کد خبر : 1776645 | 07 شهریور 1400 ساعت 14:25 | 59.4K بازدید | 8 دیدگاه

راه چاره پرسپولیس؛ چیدمان گواردیولایی

آخرین گزینه جانشینی شهریار مغانلو کیست؟

چنانچه پرسپولیس در جذب حامد پاکدل یا مهاجم ایرانی دیگری ناکام بماند یحیی گل‌محمدی و کادر فنی ناچار می‌شوند دوباره از وینگرهای خود در نقش فوروارد و به‌عنوان مهاجم مکمل استفاده کنند.

آخرین گزینه جانشینی شهریار مغانلو کیست؟

به گزارش "ورزش سه"،  پرسپولیس بعد از دست دادن شهریار مغانلو به صرافت افتاده تا هرطور شده مهاجمی در حد و اندازه‌های شماره ۷۰ سابق خود جذب کند و در کنار عبدی و آل‌کثیر فوروارد گلزن دیگری هم در کادر بازیکنان باشد تا خط حمله تیم برای لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا کامل شود.


با این حال پیدا کردن مهاجمی در حد و اندازه‌های مغانلو کار بسیار دشوار و چیزی شبیه غیرممکن به‌نظر می‌رسد و در مارکت فوتبال ایران مهاجمی در این اندازه که به توان و بودجه مالی باشگاه پرسپولیس نزدیک باشد بدون تیم نمانده است.


پرسپولیس همچنین قادر به جذب بازیکن خارجی نیست. اخیراً ابراهیم شکوری در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود با توجه به ارقام عجیب‌وغریبی که در قراردادهای بازیکنان داخلی جابه‌جا می‌شود این باشگاه می‌تواند بازیکن خارجی و مهاجمی با رقم معقول جذب کند اما ظاهراً این اتفاق ممکن نیست. به‌نظر می‌رسد باشگاه پرسپولیس به‌صورت غیرمستقیم به کادر فنی خود و شخص یحیی گل‌محمدی اعلام کرده شرایط جذب مهاجم خارجی در این باشگاه وجود ندارد و یحیی مجبور است از بین گزینه‌های داخلی باقی‌مانده یکی را انتخاب کند و خط حمله تیمش با حضور یک مهاجم داخلی دیگر باید تقویت و کامل شود.


 از بین بازیکنان داخلی که مورد نظر یحیی و کادر فنی پرسپولیس است نام حامد پاکدل به گوش می‌رسد؛ مهاجم لرستانی فصل گذشته آلومینیوم اراک که با پیراهن این تیم دروازه سرخ‌ها را باز کرد و البته سابقه حضور در ماشین‌سازی تبریز را هم دارد. پاکدل که فصل قبل 10 گل در لیگ برتر زده، مهاجمی نسبتاً فیزیکی با شم بالای گلزنی و درگیرشونده است‌؛ تقریباً شبیه همان چیزی که پرسپولیس از مغانلو می‌خواست. یحیی و کادرش دنبال مهاجمی می‌گردند که علاوه بر گلزنی، در تحت فشار گذاشتن خط دفاع حریفان و کمک به خط دفاعی تیم خودی هم مؤثر و کارآمد باشد. این همان چیزی بود که شهریار مغانلو در پرسپولیس انجام می‌داد و ضمن به ثمر رساندن چند گل حساس در نیم‌فصل، به خط دفاعی تیمش نیز کمک قابل‌توجهی می‌کرد.


ظاهراً حامد پاکدل تنها و آخرین گزینه مورد نظر کادر فنی پرسپولیس برای تقویت خط حمله این تیم به‌نظر می‌رسد و بعید نیست طی یکی، دو روز آینده یا همین امروز تکلیف نهایی حضور او در پرسپولیس یا عکس این مسأله اتفاق بیفتد و قطعی شود. البته جدا از حامد پاکدل گزینه دیگری مثل یونس شاکری که چند سال پیش به مدت نیم‌فصل برای پرسپولیس بازی کرد هم ظاهراً مدنظر یحیی هست اما مهاجم فصل قبل گل‌گهر سیرجان تمام فاکتورهای لازم مدنظر کادر فنی پرسپولیس را ندارد و احتمال جذب او بسیار ضعیف به‌نظر می‌رسد.

 


پرسپولیس قادر به جذب مهاجم خارجی نیست و چنانچه حامد پاکدل هم سرخ‌پوش نشود احتمال رخ دادن اتفاقی پررنگ خواهد شد که شاید پیش‌بینی کردنش زیاد سخت نباشد.پرسپولیس فصل قبل با وینگرهای بسیار زیادی مسابقات را شروع کرد و بسیاری از این بازیکنان در طول فصل در پست‌های غیرتخصصی بازی کردند. برخی وینگرها مثل سیامک نعمتی، علی شجاعی و وحید امیری در خط دفاع و به‌عنوان مدافعان راست و چپ بازی کردند و برخی از آنها مثل همین وحید امیری و امید عالیشاه نیز در مقطعی که تیم به‌لحاظ مهره در خط حمله دچار مشکل بود به‌عنوان مهاجم در خط حمله به میدان رفتند ، شاید مثل سیتی که در بازی دیروز مقابل آرسنال بدون مهاجم نوک بازی کرد.


پیش‌بینی می‌شود چنانچه پرسپولیس در جذب حامد پاکدل یا مهاجم ایرانی دیگری ناکام بماند یحیی گل‌محمدی و کادر فنی ناچار شوند دوباره از وینگرهای خود در نقش فوروارد و به‌عنوان مهاجم مکمل استفاده کنند تا شرایط جذب مهاجم نوک شایسته و تمام‌کننده در باشگاه ایجاد شود. در حال حاضر امیری، نعمتی، پهلوان، عالیشاه، دهقانی، شجاعی، مهدیخانی و ترابی وینگرهایی هستند که فقط دوتا از آنها در ترکیب اصلی بازی خواهند کرد و رقابت شدید و ترافیک عجیب بین‌شان می‌تواند نگران کننده شود پس بعضاً کادر فنی مجبور خواهد شد برای راضی نگه داشتن آنها حتی شده در پست غیرتخصصی از آنها بازی بگیرد.


بعید نیست باشگاه به یحیی قول بدهد بعد از بازی‌های آسیایی مقابل استقلال تاجیکستان صبر کند و از موجودی خود بهره ببرد تا شرایط جذب مهاجم خارجی بعد از عقد قرارداد با کارگزار اسپانسر جدید به وجود بیاید که باید دید یحیی این شرایط را قبول خواهد کرد و با دارایی‌های فعلی‌اش به دوشنبه می‌رود یا خیر.

 

در هر حال پرسپولیس فعلاً با تقویت تمام نقاط خطوط دفاعی و میانی، مشکل بزرگی در خط حمله دارد و تا حل نشدن این ماجرا دلواپسی‌های هواداران و کادر فنی در مورد پر کردن جای خالی مغانلو ادامه خواهد داشت که می‌تواند برای باشگاه تبدیل به معضل شود.
منبع : ایران ورزشی

 

دیدگاه‌ها