کد خبر : 1775495 | 01 شهریور 1400 ساعت 13:22 | 10.5K بازدید | 0 دیدگاه

شهرخودرو مربی جدیدی خواهد داشت؟

مهدی رحمتی برلبه تیغ - دوباره پایان پدیده

زمانی که نام پدیده بدل به یک اسم تجاری فراتر از یک منطقه توریستی در حوالی مشهد نشده بود، فوتبال این شهر را با ابومسلم می‌شناختند.

مهدی رحمتی برلبه تیغ - دوباره پایان پدیده

به گزارش "ورزش سه"، ابومسلم نامی قدیمی در فوتبال ایران است که پیدایش آن به خانواده مهاجرانی بازمی‌گردد؛ سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران و مرد اول این ورزش در دهه ۱۳۵۰ که به همراه برادر این تیم قرمز و مشکی پوش را در شمال شرقی ایران تاسیس کردند؛ درحالی‌که فوتبال این استان پهناور نیاز به یک تیم سطح بالا برای نمایش استعداد‌ها داشت.

 

دوره زندگی ابومسلم در فوتبال ایران به دلایل مختلف در نهایت یک دهه پیش به پایان رسید تا سرمایه گذاران جدید برای پر کردن خلا ابومسلم با تیم‌ها و رنگ‌های مشابه وارد فوتبال این شهر بشوند. اما سیاه جامگان ناکام با مالک بخش خصوصی نگاه‌شان به پدیده‌ای بود که از دل یک شرکت تجاری بزرگ و پر سر و صدا متولد شد. تیمی که در ابتدای حضورش در لیگ دسته اول فوتبال ایران با قدرت به لیگ برتر صعود کرد و خیلی سریع تبدیل به مجموعه‌ای شد که به نظر می‌رسید با اسطقس و آمادگی مالی وارد رقابت با بزرگان شده است.

اما این رویا خیلی زود به پایان رسید. پدیده به عنوان بخشی از اموال شرکتی که مشکلاتی اقتصادی را پشت سر می‌گذاشت توسط نهادهای قضائی مصادره شد تا بعد از مدتی اداره به صورت عمومی در نهایت با یک مالک خصوصی به  کار خود ادامه دهد اما در شرایطی که به نظر می‌رسید بالاخره الگویی از مالکیت خصوصی برای یک باشگاه در فوتبال ایران شکل گرفته است مسائل مربوط به حوزه اقتصاد و واردات خودرو و نحوه اداره کار باعث شد پدیده با مالکیت فرهاد حمیداوی وارد چالشی جدید و تازه شود و در نهایت این بار باز هم نهاد عمومی دیگری(در پوشش هیئت فوتبال) اداره تیم را در دست بگیرد.

 

پدیده با این وضعیت سال گذشته در رقابت‌های لیگ برتر شرکت کرد و با سرمربیگری مهدی رحمتی نتایج نسبتا خوبی گرفت و در لیگ برتر باقی ماند اما با پایان رقابت‌های این فصل زمزمه‌ای که از اسفندماه گذشته مبنی بر تغییر نام غیرقانونی این باشگاه از شهرخودرو به پدیده برخلاف میل مالک شکل گرفته بود سرانجام حالت رسمی به خود پیدا کرد و نماینده دو سال پیش ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، با شکایت حمیداوی به مراجع قضایی دوباره در اختیار او قرار گرفت.

 

این در شرایطی بود که هئیت فوتبال و کادر فنی قبلی تلاش زیادی از جلوگیری این اتفاق انجام دادند ولی سمبه مالکین قبلی پرزورتر بود و آنها توانستند امتیاز پدیده را دوباره در اختیار بگیرند تا احتمالا این باشگاه در سال آینده با نام شهرخودرو در رقابت‌های لیگ برتر شرکت کند. بعد از این و با قطعی شدن تغییر مالکیت گمانه زنی‌ها درباره برکناری سیدمهدی رحمتی بالا گرفت و با توجه به مواضع این سرمربی و دستیارانش در ماه‌های گذشته به نظر نمی‌رسد سرنوشت دیگری در انتظار شهرخودرو باشد.

 

با این حال هم رحمتی و هم هیئت فوتبال امیدوارند تضامینی که از فرهاد حمیداوی خواسته شده باعث شود او عطای این کار را به لقایش ببخشد. اگر چه مالک خاموش پدیده  که صحبت‌هایش را از طریق مسعود معمایی مدیرعامل باشگاه به زبان می‌آورد  فعلا در جای خود محکم ایستاده . درعین حال معمایی بعد از انتشار اخباری مبنی بر برکناری مهدی رحمتی این موضوع را تکذیب کرد و گفت فعلا همه‌چیز در حال بررسی است تا از تنش احتمالی کاسته شود.
 
در روزهای گذشته صحبت از این بوده که باشگاه پدیده با رضا مهاجری توافق کرده و این مربی کهنه‌کار قرار است هدایت این تیم را برعهده بگیرد. در عین حال صحبت‌های دیگری نیز مطرح شده و گفته می‌شود ممکن است یک مربی استقلالی دیگر به مشهد بیاید و هدایت شهرخودرو را برای فصل آینده در دست بگیرد. باشگاهی که با مالکیت خصوصی چشم انداز مالی مناسبی برای رقابت در لیگ برتر ندارد و این قصه‌ای همیشگی در فوتبال استان خراسان رضوی است.

مشهد ، شهری که یکی از جالبترین استادیومهای  ایران را در اختیار دارد اما اتفاقاتش در حوزه فوتبال به زیبایی این ورزشگاه و امکانات فوق العاده‌اش نیست.

دیدگاه‌ها