کد خبر : 1780308 | 26 شهریور 1400 ساعت 09:49 | 84.3K بازدید | 23 دیدگاه

از جمال و کریم تا براهیم و یوسف

ده ستاره نسل بعد؛ چمپیونز با این جوان‌ها دیدن دارد

فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا در حالی آغاز شده که به نظر می‌رسد این بار ستاره‌های جدیدی در اروپا در حال ظهور هستند.

ده ستاره نسل بعد؛ چمپیونز با این جوان‌ها دیدن دارد

به گزارش "ورزش سه"، حالا نسل بعدی اینجا است. در حالی که کیلیان امباپه و ارلینگ هالند کاملا خود را به عنوان ستاره‌های اصلی این نسل معرفی کرده‌اند، در این مطلب به بررسی 10 بازیکن از 10 تیم متفاوت می‌پردازیم که می‌توانند چهره اصلی فصل 22-2021 لیگ قهرمانان را به خود اختصاص دهند.

جمال موسیالا (بایرن)

شاید او متوسط‌ترین بازیکن در بین این 10 نفر باشد. این بازیکن فقط 18 سال دارد. در واقع او فصل گذشته با 17 سال و 363 روز به جوان‌ترین بازیکنی تبدیل شد که با پیراهن بایرن در لیگ قهرمانان گلزنی کرده است. او هنوز در هیچ دیداری در ترکیب اصلی قرار نگرفته اما فصل را بسیار عالی شروع کرده است: او چهار گل و سه پاس گل در شش بازی به ثبت رسانده است. انعطاف پذیری این بازیکن به او اجازه می‌دهد که در هر پستی از خط میانی به جلو به میدان برود. هرچند او با بازی در پست‌های میانی و به طور دقیق در پست بازیساز راحت‌تر است. این پستی است که او بهتر از هرجای دیگری می‌تواند از توانایی‌هایش بهره ببرد. او با آلمان نیز در جام ملت‌های اروپا حضور داشت، هرچند پیش از این برای تیم ملی زیر 21 سال انگلیس به میدان رفته بود.

 

1644715

 

کریم دیوید آدیمی (سالزبورگ)

جوان‌ترین تیم حاضر در لیگ قهرمانان با میانگین 22.9 سال چندین جواهر را در خود جای داده که می‌توانند مسیر ارلینگ هالند، ژابوژلای یا داکا را در پیش بگیرند: بنجامین سوکو (18)، لوکا سوچیچ (19)، برندن آرونسون (20)، محمد کامارا (21)، عمر سوله (21). ما باید فقط یک نفر را انتخاب می‌کردیم و از این بین آدیمی را برگزیدیم. بازیکن 19 ساله سابق بایرن در 29 دیدار فصل گذشته لیگ هفت گل زده و 9 پاس گل ارسال کرد و در لیگ امسال نیز تا به حال شش گل در هفت بازی به ثمر رسانده است. او اصالت نیجریه‌ای دارد اما در تیم زیر 21 سال آلمان توپ می‌زند. او می‌تواند به عنوان بازیکن شماره 9 بازی کرده و عملکرد درخشانی بابت سرعت بالای خود به نمایش بگذارد.

 

1644716

 

نونو مندز (پاری سن ژرمن)

در حالی که برنات هنوز روند ریکاوری را طی می‌کند، این بازیکن تنها گزینه پاری سن ژرمن در سمت چپ خط دفاع به حساب می‌آید. جذب نونو مندز در آخرین روز پنجره نقل و انتقالات باعث شد که خلا ایجاد شده در بال چپ این تیم بسته شود. بازیکن سابق اسپورتینگ بهترین نمایش خود را به عنوان بازیکن شماره 3 دارد. در واقع روبن آموریم او را در خط دفاعی سه نفره در پست مدافع میانی به کار می‌گرفت. نمایش درخشان او یادآور آلفونسو دیویس است اما سبک بازی او در عین حال به اشرف حکیمی هم شباهت دارد. او دوست دارد دربیل بزند و وقتی به خط عرضی نیمه زمین حریف می‌رسد، می‌داند چطور مکث کند تا سانتر خوبی را در ادامه روی دروازه بفرستد.

 

1644717

 

میگوئل گوتییرز (رئال مادرید)

افت مارسلو، حضور آلابا در پست دفاع وسط و مصدومیت مندی باعث شد که او فرصت حضور در ترکیب رئال مادرید را کسب کند. او علیرغم حضور در پست بازیکن شماره 3 رابطه بسیار خوبی با توپ دارد. این بازیکن توانایی حضور در حملات را دارد اما بهترین سلاحش شوتزنی روی ضربات شروع مجدد یا در حال حرکت است. گلی که با تیم کاستیا از روی ضربه آزاد غیرمستقیم برابر سن فرناندو به ثمر رساند یا پاسی که در پیروزی 2-5 برابر سلتا به بنزما داد نشان دهنده ارزش این بازیکن است. هرچند توانایی دفاعی او باید بهبود پیدا کند. او گاهی بیش از حد ریسک می‌کند.

 

1644718

 

ایلایش موریبا (لایپزیش)

بازیکنان جدید لایپزیش مانند پروژه سالزبورگ توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است: بروبی (19)، گواردیول (19)، سیمکان (21) یا ژابوژلای 20 ساله که پیش از این توانایی‌هاش را ثابت کرده است. اما این بار انتخاب ما نامی آشناست: ایلایش موریبای 18 ساله. بازیکن سابق بارسلونا باید برای یافتن جایگاهی در میانه میدان با بازیکنانی چون لیمر، کمپل، هایدارا و تایلر آدامز رقابت کند. موریبا که گاهی با پوگبا مقایسه می‌شود از نظر فیزیکی بسیار تواناست و مهارت کنترل توپ و دریبل زنی خوبی نیز دارد که یادآور درخشش هافبک منچستریونایتد است. او دوست دارد توپ را روی پایش به حرکت درآورد. او فصل گذشته در بارسلونا در 14 بازی یک گل به ثمر رساند و سه پاس گل ارسال کرد.

