کد خبر : 1774375 | 25 مرداد 1400 ساعت 17:37 | 55K بازدید | 4 دیدگاه

پروژه ای که سرانجامی نداشت؛

رسمی؛ بازگشت 9 باشگاه سوپرلیگ اروپا به ECA

9 باشگاه از 12 باشگاه حاضر در سوپرلیگ دوباره به عضویت اتحادیه باشگاه های اروپا درآمدند.

رسمی؛ بازگشت 9 باشگاه سوپرلیگ اروپا به ECA

به گزارش "ورزش سه"، چند ماه قبل بود که 12 باشگاه معتبر اروپا در تصمیمی عجیب و هماهنگ اعلام کردند از عضویت در یوفا انصراف داده و به دنبال راه اندازی پروژه سوپرلیگ هستند. اما 9 باشگاه خیلی زود تصمیم خود را تغییر داده و از این برنامه انصراف دادند. حالا نشریه نیویورک تایمز مدعی شد این 9 باشگاه تعهدات قانونی لازم الاجرا برای پیوستن مجدد به اتحادیه باشگاه های اروپا را امضا کرده اند.

 

در واقع این 9 باشگاه که ابتدا پیوستن به پرژه سوپرلیگ اروپا را قبول کرده بودند، بدین ترتیب رابطه خود با یوفا را بازسازی کرده و دوباره با این نهاد به همکاری پرداخته اند. مطابق انتظار نام سه باشگاه یوونتوس، رئال مادرید و بارسلونا در لیست باشگاه هایی که مجددا به این اتحادیه پیوستند وجود ندارند.

 

1634870

 

در بیانیه اتحادیه باشگاه های اروپا آمده است: "بعد از رسیدن درخواستی مبنی بر بررسی بازگشت دوباره از سوی این 9 باشگاه، هیئت اجرایی موافقت کرد که باشگاه های مذکور شرایط عضویت عادی خود در مجمع تعیین شده برای فصول 2019 تا 202 را حفظ کنند. این 9 باشگاه شامل میلان، آرسنال، چلسی، اتلتیکومادرید، اینتر، لیورپول، منچسترسیتی، منچستریونایتد و تاتنهام است.

 

این تصمیم هیات اجرایی به منزله پایان یافتن یک دوره تاسف بار و آشفته برای فوتبال اروپا بوده و با تمرکز بی وقفه این نهاد برای تقویت وحدت در بین ارکان فوتبال اروپا گرفته شده است. در طول این دوره چالش بی سابقه، اتحادیه باشگاه های اروپا تنها سازمانی بود که از طریق همکاری با آن، باشگاه های بزرگ در اروپا می توانند از منافع خود در فوتبال محافظت کنند، آن تقویت کرده و در عین حال چشم اندازی رقابتی را ایجاد کنند."

دیدگاه‌ها