کد خبر : 1777742 | 12 شهریور 1400 ساعت 20:45 | 71.5K بازدید | 11 دیدگاه

رسمی: مانژوکیچ از دنیای فوتبال خداحافظی کرد

ماریو مانژوکیچ، بازیکن سابق یوونتوس و میلان، رسما در سن 35 سالگی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

رسمی: مانژوکیچ از دنیای فوتبال خداحافظی کرد

به گزارش "ورزش سه"، ستاره سابق تیم ملی کرواسی در سال 2015 از باشگاه اتلتیکو مادرید جدا شده و به یوونتوس آمد. او پنج فصل در این تیم حضور داشت و پس از آن در فصل 20 – 2019 با پیراهن الدحیل به میدان رفت. این بازیکن در دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا با الدحیل در برابر پرسپولیس، نماینده فوتبال ایران، نیز به میدان رفت و پس از آن در ژانویه 2021 بار دیگر به سری آ بازگشت تا این بار با پیراهن میلان به میدان برود.

مانژوکیچ در طول دوران حضورش در سری آ چهار اسکودتو، سه قهرمانی کوپا ایتالیا و دو سوپرکاپ ایتالیا به دست آورد اما پس از دوران ناموفقی که فصل گذشته در میلان سپری کرد تصمیم گرفت از فوتبال خداحافظی کند. او 162 بار پیراهن یوونتوس را بر تن کرد اما فقط 11 بازی برای میلان انجام داد.

ستاره سابق بایرن مونیخ که در فتح دو بوندسلیگا و یک لیگ قهرمانان به آنها کمک کرده بود در جام جهانی 2018 به همراه تیم ملی کرواسی به فینال صعود کرد و با قبول شکست برابر فرانسه، عنوان نایب قهرمانی را به کارنامه خود اضافه کرد.

 

1640293

 

او با انتشار پیامی در شبکه‌های اجتماعی از خداحافظی خود با مستطیل سبز خبر داد. در متن این پیام آمده:« ماریوی کوچک عزیز، زمانی که برای اولین بار این کفش‌ها را به پا کردی، حتی نمی‌توانستی تصور کنی که چه چیزهایی را در دنیای فوتبال تجربه خواهی کرد. در مهم‌ترین مسابقات گلزنی می‌کنی و بزرگترین جام‌ها را با بزرگ‌ترین باشگاه‌ها بالای سر خواهی برد. با افتخار پیراهن کشورت را بر تن خواهی کرد و سهمی در نگارش تاریخ ورزش کرواسی خواهی داشت. تو موفق می‌شوی چون افراد خوبی در کنارت داری: هم تیمی‌ها، مربیان، هواداران و اعضای خانواده، مدیربرنامه‌ها و دوستانی که همیشه همراهت خواهند بود.»

مانژوکیچ در ادامه اضافه کرد:« تو سپاسگزار همه آنها خواهی بود! از همه مهم‌تر، تو موفق خواهی شد چون تمام تلاشت را به کار می‌گیری. در آخر این چیزی است که بیشتر از همه به آن افتخار خواهی کرد. تو فداکاری بسیاری می‌کنی اما متوجه می‌شوی که همه آن لحظات فوق العاده ارزشش را دارد. تو متوجه خواهی شد که چه زمانی برای بازنشستگی مناسب است، برای این که کفش‌ها را در کمد بگذاری و هیچ حسرتی نخواهی داشت. فوتبال همیشه بخشی از زندگی تو خواهد بود اما باید برای آغاز فصلی جدید پیش بروی. لذت ببر! امضا: ماریوی بزرگ تو. پی‌نوشت: اگر در جام جهانی برابر انگلیس قرار گرفتی، حوالی دقیقه 109 آماده باش.»

دیدگاه‌ها