کد خبر : 1778801 | 18 شهریور 1400 ساعت 01:11 | 19K بازدید | 1 دیدگاه

پیروزی پرگل ایتالیا و آلمان، توقف انگلیس

تیم های ملی ایتالیا و آلمان در دیدارهای مقدماتی جام‌جهانی مقابل حریفان شان به پیروزی‌هایی پرگل رسیدند اما انگلیس در خانه لهستان با نتیجه مساوی متوقف شد.

پیروزی پرگل ایتالیا و آلمان، توقف انگلیس

به گزارش "ورزش سه"، ایتالیا که در دو دیدار قبلی اش مقابل بلغارستان و سوئیس متوقف شده بود، امشب موفق شد با نتیجه 5-0 لیتوانی را شکست بدهد. آلمان با نتیجه 4-0 در خانه ایسلند به پیروزی رسید اما انگلیس در خانه لهستان به تساوی 1-1 رضایت داد.

ایتالیا برای رسیدن به گل در دیدار مقابل لیتوانی تنها به 11 دقیقه زمان نیاز داشت. مویزه کین که درون محوطه جریمه لیتوانی صاحب توپ شده بود، با یک ضربه محکم کار را تمام کرد.

 

1642035

 

تنها سه دقیقه بعد ایتالیا به گل دوم رسید. جاکومو راسپادوری که پشت محوطه جریمه لیتوانی صاحب توپ شده بود، بعد از یک چرخش ضربه ای به توپ زد که بعد از برخورد به ادگاراس اوتکوس وارد دروازه شد تا یک گل به خودی شکل بگیرد.

10 دقیقه بعد این بار خود راسپادوری موفق به گلزنی شد. روی یک حرکت از سمت راست بود که ارسال جیووانی دی لورنزی به دهانه دروازه را مدافع لیتوانی ناقص دفع کرد و توپ برگشتی را راسپادوری به راحتی تبدیل به گل کرد.

فشار حملات ایتالیا ادامه پیدا کرد و این تیم در دقیقه 29 به گل چهارم رسید. این بار فدریکو برناردسکی بود که با یک پاس بلند به پشت مدافعان، مویزه کین را صاحب موقعیت کرد و او هم با یک ضربه والی تماشایی، گل چهارم را به نام خود ثبت کرد.

این نتیجه تا دقیقه 54 پایدار بود تا اینکه دی لورنزی موفق شد اختلاف را به پنج گل افزایش بدهد. این بار هم روی یک حرکت از سمت راست بود که ارسال دقیق دی لورنزی بدون اینکه به هیچ یک از بازیکنان برخورد کرد، مستقیما وارد دروازه شد.

 

1642036

 

در ادامه باز هم این بازیکنان ایتالیا بودند که بیشتر توپ و میدان را در اختیار داشتند اما در نهایت توپ دیگری از خط دروازه ها عبور نکرد و بازی با نتیجه 5-0 به پایان رسید.

با این پیروزی ایتالیا 14 امتیازی شد و جایگاهش در صدر جدول را مستحکم‌تر کرد. در حالی که سوئیس با دو بازی کمتر و 8 امتیاز در رتبه دوم قرار دارد.

آلمان هم در خانه ایسلند کار راحتی داشت و با زدن دو گل در هر نیمه، در نهایت به پیروزی 4-0 دست پیدا کرد.

تنها 4 دقیقه از بازی سپری شده بود که سرژ گنابری گل اول را برای ژرمن ها به ثمر رساند. روی یک حرکت هماهنگ تیمی بود که پاس دیدنی لروی سانه به دهانه دروازه را گنابری به راحتی تبدیل به گل کرد.

 

1642038

 

بعد از اینکه در دقیقه 16 تیم میزبان یک موقعیت خوب را از دست داد، این آنتونیو رودیگر بود که در دقیقه 24 اختلاف را به دو گل افزایش داد. روی یک ضربه آزاد بود که ارسال دیدنی یوشوا کیمیچ را رودیگر با ضربه سری تماشایی تبدیل به گل کرد.

نیمه اول با همان دو گل به پایان رسید اما نیمه دوم را ایسلندی ها بهتر آغاز کردند و می توانستند در دقیقه 49 به گل برسند ولی ضربه یوهان گودموندسون به تیر دروازه نویر برخورد کرد.

در مقابل این آلمان بود که در دقیقه 56 به گل سوم رسید. روی یک حمله همه جانبه بود که بعد از دفع ناقص دروازه بان ایسلند، گورتسکا بار دیگر سانه را صاحب توپ کرد و او هم با شوتی تماشایی، توپ را به سقف دروازه حریف کوبید.

 

1642037

 

در ادامه تلاش تیم میزبان برای جبران گل های خورده ثمری نداشت و در مقابل این آلمان بود که در دقیقه 88 به گل چهارم رسید. ورنر که پیش از این یک موقعیت بسیار خوب را از دست داده بود، این بار با شوتی نه چندان محکم که به هر دو تیر دروازه برخورد کرد، موفق شد گل چهارم را به نام خود ثبت کند و در نهایت بازی با نتیجه 4-0 به پایان رسید.

آلمان با این پیروزی 15 امتیازی شد و با چهار امتیاز برتری نسبت به ارمنستان، در صدر جدول گروه قرار دارد.

اما انگلیس که میهمان لهستان بود، فاصله چندانی با پیروزی نداشت اما در آخرین ثانیه ها گل تساوی را دریافت کرد و به تساوی 1-1 رضایت داد.

بازی تا دقیقه 72 بدون گل در جریان بود تا اینکه هری کین که با پاس کایل واکر پشت محوطه جریمه صاحب موقعیت شده بود، با یک ضربه محکم و دقیق، توپ را به گوشه دروازه وویژک شزنی فرستاد.

 

1642039

 

بعد از این گل تیم میزبان تلاش زیادی برای زدن گل تساوی انجام داد تا اینکه در دومین دقیقه از وقت های تلف شده دامیان شیمانسکی گل تساوی را برای لهستان به ثمر رساند. روی یک رفت و برگشت، توپ در سمت چپ محوطه جریمه لهستان به روبرت لواندوفسکی رسید و ارسال او را شیمانسکی با ضربه سر تبدیل به گل مساوی لهستان کرد.

با این تساوی انگلیس 16 امتیاز شد و بالاتر از آلبانی و لهستان که 12 و 11 امتیاز کسب کرده‌اند، در صدر جدول گروه قرار دارد.

اسپانیا هم موفق شد با نتیجه 2-0 کوزوو را از پیش رو بردارد. پابلو فورنالس (32) و فران تورس (90) گل های لاروخا را در این دیدار به ثمر رساندند. با این پیروزی شاگردان لوئیز انریکه 13 امتیاز شدند و با دو بازی بیشتر از سوئد 9 امتیازی در صدر جدول جای گرفتند.

دیدگاه‌ها