کد خبر : 1774151 | 24 مرداد 1400 ساعت 13:06 | 13.5K بازدید | 3 دیدگاه

سربازهای زیادی می‌خواهند به فجر بیایند

کلانتری:بدون پول پدیده لیگ برتر می‌شویم

سرمربی فجر سپاسی می‌گوید اوایل فصل از او می‌خواستند که مانع سقوط این تیم به لیگ دو شود و او زردپوشان را لیگ برتری کرده است.

کلانتری:بدون پول پدیده لیگ برتر می‌شویم

به گزارش "ورزش سه"، اتفاق ویژه در لیگ آزادگان این فصل صعود فجر سپاسی شیراز به عنوان تیم قهرمان به لیگ برتر در میان تیم‌های مدعی بود. آن‌ها هر هفته بهتر می‌شدند و در آخرین بازی‌ها نیز با شکست حریفان مستقیم خود به صدر جدول رسیدند. علی اصغر کلانتری سرمربی این تیم که امسال هم در فجر ماندگار است از دلایل صعود و شرایط آمادگی تیمش در فصل آینده با خبرنگار "ورزش سه" گفت و گو کرد که آن را می‌خوانید:

 

 

*وقتی آمدم "تیم" نبودیم
این فصل شرایط خاص خودش را داشت و یک تجربه جدیدی برای من بود که به این شکل وارد فجر شوم و دو هفته گذشته باشد و یارگیری و بدنسازی تیم تحت نظر خودم نبود. برای من چالش جدیدی بود. وارد که شدم سعی کردم از تجربیاتی که از اساتیدی که با آن‌ها بودم استفاده کنم و مهمتر از همه این بود می‌خواستم تیمی یک دل داشته باشم. آن موقعی که من آمدم به معنای واقعی، تیم نبودیم و شرایط مساعد نبود. بعضی از بازیکنان از من شناخت نداشتند و من هم بعضی ها را نمی‌شناختم.

 

با وجود اینکه در مسابقات بودیم حدود یک ماه طول کشید که به شناخت لازم از هم دست پیدا کنیم. بعد از این یک ماه تازه به خصوصیات و شرایط بازیکنان رسیده بودیم که آن هم شناخت کاملی نبود. آنها یک شناخت نسبی از ما داشتند و از دوستان‌شان در مورد ما می‌پرسیدند و آن‌ها می‌گفتند که اگر پاک و ساده و خوب کار کنید و مسئولیت پذیر باشید کلانتری مثل پسر خودش با شما رفتار می‌کند و اگر از این چارچوب خارج شوید مشکلاتی با او پیدا می‌کنید. در تیم ما از این مشکلات نداشتیم و زود هم دیگر را شناختیم و فهمیدیم از هم چه می‌خواهیم.

 

 

*می‌خواستند تیم به لیگ دو نرود
شاکر خداوند هستیم و سال بسیار سختی بود و خیلی ها اصلا فکر نمی‌کردند بتوانیم صعود کنیم. اوایل که آمده بودم از من درخواست می‌کردند کاری کنم که تیم سقوط نکند و سال دیگر تیم را ببندیم و کار کنیم ولی شرایطی پیش آمد که توانستیم همین امسال صعود کنیم. در مورد این که فکرش را می‌کردم که لیگ برتری شویم یا نه باید بگویم آدم وقتی وارد تیمی می‌شود هزارتا فکر و بررسی می‌کند. خداراشکر در روال فنی خوبی افتادیم و نتایج ما خوب شد و باعث شد شرایط ایده آلی داشته باشیم و وقتی پنج، شش بازی گذشت و نتایج خوبی گرفتیم فهمیدیم که می‌توانیم صعود کنیم. من یکی از صحبت های اساسی که با بازیکنان می‌کنم این است که می‌گویم هر موقع می‌خواهیم کار انجام دهیم باید کار خوب انجام دهیم. من متوسط نیستم و متوسط فکر نمی‌کنم و وقتم را نمی‌خواهم یک فصل فقط بگذرانم.