 

1644719

 

براهیم دیاز (میلان)

دیاز در طول دوران حضورش در رئال مادرید و منچسترسیتی فرصت بازی در لیگ قهرمانان را پیدا نکرد: او در چهار بازی 69 دقیقه حضور داشت. اما حالا دیگر توجیهی ندارد. جدایی چالهان اوغلو باعث شده که پیولی حساب ویژه‌ای روی او باز کند. فوتبال او شبیه به جادو و یک ابتکار واقعی است. توانایی او در دریبل‌زنی یا شوت زدن با هر دو پا باعث شده که به فوتبالیستی غیرقابل مهار تبدیل شود. و حتی بیشتر به عنوان یک هافبک در میانه زمین با آزادی عمل بازی کند. او فصل گذشته را با عملکردی خوب که شامل یک گل زده برابر یوونتوس هم بود به پایان برد و این فصل را نیز خوب آغاز کرد. او تک گل پیروزی بخش بازی برابر سمپدوریا را به ثمر رساند و در جریان پیروزی 1-4 برابر کالیاری هم پاس گل ژیرو را ارسال کرد.

 

1644720

 

جاناتان دیوید (لیل)

قهرمان لیگ یک چندین جواهر در بین بازیکنانش دارد: لیاجی (19)، اونانا (20)، آنخل گومز (21). دو نام هستند در بین تمامی بازیکنان می‌درخشند: سون بوتمن که دیواری در خط دفاعی است و جاناتان دیوید. این مهاجم در 21 سالگی تجربه زیادی دارد. او در خنت و لیل مجموعا 137 بازی انجام داده، 51 گل به ثمر رسانده و 20 پاس گل ارسال کرده است. در واقع او برنده بهترین گلزن لیگ بلژیک در فصل 20-2019 شد. آغاز کار در فرانسه برای او دشوار بود اما در نهایت توانست در هفت هفته سرنوشت ساز پایانی چهار گل به ثمر برساند تا به قهرمانی لیل کمک کرده باشد. قدرت او در نفوذ به فضاها باعث شده که این بازیکن بهترین زوج برای بوراک ایلماز باشد. او راست دست است اما با هر دو پا شوت می‌زند.

 

1644721

 

یرمی خسوس پینو (ویارئال)

تماشای بازی وینگر/هافبک ویارئال لذتبخش است. او یک استعداد خالص است. به نظر می‌رسد که توپ در واقع زائده‌ای است که به پای راست او چسبیده است. ظاهر او مانند هر دریبل‌زن خوب دیگری است. و با اینکه تنها 172 سانتیمتر است اما فیزیک بدنی خوبی دارد. علاوه بر این، او دوست دارد که حریف را فریب داده و به سمت خود بکشاند تا بازی‌های غیرممکنی را به نمایش بگذارد. او حتی در موقعیت‌های دو در مقابل یک هم که فضای کمی برای برنده شدن دارد، دست از به چالش کشیدن رقبا برنمی‌دارد. او فصل قبل 37 بازی (1405 دقیقه) انجام داد، هفت گل زد و یک پاس گل ارسال کرد. این بازیکن یکی از رهبران نسل جدید زیر 21 سال به حساب می‌آید اما تصمیم‌گیری‌هایش مانند یک بازیکن پخته به نظر می‌رسد.

 

1644722

 

نوآ نوئل لانگ (کلوب بروژ)

بررسی بروژ و عدم انتخاب دی کیتلاره 20 ساله کار دشواری است اما نوآ لانگ از زمان جدایی از آژاکس در اکتبر 2020 و پیوستن به این تیم تمامی استانداردها را از میان برداشته است. انعطاف پذیری یکی از نقاط قوت اوست: او می‌تواند به عنوان وینگر راست یا چپ، به عنوان شماره 9 و به عنوان هافبک بازی کند. دیگر نقطه قوت این بازیکن پویایی او است. او راست دست است و معمولا نزدیک به سمت چپ بازی می‌کند اما آزادی حرکت بسیاری دارد. او از نظر فیزیکی شکننده به نظر می‌رسد اما قدرت دریبل‌زنی بسیار خوبی دارد و وقتی ضربه پایانی، شوت یا ارسال پاس گل همگی برای او بسیار آسان هستند. این بازیکن فصل گذشته 17 گل زد و 11 پاس گل ارسال کرد. این را باید به چهار گل و چهار پاس گلش در هشت بازی این فصل اضافه کرد.

 

1644723

 

یوسف دمیر (بارسلونا)

ستارگان جوان بارسلونا در این تابستان کیفیت قابل توجهی را از خود به نمایش گذاشتند: نیکو گونزالس (19) و گابی (17). با این حال غیبت بازیکنان هجومی می‌تواند حضور یوسف دمیر در زمین را تضمین کند. مسی اتریشی 18 ساله در پیش فصل مورد پسند قرار گرفت. این هافبک که به صورت قرضی از راپیدوین به این تیم پیوسته استعداد غیرقابل انکاری دارد. در واقع او پیش از این اولین بازی ملی خود را برای اتریش انجام داده است. دمیر چپ دست است و به راحتی در بال راست بازی می‌کند. او در فصل 21-2020 که دومین فصل حضورش در سطح اول فوتبال بود موفق شد 9 گل به ثمر برساند و سه پاس گل ارسال کند.

 

1644724

 

منبع: مارکا

ترجمه: مژده لاریجانی

دیدگاه‌ها