کد خبر : 1778785 | 17 شهریور 1400 ساعت 22:12 | 65.3K بازدید | 7 دیدگاه

شماره 6 های تمام نشدنی ایران (عکس)

سعید عزت الهی بعد از حضور موثرش برابر سوریه،در برابر عراق هم فوتبال با کیفیتی ارائه داد.

شماره 6 های تمام نشدنی ایران (عکس)

به گزارش "ورزش سه "، میانه میدان ایران برابر عراق به قدری خوب و تاثیر گذار بود که مهاجمان عراقی حتی فرصت نزدیک شدن به دروازه بیرانوند را پیدا نکردند.


در مرکز میانه میدان ایران سعید عزت الهی و احمد نورالهی بازی می کردند.عزت الهی عقب تر از نورالهی وظیفه سازماندهی تیم را نیز به عهده داشت و احمد نور با حضور او آزادانه تر به همه جای زمین سر می کشید. 


عزت الهی که بعد از مصدوم شدن سرلک  در دیدار با سوریه  به پست خودش برگشت و جریان بازی را برای ایران با پاسهای متعدد و بلندش به کناره ها عوض کرد ،در برابر عراق همین نقش را با درگیری های زیاد در میانه میدان با خط هافبک عراق به عهده داشت و تا قبل از مصدومیتش از ناحیه بینی به نحو احسن انجام داد. 

 

1642007

 


بازی بی غل و غش و در خدمت تیم  شماره شش  ایران به قدری خوب بود که پنج هافبک عراق راتقرببا از  جریان بازی خارج  کرده بود.


صفا هادی، امیر العماری، امجد عطوان، همام طارق و  بشار رسن هافبک های عراق و تعویضی های این تیم هیچ وقت در رساندن توپ به ایمن حسین که در نیمه اول تک فوروارد عراق بود و مهند احمد دیگر فوروارد این تیم که از نیمه دوم به بازی وارد شد،موفق نبودند تا بیرانوند در جریان بازی چمن ورزشگاه را لمس نکند و روز آرامی را سپری کند.


البته که از عزت الهی همین انتظار هم می رود ،او جانشین مردان بزرگی در این پست است.فوتبال ایران در سه دهه گذشته در مرکز زمین همیشه خوب بوده است .فوتبالیست هایی با توان فیزیکی و حتی گلزنی بالا که از بهترین های قاره آسیا در این پست بودند و شماره شش را به تن می کردند. کریم باقری گلزن  در دهه 70  به قدری خوب بود که هیج وقت تیم ملی را بدون او نمی شد تصور کرد.

 

1642006

 


دهه 80و اوایل دهه 90  صحنه ترکتازی جواد نکونام در این پست بود.او سالها در لیگ اسپانیا بازی کرد و همانند باقری که در لیک آلمان سابقه درخشانی داشت از شم گلزنی برخوردار بود.اواخر دهه 90 متعلق به امید ابراهیمی است،او قد و قامت بلندی مثل دیگر شماره شش های این سه دهه ایران نداشت ،ولی با دوندگی و جنگندگی زیاد این نقیصه را جبران می کرد.


شماره 6حالا به سعید عزت الهی رسیده است.او وارث بزرگان ایران در این پست است و وظیفه سنگینی برای انجام امور محوله اش با شماره 6دارد.وظایفی که در دیدار با عراق به نحو احسن انجام داد و انتظار می رود در ادامه رقابت های مقدماتی جام جهانی آن را تکرار کند.

دیدگاه‌ها