کد خبر : 1772473 | 14 مرداد 1400 ساعت 07:44 | 313.6K بازدید | 16 دیدگاه

زارع به رده بندی رفت، اطری باخت و یزدانی نقره گرفت

روز تلخ کاروان ایران در توکیو؛ باخت پشت باخت!

کاروان ایران روز خوبی را در توکیو سپری نکرد و با مدال نقره حسن یزدانی به کارش پایان داد.

روز تلخ کاروان ایران در توکیو؛ باخت پشت باخت!

به گزارش "ورزش سه"، امیدوار بودیم بعد از یک روز درخشان در کشتی و وزنه برداری، روز چهاردهم المپیک توکیو نیز اتفاقات ویژه ای را برای کاروان ایران به همراه داشته باشد، اما نمایندگان ایران در کشتی و کاراته نتوانستند روز چندان خوبی را سپری کنند.


دو آزادکار ایرانی یعنی مصطفی حسین خانی در 74 کیلو و امیرحسین زارع در 125 کیلوگرم کار خود را روی تشک توکیو آغاز کردند که حسین خانی در همان گام نخست با شکست برابر کایل داک آمریکایی به کار خود پایان داد و انتظار داشت که رقیبش به فینال برسد تا به جدول شانس مجدد برود، اما داک در دور بعدی مقابل حریف بلاروسی شکست خورد تا حسین خانی وداع زودهنگامی با المپیک داشته باشد.


اما امیرحسین زارع با نمایشی دلپذیر در دو کشتی نخست رقبایی از اوکراین و کوزوو را با اقتدار شکست داد و به نیمه نهایی رسید. زارع نیز در نیمه نهایی به سد محکم گنو پتریاشویلی برخورد کرد و 6 بر 3 شکست خورد تا فردا برای کسب مدال برنز تلاش کند.


امروز همچنین اولین کاراته کای ایرانی یعنی سارا بهمنیار کار خود را در توکیو استارت زد و در همان دور نخست نیز توانست اتفاق بزرگی را با شکست رقیب قدرتمند ترکیه ای خود رقم بزند. بهمنیار در دورهای دوم و سوم مقابل رقبای خود از چین تایپه و بلغارستان دو شکست را متحمل شد و نتوانست به دور نیمه نهایی راه پیدا کند.


رضا اطری هم در رده بندی وزن 57 کیلوگرم کشتی آزاد امیدوار به کسب مدال برنز بود، اما شکست سنگینی را مقابل حریف آمریکایی متحمل شد و دستش از مدال کوتاه ماند.


و اما همه نگاهها در پایان این روز تلخ به کشتی حسن یزدانی و دیوید تیلور بود. ستاره کشتی ایران که قبلا دو بار به این کشتی گیر آمریکایی باخته بود، با وجود برتری تا ثانیه های پایانی، با زیرگیری تیلور در فاصله 10 ثانیه مانده به پایان، نتیجه را واگذار کرد و به مدال نقره رسید.

 


 

در ادامه لحظه به لحظه نتایج و اخبار مربوط به نمایندگان ورزش ایران آمده است:

 

 

 

1631462

 

 

20:52- لحظه تلخ از ناامیدی کامل غلام محمدی از بازگشت یزدانی به کشتی. جایی که قهرمان المپیک گذشته، در آخرین ثانیه ها توسط دیوید تیلور آمریکایی خاک شد و با توجه به اینکه دیگر زمانی باقی نبود، محمدی شکست شاگردش و نرسیدن به مدال طلا را قبول کرد. یزدانی تنها 18 ثانیه تا تاریخ سازی و جاودانه شدن در کشتی ایران فاصله داشت ولی بدشانسی و تیزهوشی تیلور، رویاهای دلاور جویباری و مربی اش را به باد داد.

