کد خبر : 1774944 | 29 مرداد 1400 ساعت 21:11 | 51K بازدید | 16 دیدگاه

استقلال، پرسپولیس مثل برزیل، آرژانتین

بالاخره شایعات به وقوع پیوست و کنفدراسیون فوتبال آسیا کشور عربستان را به عنوان میزبان مرحله یک چهارم تا نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در غرب آسیا وهمچنین تک بازی فینال آسیا اعلام کرد.

استقلال، پرسپولیس مثل برزیل، آرژانتین

به گزارش "ورزش سه "،مسولان کنفدراسیون فوتبال آسیا بعد از برگزاری سه گروه دیدارهای مقدماتی در  منطقه غرب آسیا در کشور  عربستان تصمیم گرفتند دیدارهای یک چهارم و نیمه نهایی دراین منطقه و تک دیدار فینال را در عربستان برگزار کنند.


عربستانی ها که در این مرحله دو تیم الهلال و النصر را در بین هشت تیم غرب آسیا دارند،امیدوارند با صعود این دو تیم به مرحله یک چهارم شرایط قهرمانی یکی از نمایندگانشان را فراهم کنند. اقدامات مسولان فوتبال  عربستانی برای رسیدن به اهدافشان  در حالی با موافقت سران فوتبال قاره آسیا هموار شده است  که آنها برای صعود از مرحله یک هشتم کار سختی خواهند داشت.


الهلال برای رسیدن به مرحله بعد باید  در دوبی از سد استقلال ایران بگذرد و النصر باید برابر تراکتور در دوحه به میدان برود.به این ها اضافه کنید پرسپولیس را که در صورت شکست استقلال تاجیکستان در دوشنبه یکی از تیم های احتمالی مرحله نیمه نهایی در غرب آسیا خواهد بود.


شرایط نزدیک به هم تیم ها و رقابت های سخت این مرحله کارشناسان قاره را نیز از  پیش گویی صعود تیم ها با توجه به سوابق و قدرت تیم ها  بر حذر داشته است و این یعنی احتمال وقوع اتفاقی تاریخی برای فوتبالدوستان ایرانی دور از دسترس نمی باشد.


صعود احتمالی دو تیم بزرگ پایتخت ایران وقوع داربی بزرگ آسیایی در مرحله نیمه نهایی و یا فینال غرب آسیا در شهر ریاض را در یکی از تاریخ های 24و یا 27مهر زیاد خواهد کرد.اتفاقی غیر قابل باور با توجه به مناسبات چند سال گذشته بین دو کشور و عدم برگزاری دیدارهای دو تیم در خاک دیگری .


برگزاری داربی بزرگ ایران و آسیا  در ریاض در این سالها  شاید تا حالا  به ذهن هیچ کدام از طرفداران این دوتیم نرسانده بود.


باید دید ریاض که سابقه برگزاری دیدارهای بزرگ  جهان فوتبال همانند سوپر جام اسپانیا .سوپر جام ایتالیا و یا دیدار برزیل و آرژانتین را در کارنامه خود دارد،افتخار میزبانی مهمترین داربی آسیا را هم خواهد داشت.

دیدگاه‌ها