کد خبر : 1780230 | 25 شهریور 1400 ساعت 14:55 | 297.5K بازدید | 49 دیدگاه

جنجال گل طارمی در اسپانیا

گل درست بود؛ یوفا حق پورتو و طارمی را خورد (عکس)

گل مردود مهدی طارمی به اتلتیکو در ال چیرینگیتو مورد آنالیز دقیق قرار گرفت و یکی از کارشناسان، ضمن تاکید روی درست بودن گل، به یوفا حملات تندی را وارد کرد.

گل درست بود؛ یوفا حق پورتو و طارمی را خورد (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، پورتو دیشب چیزی تا پیروزی بر اتلتیکومادرید، آن هم در وندامتروپولیتانو فاصله نداشت. این اولین بازی دور گروهی لیگ قهرمانان دو تیم  بود و پورتو با مهدی طارمی نمایشی قابل قبول داشت و حتی لایق پیروزی هم بود اما داور و وی ای آر مانع شدند.

گل فرصت طلبانه مهدی طارمی ستاره ایرانی پورتو به اتلتیکومادرید با تصمیم داور رومانیایی و تیم VAR مردود شد تا جنجال بزرگی در این باره شکل بگیرد.

 

 

1644446

 

 

در دقیقه 76 بازی اتلتیکو مادرید - پورتو ، مهدی طارمی با یورشی سریع به سمت یه توپ سرگردان آن را از اوبلاک دروازه‌بان آتلتیکوی میزبان گذراند اما درشرایطی که او تازه جشن این گل اروپایی را آغاز کرده بود داور رومانیایی بازی اویدیو هاتگان این گل را مردود اعلام کرد.

در این صحنه طارمی با استفاده از تعلل و تعارف بین اوبلاک گلر آتلتیکو و مدافع وسط این تیم در شرایطی مشابه بازی یوونتوس پارسال در موقعبت گلزنی قرار گرفت و در حالتی نامتعادل توپ را از خط دروازه حریف عبور داد اما داور با کمک تیم ویدئو این برخورد را خطا تشخیص داد تا این گل زیبای سه امتیازی در هیچ جای تاریخ ثبت نشود.

 

 

1644590

 

 

روی این صحنه تردیدهای زیادی وجود دارد. در پرتغال معتقدند پورتو قربانی داوری شد و از دیشب هواداران پورتو اعتراضات زیادی در شبکه های اجتماعی داشته اند. بین داوران نیز در این زمینه دودستگی وجود دارد و برخی معتقدند گل به درستی مردود شده است.

 

این مساله در اسپانیا نیز محل ایراد بوده است.

ال چرینگیتو دیروز دو ساعت زودتر از همیشه شروع شد. مطابق معمول شب های لیگ قهرمانان،  این برنامه معروف در کانال یوتیوب خود پخش زنده دو بازی رئال-اینتر و پورتو-اتلتیکو را برای بینندگان خود داشت. البته تصویری از دو بازی پخش نمی شد و ضمن گزارش بازی، کارشناسان به تحلیل فنی هنگام برگزاری دو بازی مشغول بودند.

 

 

1644592

 

دقیقه 76 بود که صدای فریاد خوشحالی کارشناسان رئالی برنامه به گوش رسید چرا که مهدی طارمی توانسته بود در وندا متروپولیتانو دروازه اتلتیکو را باز کند. چهره کارشناسان اتلتیکویی گویای همه چیز بود و کاملا غمگین و شوکه به نظر می رسیدند اما کمی بعد مشخص شد که وی ای آر در مورد گل تصمیم نهایی را خواهد گرفت و در ادامه، خوشحالی اتلتیکویی ها از رد گل مشهود بود.

 

 

1644593

 

 

تصمیمی که با اعتراض کارشناسان رئالی و بارسایی حاضر در برنامه مواجه گشت.

 

 

1644597

 

 

کیم دومنک کارشناس هوادار بارسلونا تندترین انتقادات را داشت و مدعی شد که نفوذ خیل مارین نایب رئیس اتلتیکو که اخیرا به عنوان معاون ناصر الخلیفی رئیس اتحادیه باشگاه یوفا انتخاب شده، اینجا خودش را نشان داده است. دومنک معتقد بود که یوفا پس از جنجال های سوپرلیگ، به پی اس جی و اتلتیکو نگاه ویژه ای دارد و لطف داوری بیشتر شامل حال این دو باشگاه خواهد شد در حالی که رئال مادرید و بارسلونا دیگر نباید هیچ امیدی به داوری داشته باشند.


 

1644587

 

1644588

 

 

پس از اتمام بازی، کارشناسان داوری برنامه به آنالیز گل مردود طارمی پرداختند.

رافا گِرِرو کمک داور بین المللی سابق اسپانیا همراه با خوانفه سانز به کارشناسی این صحنه پرداختند و هر دو متفق القول، تصمیم وی ای آر را درست دانستند.

گِرِرو گفت:« نظر شخصی من این است که گل طارمی درست بوده ولی قوانین جدید چیز دیگری می گویند. طارمی در هنگام سقوط، حالت عادی نداشت و زمین خوردن او کاملا طبیعی بود. بدون هیچ عمدی توپ به دست او برخورد کرد و وارد دروازه شد. من این گل را صحیح می دانم ولی قانون می گوید که ورود توپ به دروازه با کمک دست چه عمد باشد و چه اتفاقی، خطاست و گل باید مردود شود. بارها این صحنه را دیدم و معتقدم طارمی کنترلی روی خودش نداشت و برخورد توپ به دست او اتفاقی بود اما تصمیم وی ای آر نیز درست بود.»

 

 

1644591

 

 

خوانفه سانز نیز گفت:« قانون جدید می گوید که توپ تحت هر شرایطی اگر به کمک دست وارد دروازه شود، گل باید مردود اعلام شود. طارمی هیچ عمدی نداشت ولی بدشانس بود که توپ به دستش برخورد کرد.»

 

 

1644585

 

 

در این لحظه کیم دومنک به کنار مانیتور رفت و گفت:« اینجا هیچ چیز واضح نیست. من حتی یک تصویر واضح از برخورد توپ به دست طارمی ندیدم و برایم عجیب است که وی ای آر بدون هیچ تصویر مشخصی رای به برخورد توپ به دست مهاجم پورتو داده باشد. این گل نباید مردود اعلام می شد.»

 

 

1644586

 

 

ادو آگیره دوست صمیمی رونالدو و از کارشناسان رئالی برنامه نیز با تایید حرف های دومنک گفت که حتی اگر توپ به دست طارمی خورده باشد نیز نباید گل را مردود اعلام می کردند. مشخص است که یوفا از این پس به اتلتیکو لطف بیشتری خواهد داشت و این از هفته اول لیگ قهرمانان شروع شده و تازه آغاز ماجراست.

 

 

دیدگاه‌ها