 

 


 

1631422

 


19:36- حمید سوریان دارنده 13 مدال طلای المپیک، جهان و آسیا در قامت نائب رئیس فدراسیون کشتی، اینگونه دستورات تاکتیکی را به ملی پوشان منتقل می کرد. سوریان امیدوار بود که یزدانی بتواند با کسب دومین مدال طلای المپیک، در کشتی ایران ماندگار شود ولی او مغلوب تیلور آمریکایی شد و دستش از رسیدن به مدال کوتاه ماند. سوریان که خود قهرمانی المپیک 2012 لندن را در کارنامه دارد، شاهد شکست کشتی گیرانش بود. یزدانی می توانست با طلای دوم خود، در زمینه کسب مدال ارزشمند المپیک، بالاتر از جهان پهلوان تختی قرار بگیرد ولی به نظر می رسد برای این اتفاق باید تا المپیک بعدی صبور به خرج داد.

 


 

18:22- دو تیم بسکتبالی که با ایران در یک گروه قرار داشتند، راهی دیدار فینال شدند. آمریکا که در نخستین بازی خود در المپیک با نتیجه 83 بر 76 به فرانسه باخته بود، حالا در دیدار انتقامی به دنبال قهرمانی است.  فرانسه با اختلاف تنها یک امتیاز از سد اسلوونی گذشت و به فینال رسید. آمریکا نیز 97 بر 87 از سد استرالیا گذشت و به دیدار پایانی راه یافت. حالا دو تیمی که موفق به شکست ایران شدند، برای کسب طلای المپیک با یکدیگر رقابت خواهند داد.

 

 


 

1631304

 

16:23: حسن یزدانی بعد از قبول سومین شکست برابر تیلور، به این شکل عصبانیت خود را در کنار تشک نشان داد و حسرت عدم دستیبانی به مدال طلای المپیک برای دومین دوره متوالی را خورد.

 


 

1631305

 

16:10: حسن یزدانی در شرایطی که سعی می کرد با منطق مقابل دیوید تیلور آمریکایی کشتی بگیرد و خیلی به سبک کشتی های دیگر به سمت حریف یورش نبرد، تا ثانیه های پایانی 3 بر 2 از تیلور پیش بود. تنها 10 ثانیه به پایان بود که تیلور آمریکایی زیر دو خم زیبایی گرفت و یزدانی در خاک او نشست تا 4 بر 3 بازنده شود و مدال نقره را بر گردن بیاویزد.

 


 

1631294

 

15:55: نظرسنجی جردن باروز در توئیتر در آستانه کشتی فینال حسن یزدانی و تیلور در المپیک با برتری نماینده ایران به پایان رسید. در این نظر سنجی 56 درصد از کاربران به پیروزی یزدانی رأی دادند.

 


 

 

15:53: رضا اطری بعد از شکست در دیدار رده بندی در شرایطی که به شدت گریه می کرد، وارد میکسدزون شد و به خبرنگاران گفت: برای المپیک و اینکه بتوانم مدال بگیرم، گوشت بدنم را آب کردم اما هر چه تلاش کردم، نشد.

 


 

 

15:25: رضا اطری در دیدار رده بندی وزن 57 کیلوگرم به مصاف رقیب آمریکایی خود رفت، اما با نمایشی نه چندان دلچسب و ناکامی در رسیدن به پاهای حریف 9 بر یک بازنده شد تا دستش از مدال برنز المپیک کوتاه بماند.

 


 

 

14:18: امیرحسین زارع که در دیدار نیمه نهایی وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد مقابل گنو پتریاشویلی قهرمان سه دوره مسابقات جهانی قرار گرفته بود، بعد از کسب 3 امتیاز در وقت اول، در تایم دوم 6 امتیاز به حریف داد و در نهایت 6 بر 3 بازنده شد. او با این شکست به دیدار رده بندی رفت و فردا باید برای کسب مدال برنز تلاش کند.

 


 

13:59: سارا بهمنیار در مبارزه سوم خود برابر کاراته کای بلغارستانی نتیجه را 5 بر 2 واگذار کرد و از صعود به دور بعد بازماند. بهمنیار در این گروه 4 نفره یک برد و دو باخت را به دست آورد و نتوانست جزو دو کاراته کای صعود کننده لقب بگیرد.

