کد خبر : 1776261 | 05 شهریور 1400 ساعت 20:26 | 62.3K بازدید | 7 دیدگاه

"اگر کلوپ از شما تعریف می‌کند، حتما نقشه‌ای دارد!"

توخل: آمدن رونالدو به لیگ‌برتر زندگی ما را سخت می‌کند

توماس توخل، سرمربی چلسی، با اشاره به شایعات بازگشت رونالدو به لیگ برتر، گفت که این اتفاق نشان می دهد لیگ انگلیس از چه سطح بالایی برخوردار است.

توخل: آمدن رونالدو به لیگ‌برتر زندگی ما را سخت می‌کند

به گزارش "ورزش سه"، چلسی فردا در آنفیلد میهمان لیورپول است و توماس توخل، سرمربی آبی ها، یک روز پس از بردن جایزه بهترین مربی فصل یوفا برای فصل درخشانی که در 21-2020 در استمفورد بریج داشت، درباره این بازی و مسائل مختلفی از جمله احتمال بازگشت کریستیانو رونالدو به لیگ برتر صحبت کرد.

 

هر دو تیم با دو پیروزی از دو بازی قبلی خود در فصل جدید لیگ برتر و بدون گل خورده پا به این مسابقه خواهند گذاشت، هر چند هیچ کدام در حال حاضر صدرنشین لیگ نیستند و این افتخار فعلا نصیب وستهام شده است.

 

چلسی در آخرین دیدار خود در آنفیلد با تک گل میسون مونت با نتیجه 1-0 پیروز شده بود.

 

1637523

 

این بار اما لیورپول پس از بهبودی ویرژیل فن دایک از مصدومیتی طولانی مدت، مدافع درخشان خود را در اختیار دارد و رویارویی ستاره هلندی با روملو لوکاکو، مهاجم تازه وارد آبی ها، نوید یک دیدار جذاب را می دهد.

دور از ذهن نیست که بگوییم هرکسی که در این نبرد خاص به پیروزی برسد، می تواند نتیجه بازی را تعیین کند.

 

توخل درباره بازی برابر لیورپول گفت: "هر زمان که در آنفیلد با حضور تماشاگران مقابل لیورپول بازی کنید، این یکی از سخت ترین چالش هایی خواهد بود که می توانید در فوتبال اروپا با آن روبرو شوید.

 

و بعد از آن شما در جایی که هستید که بسیار باهوش تر از قبل شده اید، می دانید ظرفیت واقعی و عملکرد واقعی شما چقدر و چگونه است. بنابراین فردا هم  همینطور است.

 

لیورپول شروع خوبی داشت و ما هم شروع خوبی داشتیم. فردا ما از دقیقه اول برای کسب نتیجه ای خوب می جنگیم، اما این یک چالش بزرگ خواهد بود و هر نتیجه ای که به دست بیاید تکلیف این فصل را مشخص نخواهد کرد.

 

اما مطمئناً ما برای پیروزی مبارزه می کنیم زیرا این چالشی است که شما باید در آن خودتان را اثبات کنید، ما هم می خواهیم خودمان را ثابت کنیم."

 

1636508

 

درباره نبرد روملو لوکاکو و ویرژیل فن دایک که می تواند جدال کلیدی این مسابقه باشد: "من بی صبرانه منتظر آن هستم و فکر می کنم بسیاری از طرفداران فوتبال منتظر این نبرد هستند. اما این تنها نبرد لوکاکو و فن دایک نیست، نبرد لیورپول مقابل چلسی است.

 

البته برای روملو نیز یک چالش بزرگ است. او یک مسابقه با ما داشت که بسیار چشمگیر بود و شروع خوبی بود و از این به بعد ما درگیر جزئیات و سازگاری و ارتباط بهتر و بهتر هستیم. تست استرس فردا در آنفیلد برگزار می شود و خواهیم دید چه اتفاقی می افتد.

