کد خبر : 1778965 | 19 شهریور 1400 ساعت 13:31 | 30.5K بازدید | 0 دیدگاه

رسمی: گاس هیدینک از دنیای فوتبال خداحافظی کرد

گاس هیدینک، سرمربی سابق تیم ملی هلند و رئال مادرید، تصمیم گرفت در 74 سالگی از دنیای فوتبال و مربیگری خداحافظی کند.

رسمی: گاس هیدینک از دنیای فوتبال خداحافظی کرد

به گزارش "ورزش سه"، سرمربی هلندی که اخیرا هدایت تیم ملی کوراسائو را بر عهده داشت، تصمیم گرفت که پس از عدم صعود این تیم به مسابقات جام جهانی 2022 قطر از این سمت کناره‎‌گیری کرده و دنیای فوتبال را ترک کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا این خداحافظی برای مدتی کوتاهی است یا دائمی خواهد بود گفت:« من از این کار دست می‌کشم. به طور کلی کنار می‌روم. آیا رفتاری مانند دیک ادووکات در پیش خواهم گرفت؟ نه، نه.» هیدینک در واقع به اقدام ادووکات در خداحافظی‌های پیاپی و پس از آن بازگشت به دنیای مربیگری اشاره داشت.

 

1642330

 

این مربی در ادامه اضافه کرد:« من اخیرا به دلیل شیوع ویروس کرونا خیلی فعال نبودم. بر حسب اتفاق روز گذشته با رییس فدراسیون در حال ارزیابی شرایط بودیم و به این نتیجه رسیدیم که بهتر است من مدتی از همه چیز دور باشم چون آنها در مسیر جدیدی قرار دارند.»

هیدینک دوران مربیگری خود را با حضور در پی اس وی آیندهوون آغاز کرد و این باشگاه را به قهرمانی جام باشگاه‌های اروپا رساند. او سپس در باشگاه‌هایی چون فنرباغچه، والنسیا، رئال مادرید، رئال بتیس و چلسی مربیگری کرد. او در طول دوران مربیگری خود در تیم‌های ملی چون هلند، کره جنوبی، استرالیا، روسیه و ترکیه نیز حضور داشت.

دیدگاه‌ها