کد خبر : 1772960 | 16 مرداد 1400 ساعت 22:21 | 30.9K بازدید | 17 دیدگاه

الهلال 1500 میلیارد تومان از اسپانسرهایش می گیرد

رسانه های سعودی میزان دریافتی الهلال از اسپانسرهای مالی اش در طی یک سال را مبلغ 1500 میلیارد تومان اعلام کردند.

الهلال 1500 میلیارد تومان از اسپانسرهایش می گیرد

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه الهلال با انتقال متئوس پریرا وینگر برزیلی وست برومویچ به ریاض، رکورد نقل و انتقالات عربستان را شکست. این باشگاه برای پرداخت رضایت نامه پریرا، 17 میلیون یورو معادل با 505 میلیارد تومان به همتای انگلیسی خود پرداخت کرد ضمن اینکه این بازیکن سالیانه 4 و نیم میلیون یورو معادل با 142 میلیارد تومان حقوق دریافت می کند.

 

1632370


شکسته شدن این رکورد، باعث شد تا رسانه های سعودی در مورد نحوه پرداخت هزینه های این انتقال کنجکاو شوند. روز گذشته رسانه سعودی اسپورت از نقش بزرگ اسپانسرهای مالی الهلال در این انتقال خبر داد و حالا یک خبرنگار عربستانی نیز این مسئله را تأیید کرده است.


صفحه توئیتری Saudi Sky Sport در خبری به نقل از عبدالرحمن اباعود خبرنگار عربستانی اعلام کرد که باشگاه الهلال سالیانه مبلغ 210 میلیون ریال سعودی معادل با 1500 میلیارد تومان از اسپانسرهای مالی خود دریافت می کند!


اسپانسر اصلی الهلال یعنی أعمار که یک شرکت اماراتی است، به تنهایی مبلغ 60 میلیون ریال (نزدیک به 450 میلیارد تومان) به الهلال پرداخت می کند. این شرکت غول پیکر املاک اماراتی اسپانسر اصلی الهلال است و این تیم حامیان مالی دیگری نیز دارد که مبالغ قابل توجهی را به آبی های ریاض پرداخت می کنند.

 

1632371


شرکت S-Team که در زمینه پوشاک و فروشگاه های ورزشی فعالیت دارد، مبلغ 35 میلیون ریال سعودی (260 میلیارد تومان) به الهلال پرداخت می کند. ضمن اینکه این فروشگاه زنجیره ای، درصدی از فروش پیراهن های این باشگاه عربستانی را نیز به آنها پرداخت می کند.


شرکت Kingdom Holding نیز 30 میلیون ریال سعودی (225 میلیارد تومان) به آبی های ریاض پرداخت می کند. Kingdom Holding شرکت هلدینگ خدمات مالی عربستانی است، که دارای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های املاک و مستغلات، هتل‌داری، بانکداری و خدمات مالی، فناوری اطلاعات، خدمات اینترنتی و رسانه‌های گروهی است. مالک این شرکت ولید بن طلال (ثروتمندترین عرب جهان) است.

 

1632372


رستوران های زنجیره ای Shawarmer دیگر اسپانسر مالی الهلال است. آنها 20 میلیون ریال سعودی (150 میلیارد تومان) به این تیم می پردازند. آبی های ریاض همچنین چند اسپانسر دیگر نیز دارند که جمعا مبلغ 65 میلیون ریال سعودی (485 میلیارد تومان) به این باشگاه پرداخت می کنند تا کل دریافتی های الهلال از اسپانسرهایش طی یکسال، مبلغی بیش از 1500 میلیارد تومان باشد.


این اسپانسرهای فراوان باعث تزریق بودجه مالی سنگینی به قهرمان عربستان شده اند و این تیم با استفاده از آن، توانست متئوس پریرا و موسی مارگا را به خدمت بگیرد و در پی جذب چند بازیکن دیگر است. استقلال حریف الهلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیاست. دیدار دو تیم 22 شهریور در استادیوم زعبیل امارات برگزار می شود.

 

دیدگاه‌ها