کد خبر : 1778345 | 15 شهریور 1400 ساعت 20:45 | 18.4K بازدید | 8 دیدگاه

مخالفت دوباره یوفا با ایده تغییر بزرگ در جام جهانی

الکساندر چفرین، رئیس یوفا یکبار دیگر مخالفت خود با برگزاری جام‌جهانی در بازه زمانی دو سال یکبار را اعلام کرد.

مخالفت دوباره یوفا با ایده تغییر بزرگ در جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، اعضای کنگره فیفا در هفتاد و یکمین جلسه خود موافقت کردند تا طرح برگزاری جام جهانی به صورت هر 2 سال یکبار را مورد مطالعه و بررسی قرار دهند. پیشنهادی که اولین بار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان مطرح شد.

 

در این همه پرسی، 166 نفر از اعضا در مقابل 22 نفر، به بررسی پیشنهاد مطرح شده رأی مثبت دادند تا فاصله زمانی جام جهانی مردان و زنان به 2 سال کاهش یابد. پس از جنگ جهانی دوم، مسابقات جام جهانی مردان از سال 1930 هر چهار سال یکبار برگزار می شود. جام جهانی زنان نیز از زمان آغاز به کار خود در سال 1991 یک دوره چهار ساله بوده است.

 

 

1641250

 

 

اما به نظر می رسد که رفته‌رفته این ایده یعنی برگزاری جام جهانی در بازه زمانی دو سال یکبار رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفته و اصلا بعید نیست که اعضای فیفا با این تغییر بزرگ در مهمترین رقابت فوتبال در دنیا موافقت کنند؛ موضوعی که بسیاری از جمله یوفا کاملا با آن مخالف هستند.

 

الکساندر چفرین، رئیس یوفا، که پیش از این چندین بار مخالفت خود با دو سال یکبار برگزار شدن مسابقات جام جهانی را اعلام کرده بود حالا یک بار دیگر در این باره اظهار نظر کرده و می‌گوید: " اینکه چیزی را زیاد کنیم همیشه اتفاق بهتری محسوب نمی شود. جواهری به نام جام جهانی فیفا به دلیل کمیاب بودنش است که چنین ارزشی دارد. برگزاری جام جهانی در بازه زمانی هر دو سال یکبار مشروعیت و اهمیت مسابقات را کاهش می‌دهد."

دیدگاه‌ها