کد خبر : 1774319 | 25 مرداد 1400 ساعت 12:47 | 191.1K بازدید | 36 دیدگاه

نسخه کومان برای بارسای پس از لئو؛

مسی نیست؟ 10 نفره پرس کنید (عکس+آنالیز)

بارسلونا در نخستین بازی خود بدون لیونل مسی موفق شد 4-2 رئال سوسیداد را شکست دهد و به نظر می رسد این تیم برنامه ای برای بازی بدون کاپیتان افسانه ای سابق خود دارد.

مسی نیست؟ 10 نفره پرس کنید (عکس+آنالیز)

به گزارش "ورزش سه"، سایه شماره 10 سابق بارسا به قدری سنگین است که بعید است به این زودی ها در نوکمپ فراموش شود، اما رونالد کومان و شاگردانش ثابت کردند که برنامه ای برای دوران پسامسی دارند. در نخستین روز از لالیگا در خانه اما برابر یکی از قدرتمندترین حریفان در لیگ اسپانیا، عملکرد بلوگرانا قانع کننده بود، به ویژه در نیم ساعت اول مسابقه. سرمربی بارسا این بازی را یکی از بهترین نمایش های کاتالان ها در سال های اخیر دانست.

 

1634791

جرارد پیکه زننده گل اول بارسا برابر رئال سوسیداد

 

دستورالعمل های اصلی برای بقا و موفقیت بدون مسی، تقویت تلاش دفاعی جمعی و همراهی و همبستگی مشترک 10 نفره بود؛ اتفاقی که به ندرت با لئو مسی رخ می داد. او توسط مربیانش از این وظایف معاف شده بود و بیایید اصلا درباره زمانی که با لویس سوارز زوج حمله بارسا را تشکیل داده بودند و بارسا تنها با هشت نفر عقب می نشست و دفاع می کرد، صحبت نکنیم!
 

دومین گل بارسا توسط برایت وایت پس از یک پرسینگ فوق العاده سنگین و توپ ربایی اریک گارسیا به ثمر رسید که بازیکنان سوسیداد آن را خطا می دانستند و به آن اعتراض کردند. ایمانول، سرمربی سوسیداد، در نشست مطبوعاتی بسیار واضح صحبت کرد و گفت که بارسا در این فصل چه می تواند باشد: "بدون مسی یا با مسی، آنها خوب هستند. اگر با 10 نفر فشار بیاورند، تعداد کمی هستند که یم توانند در اینجا پیروز شوند. آنها تیم فوق العاده ای دارند، نگرش فوق العاده ای دارند. نحوه بازی شما مهم است. اگر آنها کاری را که امروز انجام داده اند در سطح دفاعی انجام دهند، به قهرمانی در لالیگا نزدیک خواهند بود. "

 

1634784

نقشه و تعداد پاس‌های بین خطوط بارسا

 

این پرسینگ توسط کومان نیز قدر دانسته شد: "ما می دانیم که در کار با توپ خوب هستیم، اما روی نحوه پرسینگ بسیار خوب کار کرده ایم و باید با همه بازیکنان این کار را انجام دهیم. به عقیده من تیم در نیم ساعت اول مسابقه بهترین بارسای سالهای اخیر بوده است. این مسیری است که ما می خواهیم دنبال کنیم."

طبیعی است که سرمربی هلندی ترجیح می داد لئو را در تیم خود داشته باشد، اما باید راه حل هایی برای پر کردن جای او پیدا شود:" بازی ما ممکن است جمعی تر از قبل باشد. البته ما بازیکنی نداریم که سرنوشت بازی ها را مشخص کند. این شیوه بازی اکنون بیشتر جمعی و گروهی است. "

به این ترتیب بارسا دیروز بر خلاف سال های گذشته بدون اینکه به دنبال مسی باشد بازی کرد و به دنبال افزایش دخالت دیگر بازیکنان در بازی بود. حالا که بارسا دیگر به دنبال مسی برای رساندن توپ به او نبود، از پاسکاری بیشتری بین خطوط استفاده شد و نتیجه افزایش شانس های گلزنی و ثبت چهار گل علاوه بر یک توپ که به تیر افقی خورد، یک برد روحیه بخش را برای کاتالان ها به ثبت رساند.

 

1634785

نقشه حرارتی حضور گریزمان در نقاط مختلف زمین

 

نقش گریزمان در این بازی قابل توجه بود؛ بدون حضور در عکس هیچ گلی، ضمن داشتن چند موقعیت خوب، ضربه سری که به تیر افقی خورد، علاوه بر فداکاری دفاعی مثل همیشه و نشان دادن ارتباط و همراهی، نقشه حرارتی او نشان می دهد که ستاره فرانسوی بیشترین تماس را با توپ داشته است. در حمله بسیار شبیه به مسی و در دفاع نیز بسیار دخیل است و مشارکت دارد. در مورد ضربات ایستگاهی، دیدن دریبل و کرنرها ممفیس دیپای شگفت انگیز بود.

 

1634790

مارتین برایتویت شروعی توفانی در این فصل داشت و با زدن دو گل در دیدار برابر سوسیداد خیال هواداران را اندکی از نبود مسی راحت کرد

 

دنیای جدیدی در پیش است، اما خطوط اصلی بارسا  به همین زودی توسط کومان و دستیارانش ترسیم شده است. هنوز ناشناخته های زیادی باید فاش شود، مانند فرم آنسو فاتی، دمبله یا آگوئرو هنگام بازگشت به میادین، به همین دلیل است که کومان همچنان بر خرید یک مهاجم یا حتی خروج چند بازیکن اصرار دارد. در هر صورت دوران پسامسی در بارسا شروع شده است.

 

هوگو سرسو-مارکا

ترجمه: پردیس کریمی

 

دیدگاه‌ها