کد خبر : 1780899 | 29 شهریور 1400 ساعت 11:31 | 25.4K بازدید | 0 دیدگاه

برگی از تاریخ

کدام کارشناس فوتبال قهرمان ایران شد؟ (عکس)

مهمترین رقابت های کشوری در دهه 60با سابقه چهارسال برگزاری به نام جام قدس معروف بود.جامی که بهترین های هر استان در قالب منتخب استانی در سطح کشور به رقابت می پرداختند.

کدام کارشناس فوتبال قهرمان ایران شد؟ (عکس)

به گزارش "ورزش سه " ، رقابت های باشگاهی در فوتبال ایران با یازده سال رکود از سال 68 با نام لیگ قدس آغاز شد، لیگی که قهرمان اولش استقلال تهران بود و خیلی زود به لیگ آزادگان تغییر نام داد.


فدراسیون فوتبال در آن سالها و قبل از برگزاری رقابت های لیگ قدس  طرحی را اجرا کرد به نام جام قدس تا فوتبالیست های مطرح شهرستانی در آن سالها که فوتبال باشگاهی بیشتر در تهران دیده می شد، به چشم بیایند و انگیزه برای رشد استعدادها در اقصی نقاط کشور کمرنگ نشود. جامی که از سال 64آغاز شد و چهار سال ادامه یافت.


رقابت باشگاهی تهران  در سال 64 در دو گروه برگزار می شد. استقلال و پرسپولیس در دو گروه بودند و بر همین اساس تهران با دو تیم الف و ب به رقابت ها در سال 64 معرفی شد و بازیکنان استقلال در تیم تهران الف بودند و پرسپولیسی ها در تیم تهران ب بودند. هدایت تهران الف به عهده امیر حاج رضایی بود،کارشناس مطرح تلویزیون در آن سالها که رقابت های مختلف ایران و اروپا را برای بینندگان تلویزیونی تحلیل می کرد و برای مردم ایران فردی شناخته شده بود، در آن سال با تهران الف قهرمان ایران شد و گوی سبقت را از تهران ب که به مقام دومی رسید ربود. 


رقابت های جام قدس در مجموع در چهار دوره برگزار شد ،دوره دوم و سوم با قهرمانی تیم اصفهان به پایان رسید. اصفهانی که احمدرضا عابدزاده را به فوتبال ایران معرفی کرد.دوره چهارم و آخرین دوره رقابت ها باز هم متعلق به تهران الف بود. تهران الف آن سال تلفیقی از بهترین های تهران بود و آنها توانستند از هت تریک اصفهانی ها در آن سال جلوگیری کنند.


در تصویر گزارش بازی دو تیم تهران الف و منتخب گیلان را که در روز 29شهریور سال 64 در ورزشگاه تختی انزلی برگزار شد می بینیم. حضور امیر حاج رضایی روی نیمکت تهران الف و بهمن صالح نیا روی نیمکت منتخب گیلان و یا بازی مرحوم سیروس قایقران در تیم گیلان از نکات قابل توجه ترکیب دو تیم است.


اینکه  نام محمود فکری در فهرست بازیکنان تیم گیلان است هم شاید برای بعضی از جوانان امروزی قابل توجه باشد. بازیکنی که سالها در انزلی و ملوان بازی کرد و هیچ نسبتی با محمود فکری  با اصلیتی مازندرانی در استقلال ندارد.

 

1645807

دیدگاه‌ها