کد خبر : 1780709 | 28 شهریور 1400 ساعت 13:40 | 125.8K بازدید | 78 دیدگاه

آخرین شش وبش‌های نویدکیا برای لیک 21

چپ‌پای ارمنی و مهاجم سابق اورتون در راه سپاهان

محرم نویدکیا این روزها در حال بررسی شرایط است تا آخرین تغییرات را برای وارد شدن تیمش به مسابقات انجام دهد.

چپ‌پای ارمنی و مهاجم سابق اورتون در راه سپاهان

به گزارش "ورزش سه"، اگر بخواهیم خط به خط جلو برویم و در مورد نفرات حاضر در اردوی طلایی‌پوشان اصفهانی صحبت کنیم، کار جذب مهره‌های مورد نیاز محرم نویدکیا در خیلی از پست ها تمام شده است، اما هنوز این سپاهانی که در اردوی تهران کار خود را برای دومین هفته آغاز کرده، سپاهانی نیست که قرار است به لیگ بیستم وارد شود و تغییراتی جزئی در این تیم انجام خواهد پذیرفت.

 


دروازه‌بان، دفاع میانی و دفاع راست؛ آماده لیگ
در این سه پست محرم نویدکیا بازیکنان مورد نظر خود را در اختیار دارد و نیازی به اضافه شدن یا کم کردن نفرات وجود ندارد. پس از خرید نیما میرزازاد، خرید کریستوفر نت توانسته طلایی‌پوشان را در این بخش از زمین بی نیاز کند و حالا فقط باید دید عملکرد این دو گلر در مسابقات چگونه خواهد شد. یک خط جلوتر در لیگ 21 علاوه بر پورقاز، نژادمهدی، گولسیانی و مهدی‌زاده، یک بازیکن دیگر هم از تیم آکادمی یعنی سامان رنجبر اضافه شده تا نویدکیا در پست دفاع میانی هیچ کم و کسری نداشته باشد. درنهایت با فروش مرتضی منصوری به نساجی مازندران، رضا میرزایی در دیدار برابر نساجی مازندران در پست دفاع راست از ابتدا وارد زمین شد تا سرمربی جوان طلایی پوشان اصفهانی نشان دهد که قصد دارد از این بازیکن پرورش یافته آکادمی سپاهان در دو پست  دفاع راست و وینگر راست استفاده کند و فرصت بیشتری برای میرزایی فراهم کند.

 

1645492

 


دفاع چپ؛ همچنان در جستجوی ذخیره امید
در این پست تغییرات قابل توجهی در اردوی سپاهان در حال رقم خوردن است. یک نکته مهم غیبت شایان مصلح مدافع چپ سال‌های اخیر این تیم است که زمزمه‌های جدی‌ای در مورد جدایی او و پیوستنش به تیم های دیگر وجود دارد. چندین تیم به مصلح پیشنهاد داده اند و این احتمال وجود دارد که به زودی تیم جدید خود را انتخاب کند.  نکته قابل توجه دیگر در پست دفاع چپ طلایی پوشان در پنجره نقل و انتقالات باشگاه، بازگشت داود رجبی به تیم بود، اما اینطور که شنیده می‌شود، احتمال دارد این بازیکن جوان مانند سال‌های گذشته به صورت قرضی به تیم دیگری واگذار شود. درنهایت جالب توجه‌ترین نکته حضور آرتور  استپانیان فرزند لتون استپانیان هافبک تاثیرگذار سپاهان در دهه 70 در اردوی طلایی‌پوشان اصفهانی است. به نظر می‌رسد در حال حاضر این بازیکن اولویت اصلی محرم برای رزرو امید نورافکن در پست دفاع چپ است. در واقع  باید اینطور گفت که علی‌رغم ثابت بودن امید نورافکن در پست دفاع چپ، هنوز دخیره این بازیکن ملی‌پوش مشخص نشده و این روزها پیدا کردن راه حلی برای حل این موضوع یکی از دغدغه‌های محرم نویدکیا است.

 

1645456

 

 

خط میانی؛ قدرتمند و تقویت شده
خرید مسعود ریگی یکی از مهم‌ترین اتفاقات برای ارائه نمایش مقتدرانه‌تر از سپاهان در لیگ پیش رو بوده است. این بازیکن در واقع همان بازیکنی است که محرم نویدکیا برای پیاده کردن روش بهتر سیستم مورد علاقه‌اش نیاز داشت و مذاکرات رسمی برای جذب این بازیکن از دیدار استقلال و فولاد خوزستان در فینال جام حذفی آغاز شد و این بازیکن درنهایت به عنوان یکی از خبرسازترین خریدهای سپاهان معرفی شد. در منطقه میانی زمین اگرچه حاج صفی کاپیتان طلایی پوشان راهی یونان شد، اما سروش رفیعی به هر ترتیبی بود حفظ شد تا این بازیکن خلاق در کنار ریگی، علی‌محمدی، یاسین سلمانی و محمد کریمی یک خط میانی پرستاره  را برای محرم نویدکیا فراهم کند. ضمن اینکه استفاده از حسن شوشتری بازیکن فصل گذشته آرمان گهر سیرجان که در دیدار دوستانه مقابل نساجی مازندران از ابتدا وارد زمین شد، نشان داد محرم نویدکیا بی‌جهت این بازیکن را جذب نکرده است و احتمالا شاهد رقابت بسیار تنگاتنگی در منطقه میانی سپاهان خواهیم بود.

 

 

خط هجومی؛  به دنبال یک بازیکن با کارنامه
در بخش هجومی نیز طلایی پوشان اصفهانی،  اگر نگوییم زهردارترین که یکی از زهردارترین تیم‌های حاضر در مسابقات لیگ 21 خواهند بود. محرم نویدکیا در پست وینگر راست محمدرضا حسینی و رضا میرزایی را در اختیار دارد و در پست وینگر چپ نیز محمدرضا خلعتبری و فرشاد احمدزاده در دسترس سرمربی سپاهان هستند. یک خط جلوتر نیز حضور سجاد شهباززاده و شهریار مغانلو ترکیب ایده‌الی را برای نویدکیا مهیا کرده است. به این چند بازیکن آریا یوسفی که در دیدار دوستانه برابر نساجی مازندران درخشید را هم اضافه کنید. با این حال همچنان مدیران باشگاه  سپاهان به دقت شرایط چند مهاجم خارجی که قدرت تمام کنندگی بالایی داشته باشند را زیر نظر دارند و در این بین مذاکرات با کوین میرالاش جدی‌تر از همه بوده است.

 

1645454

 


جمع بندی
همانطور که در بالا اشاره شد، سپاهان در تمامی پست‌ها برای پایان دادن به سلطه پنج ساله پرسپولیس تقویت شده، اما همچنان دو ابهام در ترکیب این تیم وجود دارد، که یکی  در پست دفاع چپ و پیدا کردن ذخیره نورافکن است و دیگری اضافه کردن یک مهاجم؛ دو ابهامی که باید دید در فاصله یکماهه مانده تا شروع لیگ چه پاسخ‌هایی پیدا خواهند کرد.

دیدگاه‌ها