کد خبر : 1778424 | 16 شهریور 1400 ساعت 11:42 | 5.6K بازدید | 2 دیدگاه

ساوت گیت: خوب است جام جهانی هر دو سال یکبار باشد

گرت ساوت گیت، سرمربی تیم ملی انگلیس، می‌گوید مخالفتی با طرح آرسن ونگر برای برگزاری دو سال یک بار جام جهانی ندارد.

ساوت گیت: خوب است جام جهانی هر دو سال یکبار باشد

به گزارش "ورزش سه"، سرمربی سابق آرسنال و مدیر فعلی توسعه جهانی فوتبال در فیفا حالا از حمایت سرمربی انگلیس برای تبدیل کردن جام جهانی به رویدادی دو سالانه برخوردار است. این برنامه‌ها مخالفانی را به همراه داشته که اصلی‌ترین آنها یوفا است اما ساوت گیت باور دارد که باید مذاکراتی درباره ساختار تقویم دیدارهای ملی برگزار شود.

اعضای فیفا تحقیقاتی را درباره برگزاری دو سال یک بار جام جهانی آغاز کرده‌اند. ونگر در هفته‌های اخیر این ایده را در جلسات متعددی با حضور شخصیت‌های کلیدی فوتبال مطرح کرده است. ساوت گیت یکی از کسانی است که با این مرد فرانسوی دیدار کرده و باور دارد که بعضی از ایده‌های او بسیار شایسته هستند. سرمربی سه شیرها در این باره گفت:« من چند هفته قبل با آرسن دیدار کردم، بنابراین به خوبی از این طرح آگاهی دارم.»

 

1641375

 

او در ادامه اضافه کرد:« موارد بسیاری وجود دارد و به همین دلیل باید کارهای زیادی روی این طرح صورت بگیرد. من فکر می‌کنم چنین طرحی نیاز به ملاحظات بیشتری دارد. شاید به عنوان فردی سنتی حس کنید جذابیت جام جهانی از بین رفته چون بیشتر  از قبل در دسترس خواهد بود. اما به عنوان یک بازیکن اگر پیش از جام جهانی مصدوم شوید، شاید فقط یک شانس در طول هشت سال داشته باشید و این بسیار دشوار است.»

یکی دیگر از مزایای برنامه ونگر، تعداد کمتر وقفه در دیدارهای باشگاهی برای برگزاری مسابقات ملی است و همین موضوع باعث شده تا توجه بسیاری از مربیان در رده باشگاهی و ملی به این طرح جلب شود.

 

دیدگاه‌ها