کد خبر : 1772857 | 16 مرداد 1400 ساعت 16:10 | 149.1K بازدید | 26 دیدگاه

عباسعلی قهرمان را برد اما حذف شد (عکس)

روز تلخ دختر باغیرت کاراته تاتامی به بیمارستان

حمیده عباسعلی با مصدومیت 38 ثانیه به سختی مبارزه کرد و حالا مشخص شده علت درد او در نبرد با حریف چینی پارگی رباط بوده است؛شدیدترین مصدومیت ممکن برای یک ورزشکار.

روز تلخ دختر باغیرت کاراته  تاتامی به بیمارستان

به گزارش "ورزش سه"، اگر شیوع ویروس کرونا و تعویق مسابقات المپیک به سال 2021 نبود، قطعا حمیده عباسعلی که 13 اسفندماه 1398 پارگی رباط صلیبی‌اش تایید شد، نمی توانست در المپیک توکیو حاضر باشد، ولی او از وقفه به وجود آمده نهایت استفاده را برد و خودش را آماده مسابقات کرد.

 

1632301

 

1632303


معمولا رهایی از آسیب دیدگی رباط صلیبی به بازه زمانی بین 6 تا 9 ماه زمان نیاز دارد و پس از بهبود کامل نیز تا چندین ماه ورزشکار با ترس در میادین ظاهر می شود؛ ترسی که عباسعلی نیز پس از یک سال و 5 ماهی که از مصدومیتش می گذرد، دست از سرش برنداشته بود و  در آخرین مسابقه مرحله گروهی که عباسعلی می‌توانست با کسب پیروزی صدرنشین گروهش بشود و مدال برنزش را قطعی کند، گریبان او را گرفت.

 

1632302

 

1632303


بازی با نتیجه 5 بر 3 به سود کاراته کا چینی دنبال می شد، که برخوردی میان عباسعلی و حریفش باعث شد که او روی پای چپ‌ خود چرخشی ناگهانی داشته باشد، تا باز هم از همان ناحیه ای با مصدومیت مواجه شود که یک و نیم سال پیش رباط پاره کرده بود؛ با این حال او تا 2 ثانیه مانده تا پایان این 38 ثانیه که به دلیل مداوای مداوم او چند دقیقه طول کشید، جانانه مبارزه کرد، ولی درنهایت نتوانست به پیروزی برسد و با نتیجه 8 بر 4 مسابقه را در شرایطی واگذار کرد که او در 2 ثانیه پایانی دست از مبارزه کشید و امتیاز آخر مبارز چینی در شرایطی به این ورزشکار داده شد که عباسعلی مبارزه را رها کرده بود.

 

1632304


عباسعلی در مسابقه سوم خود موفق به شکست حریف مصری خود که قهرمان جهان به شمار می رود، شده بود ولی در گام پایانی مصدومیت امان او را برید.

 

 

1632306

 

در دقایق پایانی این مسابقه و پس از مصدومیت، حمیده عباسعلی چند باری به سمت مربی خود بازگشت و حرکات بدن و صورتش به گونه ای بود که انگار بار دیگر با مصدومیتی شدید مواجه شده است؛ او اما بی خیال آسیب دیدگی تا جایی که توان داشت، تلاش کرد. عباسعلی پس از پایان مسابقه نیز لنگ لنگان در کنار مربی خود تاتامی را ترک کرد و حالا ساعاتی پس از این مسابقه خبر می رسد به دلیل درد شدیدی که داشته به بیمارستان اعزام شده تا بررسی دقیق تری روی پای مصدوم او انجام شود.

 

1632177

این تصویری از حمیده عباسعلی در اسفندماه 1398 است که با مصدومیت رباط صلیبی به بیمارستان رفت و حالا دوباره در توکیو بار دیگر این سناریوی دردناک برایش رخ داده است.

 

 

 

 

 

 

1632110

این صحنه ای است که حمید عباسعلی روی پای چپ خود چرخید و در ادامه نتوانست مبارزه خود را در سلامت کامل دنبال کند

 

 

 

 

کاراته کا ایران در طول مسابقه چندین بار پس از مصدومیت توسط پزشکان تحت مداوا قرار گرفت. آنها با بستن قسمت آسیب دیده زانو و اسپری عباسعلی را مهیای ادامه مسابقه می کردند.

 

 

 

عباسعلی پس از اینکه مدال برنزش از کف رفت، اینطور ناراحت در کنار مربی اش لنگ لنگان تاتامی را ترک کرد.

 

 

1632178

پس از برتری حمیده عباسعلی در دیدار اول خود مقابل لامیا ماتوب از الجزایر، فدراسیون جهانی کاراته با انتشار گزارشی به مصدومیت سنگین نماینده کاراته ایران در سال ۹۸ اشاره کرد و یاداور شد صعود عباسعلی به مرحله بعدی یک دستاورد بزرگ خواهد بود.

 

ساعاتی پس از این مسابقه یکی از کارشناسان تلویزیونی که در مورد وضعیت سلامتی گنج زاده توضیحاتی می داد، در مورد حمیده عباسعلی هم صحبت کرد و گفت که او با پارگی رباط صلیبی مواجه شده و با این وصف او که به تازگی این مصدومیت سنگین را پشت سر گذاشته، بار دیگر به آن مبتلا شده و باید ماه ها خانه نشین شود. این موضوع پس از اینکه مدال المپیک در روزی که او انواع و اقسام مصدومیت ها را تجربه کرد، خبر بدتری بود که روز غمبار او را تلخ تر هم کرد. البته همچنان باید منتظر نظر قطعی پزشکان در مورد عباسعلی و میزان دوری این ورزشکار از میادین ماند.

 

1632307


ثانیه هایی پیش از اینکه مصدومیت از ناحیه زانوی پای راست سراغ عباسعلی بیاید، او از ناحیه لب بالا نیز دچار خونریزی شد و تحت مداوا قرار گرفت.

 

 

دکتر غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و مسئول کادر پرشکی کاروان، درباره آسیب دیدگی حمیده عباسعلی در مسابقات المپیک توکیو اینطور توضیح داده است:« عباسعلی بلافاصله پس از مصدومیت در کلینیک دهکده مسابقات معاینه شد. معاینات اولیه نشان داد که ACL عباسعلی مشکوک به پارگی است. پای چپ او که پیش‌تر جراحی شده بود، دوباره آسیب دیده و از سوی دیگر غضروف پای این ورزشکار نیز آسیب دیدگی شدیدی پیدا کرده است. عباسعلی هم اکنون با عصا راه می‌رود و به محض بازگشت به تهران معاینات تکمیلی انجام خواهد شد.»

دیدگاه‌ها