کد خبر : 1778523 | 16 شهریور 1400 ساعت 17:56 | 55K بازدید | 12 دیدگاه

اولین برد کره با چاشنی خوش‌شانسی (عکس)

شاگردان پائولو بنتو با کسب بردی ارزشمند مقابل لبنان، موقتا به صدر جدول گروه A صعود کردند.

به گزارش "ورزش سه"، اولین بازی امروز در چارچوب مرحله مقدماتی جام جهانی منطقه آسیا، بین تیمهای کره جنوبی و لبنان به میزبانی چشم‌بادامی‌ها برگزار شد. مهمترین نکته این مسابقه، غیبت سون هیونگ مین بود که چند ساعت مانده به شروع مسابقه مشخص شد به دلیل مصدومیت حتی امکان حضور روی نیمکت را هم نخواهد داشت.

 

تیم پائولو بنتو در نیمه اول مسابقه کاملا مالک توپ و میدان بود و با مالکیت 75 درصدی، مسابقه را کاملا در اختیار گرفت. در این بین مصطفی مطر با سیوهای خود مانع از گلزنی کره‌ای شد تا نیمه نخست با تساوی به پایان برسد.

 

 

1641540

 

 

در آغاز نیمه دوم حملات بازیکنان کره ای افزایش یافت تا اینکه در دقیقه 59 کوون چانگ هوون از داخل محوطه جریمه اقدام به شوتزنی کرد که توپ در میانه راه به مدافع لبنان خورد و وارد دروازه شد تا میزبان با خوش شانسی پیش بیفتد.

 

پس از گل لبنان پیش کشید و ایوان هاسک سرمربی اهل جمهوری چک ربیع عطایا وینگر خوش تکنیک خود را وارد زمین کرد. با ورود عطایا خلاقیت در خط حمله لبنان افزایش یافت و آنها چند موقعیت خوب هم داشتند که هیچ یک به ثمر ننشست.

 

در آن سمت زمین کره جنوبی با حرکات ترکیبی و همچنین ضد حملات خطرناک چند بار تا آستانه فرو ریختن دروازه لبنان پیش رفت. یکی از این موقعیت ها را نا هانگ سو به وجود آورد اما ضربه این بازیکن را هم مصطفی مطر مهار کرد.

 

 

 

1641539

 

آخرین فرصت گلزنی در این بازی روی حرکت عطایا به دست آمد. شوت بازیکنان لبنان با واکنش کیم سئونگ گلر کره همراه شد اما او نتوانست توپ را جمع کند و همین موضوع موقعیتی مطلوب را در ریباند در اختیار بازیکنان حریف قرار داد که این موقعیت روی بدشانسی عجیب و غریبی از دست رفت. بلافاصله پس از آن داور سوت پایان بازی را زد تا کره در روز غیبت سون هیونگ با خوش اقبالی برنده بازی شود.

 

این نخستین سه امتیاز از کره از دومین میزبانی اش بود. با این نتیجه شاگردان بنتو بالاتر از ایران و به صورت موقت صدرنشین شدند.

دیدگاه‌ها