کد خبر : 1775729 | 02 شهریور 1400 ساعت 18:03 | 32.4K بازدید | 8 دیدگاه

فریبرز محمود زاده– رییس کمیته نقل و انتقالات 

دو شرط اصلی برای جذب بازیکن و مربی خارجی جدید

با نظر فدراسیون فوتبال حضور بازیکن و مربی خارجی در فصل جدید لیگ برتر بلامانع خواهد بود و این به طور رسمی اعلام شده است.

دو شرط اصلی برای جذب بازیکن و مربی خارجی جدید 

به گزارش "ورزش سه"، فریبرز محمود زاده – رییس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ این خبر را تایید کرد و البته اشاره داشت که شیوه جذب خارجی ها در فصل جدید به صورت گذشته نخواهد بود. او در گفتگو با خبرنگار ما به جزییات شیوه جدید حضور خارجی ها در لیگ برتر پرداخت. 

 

 

پرونده جدیدی نباید طرح شود 

در نشست های متعددی که با حضور رییس فدراسیون فوتبال و هم چنین رییس سازمان لیگ برتر برگزار شد در خصوص نظرات مطروحه بحث شد و در نهایت تصمیم بر آن شد در فصل جدید تیم ها قادر به بهره گیری از امتیاز استفاده از مربی و بازیکن خارجی باشند. البته به خاطر مشکلاتی که در گذشته به وجود آمد دستور العمل جدید تفاوت های زیادی با قوانین گذشته خواهد داشت و همه تلاش ها بر این است که جذب بازیکن و مربی خارجی جدید موجب طرح پرونده جدید علیه باشگاه ها ایرانی در محاکم ورزشی بین المللی نشود. به همین خاطر دو شرط مهم در جذب بازیکن و مربی خارجی جدید نهادینه شده است. 

 

 

اول نداشتن پرونده در فیفا و دوم تضمین بانکی 

شرط اول اینکه تیم هایی می توانند مربی و بازیکن خارجی جدید جذب کنند که هیچ پرونده ای که منجر به صدور رای شده باشد در محاکم ورزشی بین المللی نداشته باشند. این می تواند پرونده در شورای حل اختلاف فیفا باشد یا دادگاه بین المللی ورزشی. اگر پرونده ای هم وجود داشته باشد باید حل و فصل شود تا تیم مورد نظر بتواند از امتیاز ایجاد شده بهره ببرد. به واقع تا زمانی که علیه یک تیم پرونده ای که منجر به صدور رای شده باشد وجود داشته باشد آن تیم قادر به استفاده از بازیکن و مربی خارجی جدید نخواهد بود. شرط دوم این است که باشگاهی که می خواهد بازیکن یا مربی خارجی بخدمت بگیرد به اندازه دستمزد یا به عبارت ساده تر مبلغ قرارداد باید به سازمان لیگ تضمین مالی معتبر یا همان تضمین بانکی ارایه دهد تا سازمان لیگ مطمئن شود باشگاه مربوطه قادر به پرداخت دستمزد بازیکن و مربی خارجی است و پرونده جدیدی علیه تیم های ایرانی در فیفا یا دیگر محاکم ورزشی شکل نخواهد گرفت. البته یک سری جزییات دیگری هم این دستور العمل دارد؛ مثلا بازیکنی که از قاره ها انتخاب می شوند باید دارای چه شرایطی برای حضور در تیم های لیگ برتری باشند که این شرایط زیاد و در روزهای آینده اعلام رسمی می شود. این آزاد سازی بدین معنی نیست که باشگاه ها می توانند همانند گذشته دست به جذب بازیکن و مربی خارجی بزنند و هر رفتاری که دوست دارد داشته باشند. به واقع قوانین به گونه ای تدوین شده که هم فوتبال باشگاهی از سطح کیفی بازیکن خارجی بهره ببرد و هم به اعتبار و آبروی فوتبال ایران در محاکم ورزشی خارجی لطمه ای وارد نشود. دو شرطی که عنوان شده شرط های اصلی احراز جذب بازیکن و مربی خارجی جدید است.

دیدگاه‌ها