 


 

1631252

 

13:33: سارا بهمنیار در دور دوم مبارزات کاراته وزن منهای 55 کیلوگرم، مقابل حریف خود از چین تایپه 5 بر یک شکست خورد. این باخت بهمنیار در این گروه که 4 کاراته کا حضور دارند، شرایط جدول را پیچیده کرد. او در سومین مبارزه خود باید تا دقایقی دیگر به مصاف حریف بلغارستانی برود و در صورت برد به احتمال فراوان به نیمه نهایی راه پیدا می کند.

 


 

1631235

 

12:57: سارا بهمنیار، ملی پوش کاراته ایران در وزن منهای 55 کیلوگرم در دور نخست توانست سراب اوزچلیک از ترکیه را با نتیجه 5 بر 4 از پیش رو بردارد. این نخستین برد تاریخ کاراته در المپیک بود که بهمنیار را به کسب مدال نزدیک کرد.

 


 

10:13:  قرعه کشی دو وزن پایانی مسابقات کشتی آزاد هم برگزار شد که در وزن ۶۵ کیلوگرم مرتضی قیاسی در دور نخست با هایتهم داخلاوی از تونس کشتی می‌گیرد و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد به مصاف برنده امازار آکماتالیف از قرقیزستان و باجرانگ دارنده مدال نقره جهان از هند می‌رود. در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدحسین محمدیان در دور نخست به مصاف الیزبار اودیکادزه دارنده مدال برنز جهان از گرجستان می‌رود و در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد به مصاف برنده کشتی میان عبدالرشید سعداله یف قهرمان المپیک و جهان از روسیه و شریف شریف اف قهرمان المپیک و جهان از آذربایجان می‌رود.

 


 

8:31: با شکست عجیب و غیرقابل پیش بینی کایل داک برابر حریف بلاروسی آن هم با نتیجه 11 بر صفر، مصطفی حسین خانی فرصت حضور در جدول شانس مجدد را از دست داد و حذف شد. بدین ترتیب پرونده آزادکار ایرانی در وزن 74 کیلو خیلی زود بسته شد.

 


 

8:14: امیرحسین زارع در دور یک چهارم نهایی به مصاف اگزون شالا از کوزوو رفت و با ارائه یک نمایش مقتدرانه 13 بر 2 و در همان تایم نخست به برتری دست یافت تا حریف گنو پتریاشویلی از گرجستان در نیمه نهایی شود.

 


 

1631151

 

7:55: حسین خانی که باتجربه ترین کشتی گیر اعزامی ایران به حساب می آید، با بدشانسی در دور اول به حریفی برخورد کرد که در خانه خودش یک انتخابی تمام عیار را از جردن باروز، قهرمان المپیک لندن برده و فقط برای کسب مدال طلا به توکیو آمده است. حالا تنها شانس او فینالیست شدن داک و رفتن به شانس مجدد است.

 


 

1631142


7:34: مصطفی حسین خانی که با قرعه دشواری در گام اول مواجه شده بود، در 74 کیلو کار خود را با مبارزه با کایل داک آمریکایی آغاز کرد. حسین خانی در این کشتی تلاش زیادی کرد، اما به در بسته خورد و در نهایت 4 بر صفر کشتی را واگذار کرد. حالا این آزادکار ایرانی باید منتظر فینالیست شدن داک باشد تا فردا در شانس مجدد برای کسب مدال برنز روی تشک برود.

 


 

1631141


7:25: امیرحسین زارع در دور نخست وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد با الکساندر خوتسیانویسکی دارنده مدال برنز جهان از اوکراین کشتی گرفت. این پسر آملی با یک نمایش دلپذیر موفق شد 7 بر صفر پیروز شود و گام اول را محکم بردارد.

دیدگاه‌ها