کد خبر : 1779321 | 21 شهریور 1400 ساعت 11:34 | 150.2K بازدید | 50 دیدگاه

در گفت‌و گو با خبرنگار ورزش سه 

آنالیز: این الهلال است، از آنها نترسید(عکس)

یک هوادار النصر با ارسال پیام هایی در فضای مجازی، ضمن بیان نقاط ضعف و قدرت الهلال، آرزوی موفقیت استقلال را داشت.

آنالیز: این الهلال است، از آنها نترسید(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، زمان زیادی تا آغاز مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باقی نمانده است و استقلال فردا شب در استادیوم زعبیل شهر دبی به مصاف الهلال می رود. دو تیمی که در سالهای گذشته و در رقابت های باشگاهی در قاره آسیا، تقابل های بزرگ و حساسی با یکدیگر داشته اند و هر دو جزو پرافتخارترین تیم های آسیا به شمار می روند.

 

الهلال که در 3 هفته نخست لیگ حرفه ای عربستان 7 امتیاز کسب کرده، انتظارات هواداران خود را برآورده نکرده و در این 3 مصاف، به سختی و به لطف گل های دقایق پایانی توانسته است از رقبای نه چندان قدرتمندش امتیاز کسب کند. این تیم پایتخت نشین با رقیب سنتی خود یعنی النصر رقابت سختی دارد و سالهاست که میان هواداران دو تیم شهر ریاض کری های فوتبالی برپاست. رقابتی که میان این دو تیم و هوادارانش وجود دارد، در حد و اندازه های رقابت میان استقلال و پرسپولیس در فوتبال ایران است.

 

در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا و در زمان تقابل میان النصر و پرسپولیس، هواداران الهلال پس از پیروزی نماینده ایران در فضای مجازی به شادی وصف ناپذیری پرداختند و حتی از چند روز قبل از برگزاری این دیدار نیز حمایت خود از شاگردان گل محمدی را نشان دادند. حالا و در آستانه دیدار استقلال و الهلال، عکس این اتفاق رخ داده و این بار نوبت به هواداران النصر رسیده تا در فضای مجازی طرفداری خود از شاگردان مجیدی را اعلام کرده و آرزوی پیروزی استقلال برابر الهلال را داشته باشند.

 

نکته جالب در این خصوص، آنالیز دقیق و تاکتیکی الهلال توسط هواداران رقیب این تیم است. یکی از طرفداران النصر در پیام هایی که برای خبرنگار ورزش سه ارسال کرده، نقاط ضعف و قدرت آبی های ریاض را اعلام کرده و خواستار این نکته شده که استقلالی ها حتما در دیدار فردا شب موفق به شکست قهرمان فصل گذشته عربستان شوند. 

 

1642924

 

این هوادار النصر گفته است که الهلال بیشتر بازی های این چند وقت اخیرش را با سیستم 442 و یا 4231 به میدان رفته و سیستمی که لئوناردو ژاردیم برای تیمش در نظر گرفته، بر حول این آرایش می چرخد. این هوادار مدعی شده با وجود سفر سلمان الفرج به امارات، اما احتمال غیبت او برابر استقلال زیاد است که در صورت قطعی شدن این موضوع، الهلال کار بسیار سختی در میانه میدان خواهد داشت چرا که می توان از غیبت او نهایت بهره را برد ضمن اینکه الهلال بازیکن جانشینی در حد و اندازه های سلمان الفرج ندارد که جای خالی او را پر کند.

 

1642997

 

 

این هوادار النصر در ادامه گفته است که عبدالله المعیوف سنگربان الهلال آمادگی گذشته را ندارد و حتی ژاردیم از عملکرد او ناراضی است ضمن اینکه این گلر روی شوت های خارج از محوطه جریمه آسیب پذیر است و قادر به مهار ضرباتی که به زاویه مخالف او زده می شود، نیست و می توان روی این نقطه ضعف او استفاده کرد. ضمن اینکه الهلال از مدافعین کوتاه قامتی در ترکیب خود استفاده می کند و روی ضربات سر و استفاده از سانترها از جناحین، می توان دروازه این تیم را باز کرد. ضمن اینکه جانگ هیون سو مدافع راست الهلال دارای تجربه و قدرت بالایی است و عبور از این بازیکن کار سخت و دشواری است و توصیه کرده است که آبی ها حملات خود را از سمت دیگر پایه ریزی کنند. 

 

1642925

 

این هوادار النصر در ادامه عنوان کرده است که الهلال در خط حمله تیم قدرتمندی است و با تاکتیک های مختلف و متنوع سعی در باز کردن دروازه رقبایش دارد. تنوع تاکتیکی این تیم روی حرکت از جناحین است و در صورت عدم موفقیت در خلق موقعیت، روی عمق حریف تمرکز می کنند تا به گل برسند. موسی مارگا مهاجم جدید این تیم در خط حمله تحرک بسیار بالایی دارد و مدافعین حریف را خسته می کند و چنانچه مدافعین استقلال از او غافل شوند، دردسرساز می شود. ضمن اینکه بافتیمبی گومیس نیز از لحاظ قدرت بدنی توان بالایی دارد و هنگامی که توپ را در اختیار دارد، به حدی در حفظ آن توانمند است که انگار توپ را بغل کرده و تنها با خطا می توان او را متوقف کرد اما اضافه وزن او و بالا رفتن سن، باعث شده که او نسبت به گذشته کمی کندتر شود.

 

این هوادار النصر در پایان گفته است که هر چقدر الهلال در حملات و روی خلق موقعیت خطرناک است، به همان اندازه روی ضدحملات آسیب پذیر است و می توان از این طریق دروازه آنها را باز کرد. 
ضمن اینکه در فضای مجازی و توئیتر نیز هشتگ هایی تحت عنوان نقاط ضعف و نقاط قدرت الهلال توسط هواداران النصر منتشر شده تا استقلالی ها راحت تر بتوانند روی این تیم شناخت پیدا کنند؛به هرحال این یک رقابت باشگاهی است!

عباس بهارمست

دیدگاه‌ها