کد خبر : 1777957 | 13 شهریور 1400 ساعت 21:46 | 30.2K بازدید | 4 دیدگاه

ایتالیا و مانچینی در آستانه رقم زدن یک رکورد تاریخی

دوشنبه شب می تواند به شبی فراموش نشدنی و ماندگار در تاریخ فوتبال ایتالیا و جهان تبدیل شود.

ایتالیا و مانچینی در آستانه رقم زدن یک رکورد تاریخی

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایتالیا دوشنبه شش سپتامبر برای قرار گرفتن به صدر جدول مرحله گروهی خود در مرحله مقدماتی جام جهانی به مصاف تیم ملی سوئیس می روند. اما آتزوری در این مسابقه هدف دیگری نیز داشته و به دنبال استمرار رکورد خود به 36 بازی رسمی بدون شکست خواهد بود.

 

ایتالیا در آخرین بازی خود در مرحله مقدماتی جام جهانی در روز جمعه مقابل بلغارستان به تساوی ناامید کننده 1-1 رضایت داد. اما با این حال آنها با این تساوی به رکورد تیم های برزیل و اسپانیا از حیث طولانی ترین روند بدون شکست در تاریخ فوتبال در رده ملی رسیدند. آتزوری از سپتامبر 2018 تا به حال حتی در یک بازی نیز مغلوب نشده و حالا روند شکست ناپذیر خود را به 35 بازی رسانده است.

 

1639977

 

آخرین باری که آنها مغلوب شدند به تقابل با پرتغال در لیگ ملت های اروپا باز می گردد و این روند حالا سه سال به طول انجامیده است. ایتالیا که حتی قادر به راهیابی به جام جهانی 2018 نیز نبود، در این مدت قهرمانی جام ملت های اروپا شده و دوباره به یکی از قدرت های مهم فوتبال جهان تبدیل گشته است.

 

تیم برزیل در دهه 1990 و تیم اسپانیا در دهه ابتدایی هزاره جدید 35 بازی بدون باخت را پشت سر گذاشتتند و تیم روبرتو مانچینی اگر می خواهد این رکورد را به تنهایی از آن خود کند، فقط کافیست در بازی این هفته مقابل سوئیس مغلوب نشود.

 

در حال حاضر ایتالیا با کسسب 10 امتیاز از چهار بازی در صدر گروه سوم قرار دارد، اما سوئیس با دو بازی کمتر و شش امتیاز در رده دوم قرار گرفته و در صورت پیروزی در دو بازی بعدی این شانس را دارد که از آتزوری جلو بیفتد.

دیدگاه‌ها