کد خبر : 1780517 | 27 شهریور 1400 ساعت 16:05 | 51.1K بازدید | 8 دیدگاه

قهرمان اروپا بودند و من یک داور بی‌پناه

چلسی می‌خواست نابودم کند؛ مورینیو را زدم!

مارک کلاتنبرگ جزئیاتی جدید از شب جهنمی خود در لندن، پس از بازی جنجالی چلسی و منچستر را فاش کرد و اینکه چگونه چلسی او را تا مرز ویران شدن برد.

چلسی می‌خواست نابودم کند؛ مورینیو را زدم!

به گزارش "ورزش سه"، مارک کلاتنبرگ داور مشهور انگلیسی 27 اکتبر سال 2012 مورد اتهام نژادپرستی قرار گرفت. او در بازی بین چلسی و منچستریونایتد در استمفورد بریج قضاوتی جنجالی داشت و دو بازیکن چلسی یعنی فرناندو تورس و ایوانوویچ را اخراج کرد ضمن اینکه یک گل منچستر که توسط چیچاریتو در موقعیت آفساید به ثمر رسیده بود را نیز قبول کرد. گلی که باعث شد یونایتد 3-2 برنده شود.

 

 

1645073

 

 

در جریان آن بازی هواداران و بازیکنان چلسی از تصمیمات او بسیار خشمگین بودند و در پایان بازی کلاتنبرگ متهم شد که به اوبی میکل و خوان ماتا توهین نژادی کرده است. ماتا در آن مقطع بازیکن چلسی بود.

دو بازیکن چلسی گفته بودند که با گوش خودشان شنیده اند که مارک کلاتنبرگ، جان اوبی میکل را میمون خطاب کرده است.

کلاتنبرگ بیان هرگونه اظهارات نژادپرستانه را رد کرد و اطمینان داشت که مقامات اتحادیه فوتبال انگلستان بی گناهی وی را تایید می کنند چرا که میکروفونی که بر روی دهان او نصب شده هرگونه مکالمه ای را ضبط می کند.

کلاتنبرگ همچنین متهم شده بود به خوان ماتا دشنام اسپانیایی داده است. پلیس لندن اعلام کرد در خصوص موضوع کلاتنبرگ تحقیق خواهد کرد اما در نهایت او از تمامی اتهامات تبرئه شد هرچند که 4 هفته نتوانست قضاوت کند.

 

 

1645075

 

 

کلاتنبرگ در کتاب بیوگرافی خود و در مورد آن شب جنجالی گفته است:« در اتاق داوران نشسته بودم که اوبی میکل وارد شد. به شکل غریزی خودم را عقب کشیدم اما میکل غیر قابل کنترل نشان می داد. به خودم گفتم خدای من این دیگر چه جهنمی است. عصبانیت و خشم را در چشمان او می دیدم و فریاد می زد پاهایم را خواهد شکست. او تلاش داشت مرا بگیرد و به من ضربه بزند اما یک نیروی امنیتی سر رسید و او را از من دور کرد. میکل تنومند بود و از لحاظ فیزیکی قدرتمند و طبیعی بود که بترسم.

سعی داشتم از خودم دفاع کنم  تا به من آسیبی نرسد اما به شدت می لرزیدم. سپس دی متئو و ادی نیوتون مربیان چلسی به اتاقم آمدند در حالی که من هنوز به شرایط عادی بر نگشته بودم. نگرانم بودند و البته معتقدم بیشتر نگران این بودند که در گزارشم چه چیزهایی خواهم نوشت.»

 

 

1645077

 

 

کلاتنبرگ در ادامه می گوید:« همان شب به این درک رسیدم که باشگاه های فوتبال چه کنترلی روی رسانه ها و نظرات عمومی دارند. روی وفاداری کورکورانه هواداران شان حساب می کنند و حرف شان را به کرسی می نشانند. چلسی قهرمان اروپا بود و من یک داور بی پناه. شما باشید حرف کدام را باور می کنید؟.

من در خانه ام زندانی شده بودم. بله، زندانی در خانه خودم و اجازه نداشتم حرف بزنم. نمی توانستم به دنیا بگویم که بی گناهم. نمی توانستم بخوابم و به خواندن روزنامه ها و مشاهده اخبار و شبکه های اجتماعی مشغول بودم. شاید درست نبود ولی می خواستم بدانم در مورد من چه می گویند. بیرون خانه ام خبرنگاران و عکاسان بودند و منتظر حرکتی از سوی من. همه می خواستند اولین کسی باشند که از من عکس می گیرند. همان اتفاق می توانست حرفه و زندگی ام را ویران کند. خفه شو میمون و احمق اسپانیایی، اتهامت دروغینی بود که به من نسبت داده بودند. ترس، بدتر از زندانی شدن است. مرا نژادپرست خطاب می کردند و این بدترین محکومیت ممکن در زندگی از نظر من است. یک محکومیت ابدی و غیر قابل بازگشت. »

 

 

1562461

 

 

اتحادیه فوتبال انگلیس یک ماه بعد ضمن تبرئه کلاتنبرگ، اوبی میکل را 76 هزار پوند جریمه کرد و سه هفته نیز حق همراهی چلسی را نداشت.

 

 

1645074

 

 

تنش با مورینیو

پس از تساوی منچستر و استوک در ژانویه 2017 مورینیو وارد اتاقم شد در حالی که مشغول عوض کردن کفش هایم بودم. ژوزه معتقد بود که باید یک پنالتی برای یونایتد می گرفتم. کفشم را به سمت او پرتاب کردم و ژوزه از حیرت میخکوب شده بود. به خانه رفتم و با بازبینی صحنه متوجه شدم که تصمیمم درست بود. به خودم گفتم نگذار چنین اتفاقات احمقانه ای آزارت دهند و به راحتی هم خوابیدم.»

 

 

دیدگاه‌ها