کد خبر : 1772791 | 16 مرداد 1400 ساعت 09:20 | 17.2K بازدید | 0 دیدگاه

کاری که  کمالوند کرد عجیب بود 

ابراهیم صادقی: مدیرعامل همانجا تهدید به اخراجم کرد

ابراهیم صادقی با سابقه ترین بازیکن سایپا پس از سقوط تیم سابقش به دسته اول در خصوص چرایی این اتفاق گفت.

ابراهیم صادقی: مدیرعامل همانجا تهدید به اخراجم کرد

به گزارش "ورزش سه"، ابراهیم صادقی که در برنامه ورزشگاه حاضر شده بود در ابتدا در خصوص سقوط سایپا گفت: اصلا به این موضوع فکر نمی‌کردم.فکر می‌کردم می‌تواند به رتبه تک رقمی برسد با توجه به اینکه امتیازش نزدیک بود و می‌توانست و طبق برنامه‌ریزی پیش برود و ظرف سه سال به جایگاه خودش برسد. سیاست گروه خودرو سازی این نبود که هزینه های زیادی بشود و سعی کردیم به جوانان خودمان متکی باشیم. البته سال قبل خیلی جوان گرایی کردیم ولی امسال از  بازیکنان باتجربه استفاده کردیم ولی متاسفانه حواشی و تغییرات به باشگاه لطمه زد و باعث شد سقوط کند.


او در مورد بازیکنانی که در دوفصلی که او سرمربی بود پرورش داد مثل: رضاجعفری، امیرحسین حسین زاده، ابوالفضل جلالی و... گفت: ما 15 بازیکن در این دوسال از تیم‌های پایه وارد بزرگسالان کردیم یعنی حدود پنجاه درصد تیم محصول باشگاه سایپا بودند.بازیکنان دیگری مثل مهیار جباری، امیرعلی صادقی، طاها شریعتی، امید دوره، که این‌ها بعضی‌ها چند بازی نود دقیقه‌ای در هجده یا نوزده سالگی انجام دادند و کاملا باتجربه‌ هستند.امیدوارم باشگاه تدبیر خوبی درباره‌ی این بازیکنان بیندیشد و حتی اگر قرار است بروند باشگاه بتواند در‌آمد خوبی کسب کند.


او در پایان در خصوص جایگزینی کمالوند گفت: تیم بیست روز بدون سرمربی تمرین کرد، شما وقتی به مربی می‌گویی استعفا بده قطعا باید مربی دیگری را تحت نظر داشته باشی، در جریان نیستم که آن موقع با آقای کمالوند صحبت کرده بودند یا نه. وقتی آقای کمالوند آمدند تیم ده بازی داشت یعنی سی امتیاز و می‌توانست با نه امتیاز در لیگ بماند و ایشان قبول کردند و در هفت هفته پنج امتیاز گرفتند. از بازی با ماشین سازی تا استقلال. بعد از آن در مصاحبه گفتند تیم نفرات خوبی ندارد و خوب بسته نشده است. من فکر می‌کنم اگر وسط سال به مربی پیشنهاد مربی گری بدهند باید بررسی کند که تیم چه بازیکنانی و چه بازی‌هایی دارد. و وقتی بررسی کرد بگوید مسئولیت را قبول می‌کنم نه اینکه قبول کند و در هفت بازی پنج امتیاز بگیری.


او ادامه داد: رسم بدی در فوتبال ایران هست که به مربی‌ها اولتیماتوم می‌دهند.اصلا این کار معنی ندارد شما عملکرد را بررسی می‌کنی اگر ضعیف بود تغییرش می‌دهی. ما از هفته هشتم نهم تا هفته بیستم، سه بار از مدیر عامل اولتیماتوم گرفتیم.قبل از بازی با ذوب آهن مرا صدا زدند و گفتند این بازی را اگر ببازی یا مساوی کنی ما باید تغییر بدهیم و این فشار خیلی زیادی روی سرمربی و کادر فنی وارد می‌کند. البته این موضوع را به کسی نگفتم و فقط خودم می‌دانستم ولی دقیقه نود و دو ما بردیم ودر هفته بیستم جلسه‌ای که در هیئت مدیره داشتیم از من تقاضا کردند که استعفا دهم.هفته بیستم، قبل بازی با رفسنجان به من گفتند که بعد بازی استفعا بده و من هم بیست و یک‌سال آنجا کار کرده بودم و نمی‌خواستم شرایط بدی پیش بیاید. من پیامکی استفعا دادم و طبق درخواست آنها اعلام کردم.