 

اما وقتی با او قرارداد بستیم، می دانستیم که از نظر حضور در بازی های بزرگ، بازیکن بسیار باتجربه ای را در اختیار گرفته ایم. او عاشق این نوع مراحل است و به همین دلیل من انتظار دارم بهترین عملکرد ممکن را  از او در حال حاضر ببینیم.

من مطمئن نیستم که او هنوز به بالاترین سطح خود رسیده باشد، شاید نه، چرا که او فقط یک بازی با ما انجام داده است. اما او فردا مسابقه خوبی خواهد داشت چون عاشق بازی در این نوع مسابقات است، او رقیب سرسختی است و در برابر حریفان قدرتمندی قرار دارد.

 

1637749

 

توخل درباره بازگشت احتمالی کریستیانو رونالدو به لیگ برتر گفت: "نمی دانم اگر برای هر یک از رقبای ما بازی کند خوب است یا نه! وقتی او در ایتالیا بازی می کرد می توانستم خیلی خوب از پس آن بر بیایم.

اما اگر او سرانجام به لیگ برتر بیاید، این برای لیگ برتر خوب است و نشان می دهد که این لیگ چقدر رقابتی و دشوار است. در عین حال زندگی را برای ما دشوارتر خواهد کرد."

 

توخل در پاسخ به این سوال که آیا چلسی تا پیش از بسته شدن پنجره تابستانی در روز سه شنبه بازیکن جدیدی را جذب خواهد کرد، گفت: "خب امیدوارم... شاید. ما هنوز ایده هایی داریم و تلاش می کنیم و هنوز همه تصمیمات در مورد بازیکنان ما گرفته نشده است. مذاکراتی در حال انجام است و ما از همه شرایط مطلع هستیم.

من از ترکیب تیم راضی هستم و اطمینان زیادی دارم که ما در سطح بالایی کاملاً رقابتی هستیم.

 

اما هنوز هم ما هشیار هستیم و همه چشم ها باز است و ما از همه شرایط مطلع هستیم و شما هرگز در فوتبال نمی دانید که چه رخ خواهد داد. اما در حال حاضر ما روی بازی فردا متمرکز شده ایم و روزهای زیادی برای گرفتن تصمیم های بزرگ باقی نمانده، بنابراین همه چیز تا اینجا خوب است."

 

1637750

 

یکی از خبرنگاران از توخل پرسید: "یورگن کلوپ می گوید برای شما احترام زیادی قائل است، نظر شما در مورد یورگن چیست؟" سرمربی آلمانی پاسخ داد: "بله، او احترام تمام و کمال من را دارد. او یکی از بهترین مربیان جهان است و این را در هر باشگاهی که کار کرده ثابت کرده است.

 

او این توانایی را دارد که در هر باشگاهی ردپا و تأثیر بسزایی بگذارد، او با باشگاه یکی می شود چه در ماینتس، چه در دورتموند و چه در حال حاضر در لیورپول. دستاوردی باورنکردنی.

 

اما هنگامی که او درباره شما خوب صحبت می کند، باید مراقب باشید، به این معنی که او چیزی را در ذهن دارد و برنامه ای را آماده کرده است."

 

سرمربی آبی ها در پاسخ به این سوال که آیا از رفتن به آنفیلد پر از تماشاگر هیجان زده است، گفت: "به طور کلی بسیار هیجان زده هستیم چرا که بسیار خوشحالیم که هواداران بازگشته اند، به این معنا که ما باید با انرژی که آنفیلد می تواند ایجاد کند کنار بیاییم، که شرایط را برای ما به عنوان تیم مهمان کاملاً چالش برانگیز می کند.

 

این اولین بار نیست که من در آنجا با حضور تماشاگران بازی می کنم، چندین بار آنجا بازی کرده ام و یکی از سخت ترین نقاط لیگ برتر و اروپا است، بنابراین این چالش همچنان ادامه دارد و ما هیجان زده ایم که در میانه آن قرار بگیریم."

دیدگاه‌ها