کد خبر : 1779014 | 19 شهریور 1400 ساعت 19:52 | 22.9K بازدید | 6 دیدگاه

رسمی: گونش از هدایت ترکیه کناره‌گیری کرد

شنول گونش، سرمربی تیم ملی ترکیه، پس از شکست سنگین برابر هلند در انتخابی جام جهانی 2022 قطر از هدایت این تیم کناره‌گیری کرد.

رسمی: گونش از هدایت ترکیه کناره‌گیری کرد

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون فوتبال ترکیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از شکست 1-6 برابر هلند در آمستردام، با گونش به توافق رسیده تا به کار با یکدیگر پایان دهند. این شکست باعث شد که بسیار خواهان برکناری این سرمربی 69 ساله از هدایت ترکیه شوند. تیم ملی ترکیه پیش از این نیز در هر سه بازی مرحله گروهی جام ملت‌های اروپا برابر ایتالیا، ولز و سوییس شکست خورده و با تفاضل گل 7- از این رقابت‌ها حذف شده بود تا انتقادات بسیاری علیه گونش مطرح شود. این در حالی بود که پیش از شروع این مسابقات، بسیاری ترکیه را پدیده بی چون و چرای یورو می‌دانستند و در انتظار درخشش غیرمنتظره این تیم برابر رقبای قدرتمندی چون ایتالیا بودند.

 

1642413

 

این تیم در حال حاضر با دو امتیاز کمتر از هلند صدرنشین و پس از نروژ، در رده سوم گروه شش تیمی انتخابی جام جهانی قطر قرار دارد. سرمربی ترکیه در حالی از سمت خود برکنار شده که آنها کمتر از یک ماه دیگر در ادامه مسابقات انتخابی جام جهانی باید به مصاف نروژ و لتونی بروند و هنوز مشخص نیست که چه گزینه‌هایی برای جانشینی گونش در نظر گرفته شده است.

در بخشی از بیانیه منتشر شده از سوی فدراسیون فوتبال ترکیه آمده:« ما می‌خواهیم از شنول گونش، مربی ارزشمندمان، که موفقیت بسیاری را برای کشور ما به ارمغان آورده به خاطر تلاش و همکاری‌اش با فوتبال ترکیه سپاسگزاری کنیم.»

شنول گونش اولین بار در فاصله سال‌های 2000 تا 2004 روی نیمکت تیم ملی ترکیه نشست و موفق شد به همراه این تیم در جام جهانی 2002 کره و ژاپن به مقام سوم جهان دست پیدا کند تا یکی از پرافتخارترین مربیان این کشور لقب بگیرد.

دیدگاه‌ها