کد خبر : 1778595 | 17 شهریور 1400 ساعت 01:25 | 165K بازدید | 7 دیدگاه

بازتاب پیروزی ایران در سایت AFC

وب سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با تمجید از بازی خوب تیم ملی ایران برابر عراق، نوشت که شاگردان اسکوچیچ موقعیت خود را در صدر جدول تثبیت کردند.

بازتاب پیروزی ایران در سایت AFC

به گزارش "ورزش سه"، وب سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا با بررسی دیدار ایران و عراق نوشت که این پیروزی، شاگردان ادووکات را تحت تأثیر قرار داده است. سایت AFC در این خصوص نوشت: ایران با پیروزی 3 بر صفر مقابل عراق در بازی دوم مرحله مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا راهی صدر جدول گروه A شد تا رکورد 100 درصد پیروزی خود را حفظ کند.


ایران با پیروزی در بازی نخست، به دنبال تثبیت موقعیت خود در صدر جدول گروه A بود که با غلبه بر عراق راهی تعطیلات بازی های بین المللی بعدی می شد. چیزی که در نتیجه و عملکرد به طور کامل به آن دست یافت.


تنها سه دقیقه بعد از آغاز بازی، تیم ملی به لطف ضربه سر قدرتمند علیرضا جهانبخش دروازه حریف را باز کرد، در حالیکه ارسال فوق العاده مهدی طارمی از جناح چپ برای این گل حیاتی بود. زیرا فهد طالب دروازه بان قهرمان سه دوره جام ملت های آسیا، دست خود را به توپ رساند اما به اشتباه آن را وارد دروازه اش کرد.


طارمی چند دقیقه بعد بار دیگر ضربه سنگینی را به سمت دروازه حریف زد. او پس از یک کنترل روی یک کار تمرین شده، با ضربه ای فنی توپ را به گوشه دروازه فرستاد. اما با وجود شلوغی محوطه جریمه، فهد طالب موقعیت مناسبی برای مهار این تهدید داشت.

 

1641698


در میانه نیمه اول، سردار آزمون فرصتی شبیه به موقعیت جهانبخش را در دهانه دروازه از دست داد. ارسالی که از سمت راست توسط صادق محرمی انجام شد و مهاجم زنیت سن پترزبورگ با ضربه ای سر توپ را به سمت دروازه فرستاد اما توپ با فاصله کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.


به نظر می رسید شیرهای بین النهرین دو دقیقه بعد از آغاز نیمه دوم توسط مهند علی تعویضی به گل تساوی رسیدند، اما VAR آن را آفساید اعلام کرد. مهند علی در دهانه دروازه پس از اثرگذاری ایمن حسین توپ را در شرایط آفساید به گل تبدیل کرد.


تیم ملی در 20 دقیقه پایانی جلو افتاد. وقتی آزمون در سمت چپ قرار گرفت و توپ را پیش برد و آن را به پشت محوطه جریمه ارسال کرد، جایی که طارمی مهاجم ایران با وجود مزاحمت دو مدافع و قبل از سر خوردن، توپ را به طور ماهرانه ای کنترل کرد و آن را از بین پای طالب وارد دروازه کرد.


علی قلی زاده بازیکن تعویضی ایرانی در کمتر از یک دقیقه مانده به پایان وقت عادی، پس از دریافت پاس کریم انصاری فرد دیگر بازیکن تعویضی، با تسلط راحت توپ در محوطه شش قدم و تقریبا بدون هیچ مزاحمتی وارد دروازه و نتیجه بازی را به 3 بر صفر تغییر داد.


ایران در دور بعدی این رقابت ها در ماه اکتبر به مصاف امارات و کره جنوبی می رود. در حالیکه عراق در رتبه ششم ایستاده و باید در بازی های بعدی به مصاف لبنان و امارات برود.

دیدگاه‌ها