 


صادقی در مهم‌ترین بخش حرف‌هایش در مورد تهدید عجیب مدیرعامل سایپا به اخراجش گفت: درمورد آن اتفاق هفته هشتم یا نهم بود که آمدند.ایشان نمی‌دانستند که حتی اگر مدیر عامل باشی نمی‌توانی با لباس شخصی حین تمرین وارد زمین بشوی و متاسفانه آن اتفاق افتاد و من هم در کمال احترام از ایشان خواستم که از زمین بیرون بروند ولی خب دوهمراه  داشتند و خیلی ناراحت شدند. حدودا ده تا پانزده متر با لباس شخصی(کت و شلوار) ودر زمین بودند. بازیکنان در حال تمرین بودند و من از ایشان خواهش کردم که بیرون بروند و این باعث ایجاد کدورت شد.همان لحظه سرپرست تیم را صدا زدند و تهدید کردند که من را تغییر می‌دهند.


او در خصوص مسئولیتی که کمالوند قبول کرد ولی تیم را به آخر فصل نرساند گفت: من وقتی رفتم تیم سیزدهم بود ولی فاصله امتیازی زیاد بود و می‌توانستیم با یک برد به رده دهم برسیم. فکر می‌کنم هشت امتیاز با منطقه سقوط فاصله داشتیم. آقای کمالوند بعد از بازی‌ها تیم را رهامی‌کنند و این خیلی جای سوال دارد که یک مربی مسئولیت را قبول می‌کند و بعد تیم را رها کرده و می‌رود.


صادقی در خصوص اینکه چرا پیشنهاد مشاور مدیرعامل را قبول نکرده است گفت: اگر الان کسی بخواهد شمارا مشاور خودش انتخاب کند به شما زنگ می‌زند و درخواست می‌کند اینکه به من گفتند استعفا بده و بعد هشت روز به من جواب استعفا را ندهند و بعد هشت روز ببینم که برای من حکم مشاوره زدند. خب این یک طور بی احترامی است باید قبل آن با من صحبت می‌کردند.

 

او در پاسخ به این سوال که اگر مشاور مدیر عامل می‌شد فراز کمالوند را به عنوان جانشینش قبول می‌کرد یا خیر عنوان کرد:من کمک می‌کردم که مربی‌ای بیاید که قبول کند می‌تواند به تیم کمک کند. پیشنهاد می‌کنم به تمام سردبیر‌های ورزشی که مشاور هیچ مدیرعاملی نباشند حتما سایت‌ها و روزنامه‌ها باید بی طرف باشند تا درصورتی که مربی یا مدیر عامل نتایج ضعیفی داشت بتوانند آن را بررسی و از آن انتقاد کند. من تا الان حتی جمله‌ای درباره‌ی بررسی عملکرد ایشان در هیچ سایتی ندیدم. و این مقداری جای سوال دارد.به نظر من ایشان یک مصونیت رسانه ای دارند.


صادقی در مورد انتخاب سعید اخباری در هفته‌های اخر گفت: به هرحال این را باید مدیریت توضیح دهد اما من فکر می‌کنم آقای اخباری در مجموع ده روز فرصت داشت و  نمی‌توانیم خیلی ایراد بگیریم در ده روز سه بازی انجام داد و دوبازی اول خوب بود. بازی اول که با گل گهر یک پنالتی خراب کرد می‌توانست برنده باشد.بازی دوم را برد و بازی آخر را هم عملکردش ضعیف بود.


او در مورد شایعاتی که درباره‌ی خریدن امتیاز تیم دیگر برای حضور در لیگ است، گفت: من فقط شایعات را شنیدم که می‌خواهند امتیاز هوادار را بخرند اما نمی‌دانم چه اتفاقی می‌افتد.

دیدگاه‌ها