کد خبر : 1773243 | 18 مرداد 1400 ساعت 12:55 | 23.9K بازدید | 1 دیدگاه

موسی و دبل با تاخیر در فوتبال ایران (عکس)

موسی کولیبالی پس از تجربه فتح لیگ برتر با استقلال خوزستان، حالا قهرمانی در جام حذفی با فولاد را نیز به کارنامه اش اضافه کرد.

به گزارش "ورزش سه"، موسی کولیبالی یکی از بهترین مدافعین لیگ برتر طی سالهای گذشته بوده است. مدافع بی حاشیه و 28 ساله اهل کشور مالی که با استقلال خوزستان به فوتبال ایران معرفی شد.


این بازیکن در لیگ سیزدهم وارد فوتبال ایران شد و سه سال در تیم استقلال خوزستان زیر نظر عبدالله ویسی کار کرد و در لیگ پانزدهم قهرمان ایران شد. پس از انتخاب عبدالله ویسی به سرمربیگری سپاهان، همراه وی در سال 95 به سپاهان پیوست و پس از حضور دوباره در استقلال خوزستان و نفت مسجدسلیمان، دو فصل گذشته را در فولاد سپری کرده است.


کولیبالی در لیگ پانزدهم یکی از ارکان اصلی قهرمانی تیم ویسی بود. مدافع بلند قامت و تنومندی که انسجام ویژه ای به خط دفاعی استقلال خوزستان داده بود به نحوی که این تیم در 30 بازی لیگ برتر، تنها 14 گل دریافت کرد و تیم ویسی نیز به دلیل همین تفاضل گل بهترش عنوان قهرمانی را از پرسپولیسی ربود که 34 گل دریافت کرده بود.

 

1632903


این بازیکن موثر در لیگ بیستم نیز عملکرد بی نظیری داشت. همکاری او با سینا شاه عباسی و سیدمهران موسوی، در خط دفاعی فولاد، آنها را به دومین خط دفاع برتر لیگ تبدیل کرد. جایی که آنها با دریافت 18 گل، پس از پرسپولیسی که 14 بار دروازه اش باز شده بود، از بهترین خطوط دفاعی لیگ بودند.


به هر حال کولیبالی که شب گذشته نیز در خط دفاعی فولاد بی نقص کار کرد و اجازه خودنمایی را به قایدی و مطهری نداد، یکی از ارکان مهم قهرمانی فولاد در جام حذفی بود. حالا او در لیگ ایران توانسته است عنوان قهرمانی هر دو جام داخلی لیگ برتر و جام حذفی را از آن خود کند و با قهرمانی در سوپرجام، کلکسیون افتخارات او نیز می تواند تکمیل شود.

عکس: امیر حسینی

دیدگاه‌ها