کد خبر : 1773146 | 18 مرداد 1400 ساعت 00:18 | 133.1K بازدید | 9 دیدگاه

جبران شکست مقابل مظاهری و کسب اولین جام

قهرمان جام حذفی یک استقلالی بود! (عکس)

لحظه ورود محسن فروزان دروازه بان فولاد به زمین اتفاق عجیبی افتاد.

قهرمان جام حذفی یک استقلالی بود! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، در دقیقه 118 بازی و در شرایطی که استقلال صاحب توپ بود و با اداره کردن بازی عمدا از حمله به دروازه حریف خودداری می‌کرد، در این سمت محسن فروزان مثل بازی قبلی سرخپوشان برابر سپاهان خود را مهیای حضور در زمین کرده بود. اما آبی‌پوشان استقلالی توپ را به حریف نمی‌دادند و توپی هم به بیرون نمی‌رفت تا مجوز تعویض صادر شود. در این لحظه احسان مرادیان دروازه بان فولاد خود را به زمین انداخت تا وقفه‌ای شکل دهد و داور با قطع جریان بازی شرایط را برای تعویض فراهم سازد.

 

1632775

 

1632773

 

1632774

 

مرادیان خودش را به مصدومیت زد تا با قطع بازی توسط داور تعویض فروزان حتما انجام بشود

 

 

اتفاقی که باعث شد تا محسن فروزان که از نیمه وقت اضافه دوم خود را مهیای حضور در دروازه در موعد پنالتی‌ها کرده بود، شرایط حضور در زمین را در فاصله یک دقیقه مانده به پایان بازی به دست بیاورد. محسن فروزان که در بازی قبلی فولاد در جام حذفی و در مرحله یک چهارم برابر سپاهان نیز به همین ترتیب وارد زمین شده بود و با مهار دو پنالتی حضور تیمش را در مرحله نیمه نهایی فراهم کرده بود، اینبار هم با همان روحیه، 3-4 دقیقه درون دروازه ایستاد تا بعد از شروع ضربات پنالتی در دروازه سمت جنوبی بایستد و خود را آماده مهار پنالتی‌های استقلال کند.

 

 

1632708
این تصویر مربوط به تقابل مظاهری و فروزان در دوره رقابت این دو در ذوب آهن و استقلال است؛ جایی که فروزان بعد از شکست با اشک و همراهی امیر قلعه نویی و دلداری رشید مظاهری زمین را ترک کرد اما امشب شب خاص او بود.

 

 

فروزان در پنالتی اول به سمت خلاف جهت ضربه وریا پرید اما بعد از آنکه فرشید اسماعیلی پنالتی خود را به بیرون زد، در پنالتی مهدی مهدی پور هم واکنش خوبی روی توپ داشت که موفق به مهار آن نشد. اما اوج هنر او در زمان ضربه داریوش شجاعیان بود که به سمت چپ فروزان نواخته شد اما گلر سابق استقلال با یک خیز کوتاه به سمت توپ آن را مهار کرد تا در پیروزی تیمش سهم بزرگی داشته باشد.

 

1632772

 

مهار پنالتی داریوش شجاعیان و پایان کار استقلال در جام حذفی.

 

 

نکته جالب در مورد فروزان، علاقه شدید او به استقلال در سال‌های گذشته است که از زمان حضور در تیم فولاد با هدایت نکونام کمرنگ شده که همه می‌دانند سرمربی فولاد با این چیزها شوخی ندارد.  اما فروزان یک بار دیگر با توجه به علاقه و اعتمادی که نکونام در ضربات پنالتی‌ها به وی داشت، موفق ظاهر شد و توانست سرمربی‌اش را روسفید کند. به این ترتیب محسن فروزان که در دوره حضورش در استقلال موفق به دستیابی به جامی نشده و اتفاقا در ضربات پنالتی در اصفهان و مقابل ذوب آهن از این جام با اشک و گریه کنار رفته بود (آن هم در دیداری که رشید مظاهری گلر امشب استقلال در دروازه ذوب آهن ایستاده بود) اینبار هم مظاهری را مغلوب کرد و هم برای اولین بار پس از سال‌ها بازی در فوتبال ایران صاحب جام قهرمانی شد که سهم او در کسب آن بیش از هر بازیکن دیگری در تیم فولاد است.

دیدگاه‌ها