنک اول آسیا باشیم.

 

دیدگاه‌ها