کد خبر : 1779173 | 20 شهریور 1400 ساعت 15:38 | 20.1K بازدید | 4 دیدگاه

تو یک مربی نترس هستی

قدردانی توخل از فن‌خال؛ شجاعت تو را ندارم

توماس توخل به اظهارات اخیر لوئیس فن خال واکنش نشان داد و او را تحسین کرد.

قدردانی توخل از فن‌خال؛ شجاعت تو را ندارم

به گزارش "ورزش سه"، لوییس فن خال ماه گذشته برای سومین بار به عنوان سرمربی تیم ملی هلند انتخاب شد، این اتفاق در حالی رخ داد که او آخرین بار پنج سال قبل روی نیمکت مربیگری قرار داشت و پس از اخراج از یونایتد دیگر هدایت تیمی را برعهده نگرفته بود.

 

 

1642553

 

 

تیم ملی هلند پس از آغاز درخشان فن خال در وقفه دیدارهای ملی ماه سپتامبر در صدر جدول مسابقات گروهی انتخابی جام جهانی قرار گرفت. آنها پس از کسب تساوی 1-1 برابر نروژ رده دومی، دو پیروزی خانگی آسان با نتایج 0-4 برابر مونته نگرو و 1-6 برابر ترکیه به دست آوردند.

فن خال 70 ساله پس از انتقاد بابت استفاده از سیستم خسته کننده 2-5-3 در اولدترافورد، حالا به دفاع چهار نفره روی آورده است. همین موضوع باعث شد تا خبرنگاری به نام والنتین دریسن مدعی شود که او بیشتر از بازی دفاعی استفاده می‌کند. اما سرمربی سابق بایرن مونیخ و بارسلونا به نتایج ایتالیا، قهرمان یورو 2020، اشاره کرد که به تساوی بدون گل برابر سوییس و تساوی 1-1 برابر بلغارستان رسیده بود. او اضافه کرد:« این کار آسان نیست. فوتبال دفاعی خودش را اثبات کرده و پس از آن مورد تحسین قرار گرفته است.»

 

 

1641297

 

 

دریسن پاسخ داد:« اما شما کسی هستید که آن را تحسین می‌کنید. شما می‌خواهید مانند چلسی و لیورپول بازی کنید.»

این اظهارنظر عصبانیت فن خال را به دنبال داشت و او گفت:« به هیچ وجه ولنتین! تو هیچ ایده‌ای نداری که چه حرفی می‌زنی. متاسفم که این را می‌گویم اما تو فقط یک خبرنگار هستی. تو می‌خواهی دیدگاهت را تحمیل کنی اما هیچ دیدی از فوتبال نداری. دید تو محدود به روزنامه است. تو می‌خواهی جلب توجه کنی. اما با سیستم 2-3-5 یا 3-2-5 می‌توانی به شکلی باورنکردنی حمله کنی. چلسی هر بار این را با سیستم‌های متفاوت نشان می‌دهد. و من کلاهم را به احترام آقای توخل از سر برمی‌دارم چون او در نیمه فصل گذشته به این تیم اضافه شد.»

 

 

1642636

 

 

توماس توخل سرمربی چلسی که در نشست خبری بازی با استون ویلا شرکت کرده بود، در تمجید از اظهارات لوئیس فن خال گفت:« یکی از دوستان مصاحبه فن خال را برایم فرستاد و باید بگویم، برایم باعث افتخار است که وقتی خیلی جوان بودم، به عنوان یک مربی برابر "بایرن مونیخ"، تیم تحت هدایت او قرار گرفتم. او از آن دسته افراد است که واقعا صادقانه حرف می زنند و من عاشق کنفرانس های خبری او هستم. اینکه شما هرچه که در ذهن دارید را بدون ترس بیان کنید، واقعا شجاعت می خواهد. برخی مواقع این به ضرر شما تمام می شود ولی فن خال بدون ترس، حرف هایش را می زند.»

 

توخل ادامه داد:« گوش دادن به حرف های او در مورد فوتبال، برایم لذتبخش است. او در این سن و سال، تجربه ای عظیم دارد و نمی توان تاثیرش در فوتبال و تیم هایی که مربیگری کرده را انکار کرد. فن خال همیشه مربی سطح بالایی بوده و من نه به خاطر دفاعی که از من کرده بلکه به خاطر شجاعتی که همیشه داشته، تحسینش می کنم. برخی وقت ها خودم و همکارانم برای دور شدن از دردسر، ترجیح می دهیم در مورد برخی مسائل حرف نزنیم ولی فن خال یک مربی نترس است و به همین خاطر از او خوشم می آید.»

 

 

دیدگاه‌ها