کد خبر : 1774128 | 24 مرداد 1400 ساعت 11:14 | 26.4K بازدید | 5 دیدگاه

VAR استادیوم آزادی تنها برای بازی‌های تیم ملی

در صورت تایید میزبانی استادیوم آزادی از بازی های تیم ملی در دور نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 این استادیوم مجهز به سیستم کمک داور ویدئویی خواهد شد.

VAR استادیوم آزادی تنها برای بازی‌های تیم ملی 

به گزارش "ورزش سه"، این خبر را شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی اعلام کرده است. این در حالی است که فدراسیون فوتبال ایران هنوز مجوز استفاده از VAR را در بازی های لیگ برتر کسب نکرده است اما با تشکیل کارگروه اختصاصی در حال انجام مقدمات کار است و در این زمینه مکاتباتی توامان با فیفا و شرکت های مورد تایید فدراسیون فوتبال جهان داشته است. بر اساس اعلام فدراسیون فوتبال ایران نهایی کردن این پروژه در ایران و بهره برداری از آن نزدیک به 17 ماه زمان می برد و بر اساس این زمان تعیین شده بازی های لیگ برتر در فصل آتی هم بدون کمک داور ویدئویی برگزار می شود. 

 

گفته می شود VAR که در استادیوم آزادی نصب می شود متعلق به کنفدراسیون فوتبال آسیا و تنها برای بازی های تیم ملی استفاده خواهد شد و فدراسیون فوتبال زمانی می تواند از این تکنولوژی در بازی های لیگ برتر سود ببرد که مجوز استفاده از آن را از فیفا دریافت کند. فدراسیون فوتبال در این باره اعلام داشته است برای استفاده از تکنولوژی VAR با مشکل مالی مواجه نیست و تنها ممکن است تحریم ها مانع از ورود تجهیزات به ایران شود که فیفا اعلام کرده مجوز ورود این تجهیزات به تهران را از خزانه داری آمریکا دریافت خواهد کرد. 

 

تیم ملی فوتبال ایران در اولین مسابقه خود دور نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 شهریور ماه در استادیوم آزادی میزبان سوریه خواهد بود و در صورت تایید میزبانی تهران این بازی با حضور کمک داوران ویدئویی برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ها