کد خبر : 1778197 | 15 شهریور 1400 ساعت 10:14 | 14.8K بازدید | 1 دیدگاه

روزنامه نگار سوری؛ ایران بخت اول صعود است

در حالی که بعد از بازی تیم ملی در برابر سوریه نقد های زیادی به سبک بازی تیم ملی و هم چنین چینش اسکوچیچ شد روزنامه نگار سوری در یادداشتی ایران را بخت اول صعود از گروه بر شمرد.

روزنامه نگار سوری؛ ایران بخت اول صعود است 

به گزارش "ورزش سه"، البته نه فقط برای تیم ملی فوتبال ایران بلکه برای خیلی از تیم ها شرایط در بازی نخست به خوبی پیش نمی رود؛ نمونه اش تیم ژاپن که به تیم عمان یک بر صفر باخت. باز هم جای خوشحالی است که تیم ملی فوتبال ایران در بازی اول با وجود نداشتن بازی تدارکاتی و دیر ملحق شدن لژیونرها یک بر صفر برنده شد و در نهایت با کسب سه امتیاز میدان را ترک کرد. 

 

در یادداشت ناصر النجار، روزنامه نگار سوری در روزنامه البعث این طور می خوانیم: ‌اگر منطقی و واقع‌بین باشیم می‌بینیم که شکست برابر ایران دور از انتظار و ناامیدکننده نبود‌. ما مقابل تیمی شکست خوردیم که مدعی اول صعود به جام جهانی است.‌

او در ادامه این یادداشت می نویسد: مسابقه اول تیم ما و شکست برابر ایران واکنش‌های متفاوتی به همراه داشت اما اکثر واکنش‌ها منطقی و حتی مثبت بود. شکست مقابل ایران در زمین این تیم و با یک گل نگران‌کننده به نظر نمی‌رسد و اتفاقی نیست که نشان از ناکامی و نابودی فوتبال ما داشته باشد. اهالی فوتبال در چنین مسابقه‌ای شکل و سبک بازی یک تیم را بررسی می‌کنند. به طور کلی قرعه‌کشی در اولین هفته ما را مقابل تیمی قرار داده که شانس اول صعود به جام جهانی است، در رده 33 جهان (26 در آخرین رده‌بندی) قرار گرفته و این قرعه برای تیمی مثل سوریه که از نو ساخته شده مناسب نبود. ما قبل از رویارویی با تیم بزرگی مثل ایران اردوها و بازی‌های تدارکاتی مناسبی نداشتیم و بدون تعداد زیادی از بازیکنان شاخص خودمان به میدان رفتیم. غیبت بازیکنان ما را نمی‌شود با تیمی مثل ایران مقایسه کرد چون آنها در هر پست بازیکنان با کیفیتی در اختیار دارند و این مقایسه درستی نیست.

 

او در پایان هم چنین به این نکات اشاره کرد: می‌دانیم که تیم ما به فرصت کافی برای هماهنگی و ارائه عملکرد بهتر نیاز دارد و امیدواریم برابر امارات در بازی دوم نمایش بهتری داشته باشیم. مسابقات این مرحله طولانی است و نباید تنها روی بازی اول قضاوت داشته باشیم. ژاپن در خانه خودش شکست خورد اما این پایان تیم ملی ژاپن نیست. شاید شکست در بازی اول ضربه‌ای باشد که تاثیرات مثبتی داشته باشد و باعث شود تیم‌‌های مغلوب در ادامه عملکرد بهتری از خودشان نشان بدهند. شکست مقابل ایران محاسبات ما را تغییر نداده چون این شکست روی کاغذ قابل پیش‌بینی بود. باید صبور باشیم و از این تیم حمایت کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم چون راه طولانی در پیش داریم.

دیدار دوم دوم تیم ملی فوتبال ایران در برابر عراق خواهد بود که این بازی 16 شهریور در دوحه برگزار می شود.

دیدگاه‌ها