 

 

*استقبال از ما در فرودگاه مانند ده سال پیش بود
نمونه استقبالی که پس از صعود به لیگ برتر و بازگشت به شیراز در فرودگاه از ما شد حدود ده سال پیش هم چنین اتفاقی افتاد که فجر به لیگ یک سقوط کرده بود و من در سال دوم افتخار این را داشتم که سرمربی این تیم شوم و آن تیم آن موقع در بازی پلی آف به لیگ برتر صعود کرد و موقع برگشت در فرودگاه از ما استقبال خوبی شد و امسال هم پس از صعود چنین استقبالی از ما به عمل آمد.

 

 

*می‌خواهیم فجر پدیده لیگ شود
ما برای این فصل‌مان که می‌خواهد شروع شود دنبال این هستیم تیم‌مان را چهار، پنج برابر قوی‌تر کنیم و لیگ برتر سخت است و هیچ چیز غیر ممکن نیست و می‌توانیم امسال پدیده لیگ برتر شویم‌ برنامه ریزی کردیم که تیم ما از هشت سهمیه لیگ برتری مان خوب استفاده کند و تیم‌مان قوی هست، با این کار قوی تر شود.

 

سال اول سال تثبیت‌مان است و چهارسال بعد باید مانند تیمی باشیم که برای گرفتن سهمیه آسیا می‌آید و اینطور فکر کنیم. من از تمام مسئولین استان می‌خواهم که پای کار باشند.ما اسکلت تیم‌مان را حفظ می‌کنیم چرا که بازیکنان دوست دارند در فجر باشند و ماهم این را می‌خواهیم و اگر کنار هم باشیم حتما به موفقیت های خوبی می‌رسیم. قرارداد آن‌ها را تمدید می‌کنیم و چند بازیکن جدید هم جذب می‌کنیم.

 

 

*به هر قیمتی در فجر نمی‌مانم
مجموعه باشگاه و سپاه و مسئولین استان به من لطف داشتند و همانطور که اول فصل فکر کردند که می‌توانم به این تیم کمک کنم الان هم شرایط فنی کادرمان را دیدند و می‌خواهند که ما کنار تیم باشیم ولی به هر قیمتی در تیم نمی‌مانم و باید کمک کنند تیمی قوی بسازیم و به اینکه فقط صرفا بازی کنیم بسنده نمی‌کنیم. الان بیشتر دنبال تمدید قرارداد بازیکنان خودمان هستیم و شرایط بازیکنان سرباز را بررسی می‌کنیم. ما یکی دو روز بیشتر استراحت نکردیم و خودم دغدغه داشتم و پی‌گیر مسائل باشگاه بودیم و جلساتی هم بود و باید در مورد بودجه تیم هم صحبت می‌شد. کمی طول کشید ولی هنوز هم دیر نشده است.


*فجر چنین پول‌هایی ندارد که بدهد
در نقل و انتقالات اینجوری که دارند وارد می‌شوند و با این رقم های سرسام آور قرارداد می‌بندند، ما نمی‌توانیم. فجر چنین پول‌هایی ندارد که بدهد و تیم فجر هم برند است و شرایط گرفتن سرباز را هم دارد و الان یک تعداد زیادی بازیکنان سرباز به ما مراجعه کردند که جذب فجر شوند و موقعیتی خوب برای آن هاست و ما پی‌گیری می‌کنیم تا از بین آن‌ها بازیکنان تراز اول و مدنظر خود را جذب کنیم و بعد اگر پستی ماند از بازیکنان آزاد استفاده کنیم.

 

*فجر هرسال بازیکن سازی می‌کند
فجر هر سال بازیکنان خوبی را به تیم‌های دیگر تحویل داده و هرسال بازیکنان تراز اولی را به تیم‌های خوب کشور و تیم ملی تحویل داده و حتی بعضی لژیونر شده اند. اگر بخواهیم اسامی بگویم انقدر تعداد زیاد است که نمی‌توانیم بشماریم. ما سال گذشته هم جوان هایی داشتیم که چهره شدند و الان تیم‌های زیادی آن ها را می‌خواهند.

 

*همه برای ساختن تیمی قوی کمک کنند
از "ورزش سه" ممنونیم که پی گیر فجر سپاسی هستند. ما هم تمام تلاش‌مان را می‌کنیم یک تیم خوب را بسازیم و این تنها دست من و بازیکنان نیست بلکه تمام استان و هواداران فوتبال پاک و تیم بازیکنان ساز ما باید کمک کنند که اتفاقات خوبی برای فجر بیفتد.

 

دیدگاه‌ها