کد خبر : 1775864 | 03 شهریور 1400 ساعت 12:55 | 26.5K بازدید | 1 دیدگاه

چرا استقلال و پرسپولیس از جذب خارجی محرومند؟

آیین نامه جدید جذب بازیکن و مربی خارجی از سوی سازمان لیگ به باشگاه های لیگ برتری ابلاغ شده است.

چرا استقلال و پرسپولیس از جذب  خارجی محرومند؟

به گزارش "ورزش سه"، در بند یک آیین نامه به یک موضوع مهم اشاره شده است؛ تیم هایی که در فیفا پرونده علیه آنها منجر به صدور رای شده باشد در صورت پرداخت مطالبات بازیکن و مربی خارجی و یا توافق با شاکی قادر خواهند بود از این امتیاز بهره ببرند.  سازمان لیگ روی این نکته تاکید کرده است که وضعیت پرونده ها از سوی کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال استعلام خواهد شد و جذب بازیکن و مربی خارجی برای تیم هایی امکان پذیر است که پرونده ای علیه آنها در محاکم ورزشی مطرح نیست یا اگر پرونده ای منجر به صدور رای شده باشد مطالبات پرداخته یا با شاکی توافق صورت گرفته است. 

 

به استناد این بند از آیین نامه و اشاره فریبرز محمود زاده – رییس کمیته نقل و انتقالات باید گفت تیم های استقلال و پرسپولیس برای جذب بازیکن خارجی ابتدا باید با استراماچونی و کالدرون تسویه حساب کنند. استراماچونی علیه استقلال شکایت کرده و این شکایت منجر به صدور رای شده است. ظاهرا رقمی که باشگاه استقلال باید به استراماچونی بپردازد یک میلیون و 400 هزار یورو است. هم چنین باشگاه پرسپولیس هم با شکایت کالدرون و رای این پرونده مواجه است و حتی برای پرداخت دستمزد این مربی از سوی کمیته انضباطی فیفا مدت زمان تعیین شده است. 

 

در چنین شرایطی تیم آبی و قرمز ابتدا باید دستمزد مربیان خارجی خود را پرداخت کنند تا بتوانند از بازیکن خارجی جدید در ترکیب بهره ببرند. البته اگر در زمانی که مدارک بازیکن خارجی از سوی باشگاهی به سازمان لیگ ارایه می شود و فیفا در پاسخ به استعلام کمیته روابط بین الملل اعلام کند که پرونده علیه باشگاه مورد هنوز در مسیر رسیدگی قرار دارد و منجر به صدور رای نهایی نشده است جذب بازیکن خارجی جدید بلامانع خواهد بود. البته نکته مهم اینکه هر دو پرونده استقلال و پرسپولیس منجر به صدور رای شده است و بر اساس آیین نامه آراء بعد از صدور لازم الاجرا خواهد بود حتی اگر قابلیت تجدید نظرخواهی داشته باشد.

دیدگاه‌ها