کد خبر : 1773378 | 19 مرداد 1400 ساعت 11:14 | 57.2K بازدید | 15 دیدگاه

کریم باقری همچنان دوشغله و نیمه وقت

مربی پرسپولیس از تیمش دل نمی‌کند

فدراسیون فوتبال علاقمند است کریم باقری در ادامه مسیر تمام وقت در خدمت تیم ملی باشد و به نوعی تیم باشگاهی اش یعنی پرسپولیس را رها کند.

مربی پرسپولیس از تیمش دل نمی‌کند

به گزارش "ورزش سه"، برای بازی های منامه از آنجایی که تیم ملی به عراق و بحرین باخته بود و در شرایط حساسی بسر می برد فدراسیون فوتبال قبول کرد کریم باقری هم در اردوی تیم ملی حاضر شود و هم پرسپولیس و این زیر پا گذاشتن یک قانون مهم در فدراسیون فوتبال بود. قانونی که می گوید مربیانی که با فدراسیون فوتبال قرارداد امضاء می کنند و دستمزد می گیرند در بیرون حتی به عنوان مشاور حق همکاری با تیم های باشگاهی را ندارند. 

 

اکنون شرایط تیم ملی کمی ایده آل تر از گذشته است. به عنوان تیم نخست گروه c به دور نهایی بازی های مقدماتی جام جهانی صعود کرده و در گروه خوبی هم قرار گرفته است. البته نه به این معنی که کار صعود آسان باشد و  در چنین شرایطی فدراسیون فوتبال علاقمند است هم کریم باقری را بخدمت بگیرد و هم قانونی که خود وضع کرده بدان احترام بگذارد. نکته ای که مورد تاکید عزیزی خادم – رییس فدراسیون فوتبال در برنامه فوتبال برتر بوده است. 

 

رییس فدراسیون فوتبال در برنامه فوتبال برتر در مورد ادامه همکاری تیم ملی با کریم باقری گفت: « باقری هم قطعا اگر قسمت باشد جلسه‌ای ظرف یکی دو روز آینده خواهیم داشت. صحبت‌های ابتدایی را با باقری انجام دادیم. او در حال حاضر در سفر به سر می‌برد و ظرف یکی، دو روز آینده نهایی خواهیم کرد. فدراسیون فوتبال علاقمند به حضور باقری در کنار تیم ملی است. ما هم از نظر اخلاقی، هم از نظر مدیریتی و فنی به تیم ملی کمک می‌کند.»

 

1623047

 

البته باید به این نکته مهم هم اشاره کرد کریم باقری قرارداد خوبی با تیم پرسپولیس دارد و رها کردن این قرارداد در شرایطی که دستمزدها برای مربیان ایرانی در تیم های ملی بسیار کم است! برای کریم باقری و هر مربی دیگری به جای او سخت است. مگر اینکه در ادامه مسیر دست کم تیم ملی به مربیان ایرانی به اندازه باشگاه ها دستمزد بدهد. پرسپولیس هم خیلی راحت کریم باقری را از دست نخواهد داد. کریم همان نقشی را که در تیم ملی ایفاء می کند در پرسپولیس دارد و خیلی ها بر این عقیده اند او در قهرمانی های پرسپولیس در سال های اخیر نقش پر رنگی داشته است و دست کم اینکه اجازه نداد در تیم بزرگی چون پرسپولیس حاشیه ها شکل بگیرد و در نهایت به اهداف فنی تیم ضربه بزند. 

 

باید دید در جلسه یکی دو روز آینده فدراسیون فوتبال با کریم باقری چه دستمزدی به این مربی پیشنهاد می شود؛ کریم باقری دوست دارد هم در تیم ملی روی نیمکت بنشیند و هم تیم ملی به خصوص که بازی های تیم ملی در روزهای فیفا برگزار می شود و با بازی های پرسپولیس تداخلی ندارد. این پیشنهادی بود که کریم باقری در زمان مدیریت مهدی تاج هم مطرح کرد و وقتی این موضوع مورد قبول فدراسیون فوتبال قرار نگرفت تیم ملی را رها کرد. شاید این بار هم فدراسیون فوتبال در برابر خواسته های کریم باقری کوتاه بیاید و دوشغله بودن این مربی در فوتبال ایران ادامه پیدا کند.

دیدگاه‌ها