کد خبر : 1773411 | 19 مرداد 1400 ساعت 13:59 | 14.1K بازدید | 2 دیدگاه

رییس فدراسیون فوتبال اعلام کرد:

شرایط سخت برای خرید بازیکنان خارجی در تابستان

رییس فدراسیون فوتبال اعلام کرد که باشگاه ها در تابستان امکان خرید بازیکن خارجی را خواهند داشت.

شرایط سخت برای خرید بازیکنان خارجی در تابستان

به گزارش "ورزش سه"، شهاب الدین عزیزی خادم درباره پایان ممنوعیت خارجی گفت: در جلسه‌ای که در هیات رییسه سازمان لیگ داشتیم مصوب کردیم تقریبا چهل روز پیش بود و یک استانداردهایی را تعریف کردیم. بازیکنان بی کیفیت نمی‌توانند بیایند و در هیات رییسه کارهایش انجام شده و به مصوبه هیات رییسه در فدراسیون فوتبال می‌آید. قطعا مربی و بازیکن خارجی با آن آیتم‌هایی که تعریف شده و معیارهایی که برایش دیدیم که کیفیت دارند می‌توانند بیایند.

 

رییس فدراسیون فوتبال در مورد سازوکار خرید بازیکن خارجی اظهار داشت: بسیار سختگیرانه است. یک بخشی هم گذاشتیم که هر تیمی بخواهد این بازیکنان را بیاورد باید در صندوقی که ما در سازمان لیگ درست کردیم به ما گارانتی بدهد که اگر نتوانست از آنجا پرداخت شود و برای ما پروند نشود.

وی افزود: ممنوعیت خرید بازیکن برای لیگ یک را خود بنده در دوره گذشته در هیات رییسه مصوب کردم چون بازیکن بی کیفیت در آفریقا و آمریکای جنوبی می‌آمدند و من پیشنهاد را چهار پنج سال پیش به هیات رییسه بردم و از آن به بعد نمی‌آیند و الان هم بازیکن خارجی و هم مربی خارجی می‌توانند بر اساس شاخص‌هایی که ما تعریف کردیم، جذب شوند.

 

او همچنین درباره تغییرات پرتعداد روی نیمکت تیم‌های لیگ برتری گفت: با مربی‌هایی که بخواهند چرخشی بروند هم جلویشان را می‌گیریم و اجازه نخواهیم داد. این شایسته فوتبال حرفه‌ای نیست‌. نگاه فدراسیون نگاه توسعه‌ای است.

 

دیدگاه‌ها