کد خبر : 1773663 | 21 مرداد 1400 ساعت 10:30 | 31.2K بازدید | 2 دیدگاه

فوتبال شگفت‌انگیز؛ کابوسی که ناجی چلسی شد(عکس)

کپا آریسابلاگا، دروازه بان چلسی با درخشش در ضربات پنالتی بازی دیشب سوپرجام، به نوعی اتفاقات فینال جام اتحادیه فصل 19-2018 را به فراموشی سپرد.

فوتبال شگفت‌انگیز؛ کابوسی که ناجی چلسی شد(عکس)

به گزارش"ورزش سه"، حدود دو سال پیش بود که چلسی در فینال جام اتحادیه 19-2018 مقابل منچسترسیتی قرار گرفت و بعد از تساوی بدون گل در وقت های قانونی و اضافه، در نهایت در ضربات پنالتی کار را به تیم پپ گواردیولا واگذار کرد تا دست آبی ها از کسب آن جام کوتاه ماند.

 

اما حادثه مهم آن بازی، در آخرین دقایق وقت های اضافی رخ داد، زمانی که بعد از مصدومیت کپا، ساری قصد داشت ویلی کابایرو را به زمین بفرستد اما دروازه بان اسپانیایی حاضر به ترک زمین نشد؛ اتفاقی که خشم شدید مربی ایتالیایی آبی ها را به همراه داشت. کپا نهایتا در زمین ماند و در ضربات پنالتی، یکی از ضربات بازیکنان حریف را گرفت اما نتوانست مانع از شکست چلسی شود.

 

 

1633548

 

1633545

 

 

حالا و تقریباً دو سال بعد از آن اتفاقات جنجالی، دروازه بان اسپانیایی به جای کابوس چلسی در نقش ناجی این تیم ظاهر شد؛ جایی که کپا آریسابلاگا در دقیقه 119 دیدار سوپر جام اروپا مقابل ویارئال توسط توماس توخل به زمین فرستاده شده تا در ضربات پنالتی به تیمش کمک کند.

البته دروازه‌بانی که در زمین حضور داشت یعنی ادوارد مندی برعکس عکس العمل کپا در جام اتحادیه، رفتار کاملا حرفه‌ای را از خود به نمایش گذاشت و با متانت کامل از زمین خارج شد تا گلر اسپانیایی به تیمش کمک کند؛ همین اتفاق هم رخ داد و کپا موفق شد با مهار دو پنالتی حریف زمینه‌ساز قهرمانی آبی‌های لندن در سوپرجام اروپا شود.

 

کپا که چندی پیش بابت آن رفتار جنجالی در فینال جام اتحادیه انگلیس از هواداران چلسی و سرمربی سابق آبی ها یعنی مائوریتزیو ساری عذرخواهی کرده بود، حالا با عملکرد خود در مسابقه شب گذشته به طور کلی آن اتفاق را به فراموشی سپرده و به نوعی آن اشتباه خود را جبران کرد.

 

 

1633547

 

1633539

 

1633542

 

1633546

 

 

اما یک نکته قابل توجه در رابطه با عمل کرده کپا در ضربات پنالتی بازی شب گذشته وجود داشت. در واقع کپا در برابر هر هفت پنالتی ویارئال در بازی شب گذشته عکس العمل مشابهی داشت و به سمت راست دروازه حرکت کرد. جالب‌تر اینکه بازیکنان ویارئال سه ضربه پنالتی را به سمت راست دروازه بان اسپانیایی زدند که کپا موفق شد دو مورد آنها را مهار کند و همین موضوع زمینه‌ساز قهرمانی تیم توماس توخل در سوپرجام شود.

دیدگاه‌ها