کد خبر : 1773293 | 18 مرداد 1400 ساعت 18:49 | 19.6K بازدید | 2 دیدگاه

برخواه: چطور باید انصراف ساموا را پیش‌بینی می‌کردیم؟

پاسخ به ابهام‌های غیبت سهراب در توکیو

سرمربی تیم ملی وزنه برداری می گوید سهراب مرادی تا 15 روز مانده به المپیک شانسی برای رفتن به توکیو نداشت.

پاسخ به ابهام‌های غیبت سهراب در توکیو

به گزارش "ورزش سه"، حضور وزنه بردار چین تایپه در دسته 96 کیلوی وزنه برداری المپیک توکیو، ابهام های زیادی را در خصوص چرایی عدم حضور سهراب مرادی در این رویداد مطرح کرد.


سهراب که رنکینگ بهتری از این وزنه بردار چین تایپه داشت، می توانست با معرفی از سوی فدراسیون وزنه برداری ایران راهی المپیک شود و با سطح رکوردهایی که داشت که حداقل مدال نقره و شاید حتی طلا را به دست می آورد. این در حالی است که علی هاشمی، جانشین سهراب نتوانست در دسته 109 کیلو به مدال برسد. 


بعد از این اتفاقات مرادی در مصاحبه ای تند علیه فدراسیون ادعا کرد  سهمیه‌ المپیکی او از سوی فدراسیون معامله شده است! حالا با گذشت چند روز سرمربی تیم ملی به این ابهام ها واکنش نشان داده است.


محمدحسین برخواه درباره چرایی غیبت سهراب مرادی در المپیک توکیو می گوید: «سهراب مرادی با یک‌ وزنه سبک می‌توانست سهمیه را در کلمبیا کسب کند اما این‌ کار را انجام نداد. در انتخاب نفرات تا نیمه خردادماه همه کشورها فرصت داشتند تا اسامی لیست نهایی را مشخص کنند اما بالاتر از مرادی، علی میری و ایوب موسوی در رنکینگ بودند. ما بخاطر سهراب ۲ نفر بالاتر از او را حذف کردیم و ۳ نفر نهایی را که داودی، هاشمی و سهراب بودند را به فدراسیون جهانی معرفی کردیم. ۲ روز بعد از آن فدراسیون جهانی اسامی نفرات را در سایت منتشر کرد که حدود ۴۶ ورزشکار بودند. بنابراین، ما به جای اینکه یک سهمیه را از دست بدهیم، اسم‌ داودی و هاشمی را ارسال کردیم چون قطعا سهراب مرادی شانس حضور در لیست نهایی را نداشت. در ۱۵ تیر ماه که ۲ هفته به المپیک مانده بود کشور ساموا انصراف داد و در وزن ۹۶ یک‌ گزینه خالی شد. ما چطور باید این اتفاق را در خرداد پیش بینی می‌کردیم که سهراب را در لیست قرار می‌دادیم؟»


در واقع سرمربی تیم ملی مدعی شده که انصراف کشور ساموا باعث شده تا شانس حضور سهراب مرادی در المپیک به وجود بیاید، اما در تاریخ کار از کار گذشته بوده و دو وزنه بردار ایرانی برای حضور در توکیو معرفی شده بودند.

دیدگاه‌ها