کد خبر : 1777255 | 10 شهریور 1400 ساعت 12:33 | 55.3K بازدید | 2 دیدگاه

برگی از تاریخ

مدیرعامل پرسپولیس در تیم متمول (عکس)

محمدحسن انصاریفر مدیرعامل سابق پرسپولیس ، بعد از سالها بازی در تیم پرسپولیس به تیم تازه تاسیس و پولدار کشاورز پیوست.

به گزارش"ورزش سه "، محمدحسن انصاریفر در دهه 60در تیم تکاور تهران چهره شد و از این تیم به پرسپولیس پیوست ،او که قبل از پیوستن به تکاور در تیم های شاهین و همای تهران سابقه بازی داشت مورد توجه علی پروین قرار گرفت و در تیم رویایی پرسپولیس در نیمه دوم دهه 60 یکی از بهترین های این تیم در آن سالها بود. انصاریفر با هشت سال حضور در پرسپولیس تهران یکی از مهمترین گل های تاریخ این باشگاه را در فینال جام در جام باشگاه های آسیا در سال 70به المحرق بحرین زد و یک سال بعد از آن به تیم تازه تاسیس و کهکشانی آن سالها کشاورز تهران پیوست .کشاورز در آن سالها بهترین های ایران را با قراردادهای نجومی به خدمت می گرفت و یکی از انتخاباش در اَن سالها محمد حسن انصاری فر بود.


انصاری فر که با نظر علی پروین به پرسپولیس پیوسته بود ، دو بار به سمت مدیر عاملی این باشگاه رسید.او بار اول و در سال 84علی پروین را که مسبب حضورش در پرسپولیس بود از این تیم کنار گذاشت و آری هان هلندی را به عنوان سرمربی پرسپولیس انتخاب کرد.جایگزین شدن مصطفی دنیزلی به جای آری هان از دیگر تصمیمات انصاری فر در دوران مدیرعاملی او در سالهای 84تا 86 در باشگاه پرسپولیس بود.


انصاری فر برای بار دوم و در شهریورسال 98مدیرعامل باشگاه پرسپولیس انتخاب شد و شش ماه مدیرعامل این باشگاه بود. دستاورد بزرگ او در این مدت انتخاب یحیی گل محمدی سرمربی کنونی پرسپولیس بعد از مشکلات مالی کالدرون با باشگاه بود


در یکی از بازی های برگزار شده انصاری فر با تیم کشاورز در آن سالها و در 29سال قبل ودر هشتم شهریور او را درکنار عادل حردانی  فوروارد  استقلال می بینیم . بازی دو تیم  با نتیجه صفر بر صفر به پایان رسد. نگاهی به ترکیب کشاورز و حضور بازیکنانی چون سیروس قایقران ،جواد زرین چه ،نادرمحمدخانی ،جمشید شاه محمدی،سید علی ،فریدون برقی ،مجید صالح ،افتخاری،علیرضا دلیخون ،سیامک رحیم پور،رضا عابدیان ،کوروش تشت زر و ...نشان از کهکشانی بودن تیم تازه تاسیس کشاورز است.

 

1639407

دیدگاه‌ها