کد خبر : 1772771 | 15 مرداد 1400 ساعت 23:47 | 13.4K بازدید | 0 دیدگاه

در وزنه‌برداری شانس یک‌مدال دیگر داشتیم

دفاع سلطانی‌فر از عملکرد کاروان ایران در المپیک

وزیر ورزش و‌جوانان گفت: حسن یزدانی، قهرمان کشورمان در فاصله 15 ثانیه مدال طلا را با نقره عوض کرد.

دفاع سلطانی‌فر از عملکرد کاروان ایران در المپیک
به گزارش "ورزش سه" به نقل از تسنیم مسعود سلطانی‌فر، گفت: آوردگاه  المپیک‌ میدان نخبه‌ترین ورزشکاران رشته‌های مختلف است‌، بر خلاف بازی‌های آسیایی، جهانی و بین‌المللی که ورزشکاران به راحتی شرکت می‌کنند ولی برای حضور در المپیک ورزشکاران باید مراحل و مسابقات مختلف را پشت سر می‌گذارند.
 

وی در ادامه افزود: 11 هزار ورزشکار از بین 300 هزار ورزشکار برای حضور در المپیک انتخاب شدند. بعد از بازی‌های آسیایی جاکارتا کار منسجم سه ساله را انجام دادیم و در قالب ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک تبادل نظر و بحث‌های متنوع انجام شد و تلاش کردیم پشتیبانی و حمایت لازم را انجام دهیم تا ورزشکاران سهمیه لازم را کسب کنند.

 

وزیر ورزش و جوانان گفت: امسال ایران رکورد کسب سهمیه را شکست. در 16 دوره قبلی هیچگاه تعداد سهمیه به عدد 68 نرسیده بود. یک ورزشکار به دلیل آسیب‌دیدگی و یک ورزشکار که شانس کسب طلا بود به دلیل دوپینگ در المپیک شرکت نکرد.

 

سلطانی‌فر تاکید کرد: کار 64 ورزشکار ما در المپیک توکیو تاکنون به پایان رسیده و فردا 2 شانس در کاراته داریم. در تیراندازی می‌توانستیم با این آمادگی، انسجام و اراده ورزشکاران مدال بگیریم. در تکواندو و شمشیربازی شانس مدال داشتیم. ما ایتالیا را در سابر تیمی شکست دادیم ولی ناداوری مانع پیروزی ما بود. روز بعد از ما عذرخواهی کردند ولی تاثیری در نتیجه نداشت. در کشتی پتانسیل مدال بیشتری داشتیم. در وزنه برداری هم شانس یک مدال دیگر داشتیم. یزدانی، قهرمان کشورمان در فاصله 15 ثانیه مدال طلا را با نقره عوض کرد.

 

وی یادآوری کرد: تیراندازی بیشترین سهمیه بانوان را کسب کرد.  از 5 تا 6 ماه قبل خیلی امیدوار بودم که در تیراندازی مدال بگیریم. فروغی ورزشکار مؤدب، متین و بدون حاشیه است و با این سیره در رویدادهای بعد و المپیک‌پاریس نیز حماسه ساز خواهد بود. از سایر تیراندازان نیز تشکر می کنم. همه آنها زحمت کشیدند.

 
 

دیدگاه‌ها