کد خبر : 1778250 | 15 شهریور 1400 ساعت 13:45 | 69.9K بازدید | 5 دیدگاه

مشت سرمربی تاجیک بالاخره باز شد؟

رمزگشایی از ترکیب استقلال در مقابل پرسپولیس

اگرچه استقلال تاجیکستان هنوز فهرست آسیایی خود را نهایی نکرده اما بعید است که ویتالی لوچنکو تغییرات زیادی در ترکیب تیمش ایجاد کند.

رمزگشایی از ترکیب استقلال در مقابل پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان ویتالی لوچنکو روز گذشته در آخرین بازی خود پیش از دیدار با پرسپولیس، یک پیروزی دیگر به دست آوردند تا صدرنشینی قاطعانه خود در ورزشگاه مرکزی شهر دوشنبه را در غیاب هوادارانشان جشن بگیرند.

 

نکته مهم این است که باید دید لوچنکو در این بازی سیستم 3-5-2 را تغییر خواهد داد یا خیر. باتوجه به مهره چینی او در بازیهای اخیر چنین امری بعید به نظر می‌رسد اما باید دید که تصمیم نهایی این سرمربی چه خواهد بود.

نکته جالب این که استقلال در دیداری که با 4 گل الهلال را شکست داد، ترکیبی بسیار مشابه آنچه پیش بینی می‌شود مقابل پرسپولیس باشد را استفاده کرد.

 

* دروازه‌بان؛ جانشین رستم یتیموف
غیبت رستم یتیموف گلر شماره یک استقلال در این بازی نشان داد که او احتمالا یکی از غایبان این تیم در بازی با پرسپولیس خواهد بود. مصدومیت رستم از ناحیه زانو برطرف شده اما او برای بازگشت کامل به ترکیب نیاز به زمان دارد. در غیاب او گلر شماره 99 «مخرالدین حسنوف» جدی ترین گزینه به شمار می‌رود که اتفاقا دیروز هم در ترکیب اصلی به میدان رفت.

 

1641108

 

* خط دفاعی؛ مثلثی که صعود را رقم زد
در خط دفاعی پیش بینی می‌شود لوچنکو ترکیبی سه نفره را برای تیمش انتخاب کند. اُلکسی لارین که پیش‌تر درباره دیدار با پرسپولیس اظهار نظر کرده بود، در دفاع میانی حضور ثابتی دارد و گزینه نخست برای زوج سازی با او «آندری میسچنکو» دیگر مدافع اوکراینی است که مقابل پرسپولیس محروم خواهد بود.

 

همچنین دیگر مدافعی که در این پست گزینه اصلی محسوب می‌شود، زوئیر جورابوئف است که روز گذشته مصدوم شد و «منوچهر صفروف» یکی از گزینه‌های جانشینی اوست.  البته استقلال تاجیکستان روی نیمکت مدافعان زیادی دارد از جمله «وحدت هانانوف» 21 ساله.

 

1641109

 

* خط میانی؛ یک ژاپنی و یک بلغار
در خط هافبک پنج نفره استقلال تاجیکستان، باید منتظر چهره‌های تدافعی بود. پتر پاتف بلغار به همراه علیشهر جلیلوف مهره‌های مورد اعتماد سرمربی این تیم هستند که روز گذشته نیز فیکس بازی کردند و احتمالا مقابل پرسپولیس نیز هافبک دفاعی و وسط این تیم باشند. در سمت چپ دیروز «احتام نظروف» به میدان رفت و در جناح راست منوچهر صفروف که توانایی بازی در پست دفاع مرکزی را هم دارد.

عنصر هجومی «اسلام زویروف» جوان و خوش تکنیک بود اما در این پست تیمور جورایف نیز در دسترس خواهد بود. ریوتو نومای ژاپنی هم دیگر بازیکنی است که دیروز کمتر بازی کرد و شاید برابر پرسپولیس فیکس باشد.

 

1641107

 

* خط حمله؛ زوج رستم و منوچهر؟
با جدایی حسین دوغان هلندی از ترکیب استقلال تاجیکستان، این تیم با زوجی جدید به استقبال پرسپولیس خواهد آمد. منوچهر جلیل‌اف ستاره شوتزن و کوتاه قامت در ترکیب اصلی خواهد بود و جانشین او «سلام آشورمادوف» است. او پشت مهاجم نوک بازی می‌کند و انتظار می‌رود در نوک پیکان خط حمله رستم سویروف جوان و گلزن بازی کند.

 

1641106

 

ترکیب استقلال تاجیکستان در بازی روز گذشته مقابل روشان کلاب:
مخر الدین حسنوف (دروازه بان)
الکسی لارین (دفاع وسط)
زوئیر جورابوئف (دفاع وسط)
وحدت هانانوف (دفاع وسط)
پتر پاتف (هافبک دفاعی)
علیشهر جلیلوف (هافبک وسط)
احتام نظروف (وینگ بک چپ)
منوچهر صفروف (وینگ بک راست)
اسلام زویروف (هافبک هجومی)
منوچهر جلیلوف (مهاجم سایه)
رستم سویروف (مهاجم نوک)

 

1641105

بازیکنان تعویضی:
آندره میسچنکو (87- دفاع وسط)
ریوتو نوما (46- هافبک مرکزی)
تیمور جورایف (87- هافبک هجومی)
سلام آشورمادوف (87- مهاجم سایه)
شریف بیک رحمتوف (25- هافبک راست) *به جای زوئیر مصدوم وارد زمین شد - بعد از آن صفروف دفاع وسط شد

دیدگاه‌ها