کد خبر : 1780582 | 27 شهریور 1400 ساعت 21:20 | 53.6K بازدید | 6 دیدگاه

وقایع‌نگاری جنگ تن به تن در شمال فرانسه

پرزمیسلاو فرانکوفسکی دربی خون را تمام کرد!

درگیری شدید بین هواداران دو تیم لانس و لیل بار دیگر شبی جنجالی را در لیگ فرانسه رقم زد.

پرزمیسلاو فرانکوفسکی دربی خون را تمام کرد!

به گزارش "ورزش سه"، شروع فصل جدید لیگ فرانسه با حواشی فراوانی همراه بوده و هر چند وقت یکبار شاهد رخ دادن درگیری های شدیدی در زمین و بین هواداران در استدیوم های فوتبال این کشور هستیم. حدود یک ماه قبل بود که درگیری عجیبی بین بازیکنان مارسی و به خصوص دیمیتری پایت و هواداران تیم نیس بودیم و آن بازی نیمه تمام ماند. اما امشب این اتفاق به شکل متفاوتی دردیدار امشب لانس-لیل تکرار شد.

 

 

1645296

طرفداران تیم لانس بیش از ده سال بود که طعم برد در دربی را نچشیده بودند. تیم آنها برای آخرین بار در سال 2007 لیل را در جام حذفی شکست داده بود و آخرین بردشان در لوشامپیونه نیز به سال 2006 بر می گشت، یعنی 15 سال پیش. طی 10 بازی اخیر پیش از تقابل امشب، لیل 8 برد به دست آورده و دو بازی هم با تساوی به پایان رسیده بود. نیمه اول بازی امشب که در ورزشگاه خانگی تیم لانس برگزار شد با تساوی بدون گل به پایان رسید.

 

1645303

دقایقی پس از حضور بازیکنان در رختکن، آشوب در ورزشگاه شروع شد؛ طبق گزارش RMC تنش در ضلع شمالی ورزشگاه رفته رفته بیشتر می شد و صدها نفر از بخش مربوط به هواداران تیم لانس از سکوها به سمت چمن ورزشگاه هجوم آورده و به سمت هواداران لیل حرکت کردند. این در حالی بود که برخی از هواداران تیم میزبان سعی از بالا رفتن از فنس های جدا کننده هواداران دو تیم از یکدیگر و ورود به بخش هواداران تیم لیل بودند؛ پرتاب صندلی از دو سمت نیز در این قسمت به چشم می خورد.

 

1645297

هیاهو در این لحظات به اوج خود رسیده بود و نیروهای پلیس سعی در متوقف کردن این حرکت عجیب و غیرمنتظره بودند. بر اساس گزارش یاد شده، یک هوادار و یک نیروی پلیس در این درگیری آسیب جدی دیدند. بعد از حدود 10 دقیقه آرامش به ورزشگاه برگشت و درگیری بین پلیس و هواداران بالاخره به پایان رسید و مسابقه دو تیم در نیمه دوم با حدود 30 دقیقه تاخیر شروع شد. این دومین حادثه در فوتبال فرانسه طی کمتر از یک ماه اخیر بود؛ حادثه ای که شدت آن به حدی بود که شروع نیمه دوم را با تاخیری قابل توجه روبرو ساخت. این تاخیر باعث شد تا بازیکنان دو تیم برای انجام نیمه دوم، دوباره گرم کنند!

 

 

1645298

 

1645300

 

1645301

برخلاف ادعای رسانه های فرانسوی به نظر می رسد تعداد مصدومان این حادثه بیش از دو نفر (یک پلیس و یک هوادار) باشد.

 

1645299

بازیکنان دو تیم که از هیاهوی به وجود آمده در بین دو نیمه شگفت زده شده بودند، اجازه حضور در میدان را تا آرام شدن شرایط پیدا نکردند تا اینکه نیروهای پلیس با توان حداکثر وارد ماجرا شده و هواداران تیم میزبان را به سکوها برگرداندند و عده ای را هم از ورزشگاه خارج کردند! نیمه دوم بازی لیل و لانس در شرایطی بسیار خاص برگزار شد به طوری که بیش از اینکه در زمین و کنار آن بازیکن و اعضای مسابقه را مشاهده کنیم، نیروهای پلیس را می دیدیم که چهار چشمی حواسشان بود تا حادثه ای دیگر رخ ندهد. دربی لیس – لانس 45 دقیقه دوم خود را در چنین شرایطی پشت سر گذاشت.

 

1645315

 

پرزمیسلاو فرانکوفسکی در دقیقه 74 تک گل بازی را برای لنس به ثمر رساند تا این تیم پس از 10 مسابقه، پیروزی در دربی را تجربه کند. این یکی از سنگین ترین طلسم ها در تاریخ دربی های مهم اروپایی بود که یک پای آن پیش از 15 سال بود که طعم برد را نچشیده بود. بازیکنان تیم لنس پس از پایان بازی به سمت هواداران خود رفته و پیروزی در دربی را در میان تشویق بی امان آنها جشن گرفتند.

 

1645316

دیدگاه‌ها