کد خبر : 1780214 | 25 شهریور 1400 ساعت 14:27 | 82.8K بازدید | 9 دیدگاه

بالاتر از همه ستاره های فوتبال اروپا

آمار خیره‌کننده طارمی در هفته‌اول لیگ‌قهرمانان(عکس)

مهدی طارمی در کنار یانیک کاراسکو بیشترین دوندگی را در هفته اول لیگ قهرمانان اروپا داشته اند.

 

به گزارش "ورزش سه"، اگرچه پورتو در فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا حذف تلخی را در مرحله یک چهارم نهایی مقابل چلسی تجربه کرد و در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه 2-1 از قهرمان نهایی مسابقات شکست خورد اما در آن مسابقه یک اتفاق مهم برای مهدی‌طارمی رخ داد؛ جایی که ستاره ایرانی با یک ضربه برگردان دروازه آبی های لندن را باز کرد که باعث شد در پایان فصل جایزه گل برتر مسابقات نیز به طارمی برسد.

 

طارمی که فصل گذشته عملکرد خوبی با پورتو در مهم‌ترین تورنمنت باشگاهی فوتبال اروپا ارائه داد، امیدوار است که امسال نیز به این روند خوب خود ادامه دهد و یک بار دیگر به شاگردان سرجیو کونسیسائو در رسیدن به اهداف‌شان در اروپا کمک کند؛ هرچند که پورتو امسال کار به مراتب دشوارتری پیش رو دارد چرا که در یکی از سخت ترین قرعه های ممکن با اتلتیکو مادرید، میلان و لیورپول همگروه شده است.

 

 

1644562

 

 

در همین راستا پورتو شب گذشته اولین بازی خود در فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا را برگزار کرد و در ورزشگاه واندا متروپولیتانو به مصاف اتلتیکو مادرید رفت؛ دیدار نزدیکی که در پایان با تساوی بدون گل خاتمه یافت، هرچند که پورتو می توانست با تک گل ستاره ایرانی خود به برتری دست پیدا کند اما اعلام خطای هند طارمی که اتفاقاً خیلی هم مشکوک بود، مانع از رقم خوردن این اتفاق مهم برای ملی‌پوش کشورمان شد.

 

اما یک آمار خیره کننده و فوق العاده برای مهدی طارمی در هفته اول لیگ قهرمانان اروپا به ثبت رسیده است. ستاره ایرانی باشگاه پورتو در دیدار مقابل اتلتیکو مادرید 13.4 کیلومتر دوندگی داشت و از این حیث در کنار ستاره روخی بلانکو یعنی یانیک کاراسکو بهترین رکورد را در هفته اول چمپیونزلیگ به جای گذاشت.

 

 

1644563

 

 

نکته قابل توجه اینکه دو ستاره اتلتیکو و پورتو یعنی جفری کوندوگبیا و اوتاویو بازیکنانی بودند که با 13.3 کیلومتر دوندگی از این نظر در رده های بعدی قرار گرفتند؛ موضوعی که نشان دهد مسابقه دیشب اتلتیکو و پورتو تا چه حد پر افت و خیز و پر تحرک بوده است.

دیدگاه‌ها