کد خبر : 1776053 | 04 شهریور 1400 ساعت 15:57 | 359.5K بازدید | 30 دیدگاه

هیجان مطلق در استانبول

قرعه‌کشی لیگ قهرمانان؛ مسی با PSG در گروه مرگ؟

امشب در استانبول قرعه‌کشی دور گروهی چمپیونزلیگ برگزار خواهد شد و شاید PSG با فوق ستاره هایش در گروه مرگ قرار بگیرد. مهدی طارمی و سردار آزمون نیز حریفان‌شان را خواهند شناخت.

قرعه‌کشی لیگ قهرمانان؛ مسی با PSG در گروه مرگ؟

به گزارش "ورزش سه"، مراسم قرعه‌کشی مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا در فصل 22-2021 از ساعت 20:30 امشب به وقت تهران در شهر استانبول ترکیه برگزار خواهد شد تا 32 تیم حاضر در این رقابت‌ها رقبای خود را بشناسند.

 

بر همین اساس و طبق اعلام اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) سیدبندی تیم‌ها برای این قرعه‌کشی به شرح زیر است:

 

 

1637384

 

 

سید یک: چلسی، ویارئال، اتلتیکومادرید، منچسترسیتی، بایرن مونیخ، اینتر، لیل و اسپورتینگ لیسبون

سید دو: رئال مادرید، بارسلونا، یوونتوس، منچستریونایتد، پاری‌سن‌ژرمن، لیورپول، سویا و دورتموند

سید سه: پورتو، آژاکس، شاختار، لایپزیش، سالزبورگ، بنفیکا، آتالانتا و زنیت

سید چهار: بشیکتاش، دیناموکیف، شریف تیراسپول، کلوب بروژ، یانگ بویز، میلان، مالمو و ولفسبورگ

 

 

1637389

 

 

قوانین

 

تیم های یک کشور در یک گروه قرار نمی گیرند. امکان هم گروهی نمایندگان اوکراین و روسیه وجود ندارد. به دلیل حق پخش رقابت ها، کمک به برنامه ریزی لیگ های داخلی و جنبه های تبلیغاتی، تیم های یک کشور به شکل مساوی در بین گروه های 1 تا 4 و 5 تا 8 تقسیم می شوند. به عنوان مثال از چهار تیم ایتالیایی، دو تیم در گروه های 1 تا 4 و دو تیم در گروه های 5 تا 8 قرار می گیرند.

با توجه به قهرمانی ویارئال در لیگ اروپا، اسپانیا 5 تیم خواهد داشت. حداقل دو تیم اسپانیایی در بین گروه های 1 تا 4 و حداقل دو تیم اسپانیایی دیگر در بین گروه های 5 تا 8 قرار خواهند گرفت.

 

براتیسلاو ایوانوویچ و مایکل اسین دو ستاره سابق چلسی(قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان) امشب کار قرعه کشی را انجام خواهند داد.

 

 

1635433

 

 

در نگاه اول پی اس جی با داشتن لیونل مسی، نیمار و دیگر ستاره های بزرگش در بسیاری از پیش بینی ها شانس اول قهرمانی است و برای منچسترسیتی و چلسی هم شانس بزرگی قائل هستند. شاید برای نخستین بار هیچ تیم اسپانیایی جزو تیم های صاحب بخت اول قهرمانی مطرح نیستند و در میان 5 تیم دارای شانس قهرمانی به میان آورده نمی شوند.

در سید اول لیگ قهرمانان فصل جاری شاهد تیم هایی هستیم که به ندرت در این سید قرار داشتند.

حضور ویارئال، اتلتیکو، لیل و اسپورتینگ لیسبون در نوع خود جالب توجه است اما در سید دوم غول های بزرگ اروپایی را شاهد هستیم.

 

 

1588362

 

 

بزرگانی چون رئال مادرید، بارسلونا، یوونتوس، لیورپول، منچستر، دورتموند و پی اس جی در این سید قرار دارند و قطعا به یکدیگر برخورد نخواهند کرد.

 

اگر دنبال مهدی طارمی می‌گردید، او با پورتو در این سید سه قرار گرفته است. سردار آزمون هم با زنیت در همین سید است. به این ترتیب سردار و طارمی در مرحله گروهی با هم همگروه نمی‌شوند. 2 تیم پرتغالی، 2 تیم از اوکراین و 2 تیم ردبول (لایپزیش و سالزبورگ) در این سید حضور دارند. تیم‌های روسیه و اوکراین هم به‌خاطر درگیری نظامی و سیاسی بین 2 کشور الزاما باید در یک سید قرار می‌گرفتند.

 

 

1624834

 

 

حضور میلان بزرگ در سید چهارم نیز در نوع خود جالب توجه است. نایب قهرمان فصل گذشته سری آ پس از سال ها به لیگ قهرمانان برگشته و در سید آخر قرار دارد.

 

 

قرعه مرگ

 

 

1637388

 

 

قرعه‌های سخت زیادی را می‌شود تصور کرد.

به‌طور مثال اگر منچسترسیتی از سید اول با بارسلونا از سید 2 و آژاکس یا پورتو از سید سوم و میلان از سید آخر به‌هم بیفتند، آنگاه قرعه مرگ شکل می‌گیرد.

اگر به‌جای من‌‌سیتی یکی از تیم‌های چلسی یا بایرن از سید اول، به‌جای بارسا یکی از میان رئال، پاری‌سن‌ژرمن یا لیورپول از سید دوم و به‌جای آژاکس یکی از دو تیم پورتو یا آتالانتا هم در چنین قرعه‌ای جا بگیرند، قرعه مرگ کماکان برقرار خواهد بود.

 

گروه مرگ احتمالی: سیتی(بایرن یا چلسی)، بارسا(رئال، پی اس جی یا لیورپول)، آژاکس، میلان

 

 

 

1605921

 

 

ساده ترین گروه

 

ساده‌ترین گروه ممکن هم می‌تواند گروهی متشکل از این تیم‌ها باشد؛ ویارئال (یا اسپورتینگ)، سویا (یا دورتموند)، هر تیمی از سید سوم غیر از پورتو، آژاکس و آتالانتا و یک تیم از سید چهارم غیر از میلان.

تصور کنید گروهی متشکل از لیل(ویارئال یا اسپورتینگ)، سویا، سالزبورگ و شریف(یانگ بویز یا مالمو).

 

 

دیدگاه‌ها