کد خبر : 1773245 | 18 مرداد 1400 ساعت 13:07 | 111.8K بازدید | 8 دیدگاه

قانون فوتبال درباره تکرار پنالتی چه می‌گوید؟

قانون 14 فوتبال به طور کامل در قوانین ضربات پنالتی توضیح داده است.

قانون فوتبال درباره تکرار پنالتی چه می‌گوید؟

 

به گزارش "ورزش سه"، استقلال در شرایطی شب گذشته در فینال حذفی مقابل فولاد تن به شکست داد که در ضربات پنالتی رشید مظاهری ضربه اول فولادی ها را گرفت اما بیژن حیدری داور بازی این ضربه را تکرار کرد.


تکرار پنالتی برای فولاد خوزستان باعث اعتراض های شدید هواداران استقلال در فضای مجازی شده است. از این رو بسیاری از کارشناسان داوری در این خصوص نظر دادند.


حالا اما بررسی قانون فوتبال در خصوص ضربات پنالتی می تواند همه چیز را روشن کند.

 

1632916


قانون 14 فوتبال در این خصوص نوشته است:


"داور توپ را روی نقطه پنالتی قرار می‌دهد و توپ باید به حالت سکون برسد. تیر دروازه و تور هم باید بدون حرکت باشند (در حال لرزش نباشند). سپس داور بازی نفر بعدی که پشت ضربه قرار خواهد گرفت را از بین سایرین تشخیص داده و تایید می‌کند.


دروازه‌بان باید بین دو تیر دروازه و روی خط قرار بگیرد و رو به ضربه‌زننده باشد. دروازه‌بان باید تا لحظه زدن ضربه، روی خط و بین دو تیرک بماند.


همه بازیکنان دیگر، به جز دروازه و ضربه زننده، حداقل 9.15 متر پشت محوطه جریمه باشند. آنها باید درون زمین و خارج از محوطه جریمه قرار بگیرند، تا زمانی که ضربه‌زننده توپ را به سوی دروازه شوت کند. تا این لحظه، دروازه‌بان تنها می‌تواند روی خط و به اطراف حرکت کند (نه رو به جلو).

 


فاصله نقطه پنالتی:


ضربه زننده توپ را از فاصله 12 یاردی (10.97 متر) به سوی دروازه شلیک می‌کند تا به گل برسد.


ضربه زننده باید ضربه‌اش را رو به جلو بزند. آنها می‌توانند با ضربه پشت پا هم توپ را رو به جلو بفرستند.  


در هنگام زدن ضربه پنالتی، ضربه زننده تنها می‌توانند یک ضربه به توپ بزند تا پیش از اینکه بازیکن دیگری توپ را لمس کند. وقتی ضربه زننده ضربه اش را به توپ زد، توپ در جریان بازی قرار می‌گیرد و سایرین می‌توانند از آن استفاده کنند."


در بخش مهم این قانون آمده است: "در لحظه‌ای که ضربه زننده، ضربه را می‌زند، حداقل بخشی از یک پای دروازه‌بان باید روی خط باشد."

 

1632917


ضربه پنالتی وقتی تکمیل می‌شود که یکی از موارد زیر رخ بدهد:


"1. توپ متوقف شود
2. توپ از زمین خارج شود
3. داور به دلیل یک خطای دیگر بازی را متوقف کند
4. توپ وارد دروازه و تبدیل به گل شود".

دیدگاه‌ها