کد خبر : 1775211 | 31 مرداد 1400 ساعت 09:11 | 52.6K بازدید | 10 دیدگاه

پس از تساوی در سن‌مامس؛

کومان: وقتی مسی اینجا بود حریفان از ما می‌ترسیدند

بارسلونا شب گذشته در سن‌مامس به تساوی 1-1 برابر اتلتیک بیلبائو رسید اما با این وجود رونالد کومان، سرمربی این تیم، از نتیجه به دست آمده راضی است.

کومان: وقتی مسی اینجا بود حریفان از ما می‌ترسیدند

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که بارسلونا با تساوی مقابل اتلتیک بیلبائو، اولین ناامیدی خود را در فصل جدید لالیگا تجربه کرد، رونالد کومان، سرمربی تیم، تاثیر غیاب لیونل مسی در تیم را احساس می کند.

کاتالان ها برای تحمیل خود بر بازی که میزبان برای دوره های طولانی بر آن مسلط بود و شانس های بیشتری برای گلزنی خلق کرد، به مشکل برخوردند. به نظر می رسد که بارسا هنوز هم در حال کنار آمدن با غیبت کاپیتان اسطوره ای خود است که به صرف حضورش در زمین حریف را وادار می کرد تا با احترام و احتیاط با بلوگرانا برخورد کند.

 

1636128

 

کومان بعد از بازی در بیلبائو به خبرنگاران گفت: "من دوست ندارم همیشه در مورد یک موضوع تکراری صحبت کنم، اما ما در مورد بهترین بازیکن جهان صحبت می کنیم. وقتی مسی اینجا بود، ترس حریفان ما بیشتر بود.

 

برای ما هم اوضاع متفاوت بود، اگر توپ را به لئو پاس دهید، معمولاً او آن را از دست نمی دهد. جای خالی لئو به چشم می آید. ما این را می دانیم و نمی توانیم این واقعیت را تغییر دهیم."

 

سرمربی هلندی همچنین در مورد دقایق ابتدایی بازی صحبت کرد که در آن اتلتیک بیلبائو بسیار برتر به نظر می رسید و با خلق فرصت های متعدد می توانست چندین بار گلزنی کند. خیلی طول کشید تا بارسلونا راه بیفتد و در واقع هرگز موفق نشد تا کنترل بازی را کاملا در دست بگیرد، اما کومان عملکرد اتلتیک بیلبائو را تحسین کرد.

 

1636131

 

کومان گفت: "این بازی از بسیاری از جنبه های فوتبالی عالی بود. من فکر می کنم ما در ابتدای بازی اوضاع را برای خودمان خیلی سخت کردیم.

آنها خیلی زیاد و خیلی خوب ما را پرس کردند. ما باید بدانیم چه موقع می توانیم کوتاه بازی کنیم، همچنین از سوی دروازه بان هم. ما در 15 دقیقه اول به اندازه کافی آرام و خونسرد نبودیم.

 

من فکر می کنم تساوی یک نتیجه عادلانه است، ما شانس برای بردن داشتیم، اتلتیک بیلبائو هم در سطح بسیار بالایی قرار داشت. با توجه به این شیوه بازی در زمین حریفی سرسخت، نمی توانم از نتیجه ناراضی باشم."

 

1636130

 

سرمربی بارسا همچنین چند کلمه ای درباره اریک گارسیا، مدافع جوان تیمش، صحبت کرد که پدربزرگ خود را اندکی قبل از مسابقه از دست داده بود. این جوان شب سختی در زمین داشت اما کومان از رفتار حرفه ای و عملکرد او تمجید کرد.

کومان گفت: "ما قبل از بازی متوجه شدیم چه اتفاقی افتاده است. او یک حرفه ای تمام عیار است.

با وجود از دست دادن پدربزرگش، او بازی فوق العاده ای داشت. همه ما از او حمایت می کنیم و در چنین اوقات سختی در زندگی شخصی اش به فکر او هستیم. "

در دقایق پایانی هر دو تیم به دنبال زدن گل برتری بودند تا اینکه در سومین دقیقه از وقت های تلف شده، اریک گارسیا با خطا روی نکو ویلیامز، یک موقعیت خوب را از بیلبائو گرفت و داور هم او را با کارت قرمز مستقیم اخراج کرد اما این اتفاق هم تغییری در نتیجه ایجاد نکرد و در نهایت بازی با تساوی 1-1 به پایان رسید.

 

1636127

 

نیمه اول دیدار بیلبائو و بارسا در سن مامس با تساوی بدون گل به اتمام رسید اما بارسا جرارد پیکه را در دقیقه 30 از دست داد. مدافع ارزشمند بارسا در یک نبرد هوایی با بِرِنگر بازیکن بیلبائو دچار مصدومیت از ناحیه پای راست شد و دیگر نتوانست به کار ادامه دهد.

به جای او رونالد آرائوخو وار میدان شد. جالب اینکه پیش از بازی پزشکان به پیکه توصیه کرده بودند که استراحت کند اما او ترجیح داد به میدان برود که به نظر، تصمیم اشتباهی بود. اکنون باید دید شدت مصدومیت پیکه چه اندازه است.

 

کومان درباره پیکه گفت: "پیکه بازیکن مهمی است. آرائوخو بسیار خوب بازی کرد. ما زیاد تغییر نکردیم؛ پیکه و آرائوخو تمرینات مشابهی داشتند. فکر می کنم مصدومیت پیکه جدی نباشد و هفته آینده او را در اختیار داشته باشیم."

 

1636129

 

در حالی که بارسا از دقیقه 50 یک گل از حریف عقب افتاده بود، ممفیس دیپای که در هفته اول لالیگا برابر سوسیداد یک پاس گل به جرارد پیکه داده بود، توانست در دقیقه 75 اولین گل خود در یک بازی رسمی را برای بارسلونا به ثمر برساند. گلی حیاتی که باعث شد بارسا بازی باخته را با تساوی عوض کند.

 

کومان درباره مهاجم هلندی تیمش گفت: "ممفیس به خصوص در نیمه دوم بسیار خطرناک بود. او یک گل فوق العاده زد. ما بازیکنان زیادی نداریم که در بالاترین سطح بازی کنند، مخصوصا با توجه به بازیکنان مصدومی که داریم."

 

 

دیدگاه‌ها